چاپ خبــر

به جای تعقیب مردم، علت عصبانیت مردم از رئیس جمهور را پیگیری کنید

حجت‌الاسلام شامحمدی با اشاره به ماجرای شعار علیه رئیس جمهور در راهپیمایی ۲۲ بهمن اصفهان، اگرچه آن را مورد نکوهش قرار داد اما به تعقیب این جوانان نیز انتقاد کرد و گفت: چرا وقتی رئیس جمهور بارها و بارها به ملت ایران و به گروه‌های مختلف توهین کرد، رگ گردن‌ها باد نکرد و امروز به جای این که علت عصبانیت مردم را پیدا کنیم، عصبانیت مردم را تعقیب و محکوم می‌کنیم و عامل اصلی را به حال خود رها کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری  پونه زار، حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فریدونشهر، روز روحانیت و دفاع مقدس و همچنین سالروز صدور منشور روحانیت را بهانه‌ای برای تبیین خدمات روحانیت به اسلام و انقلاب دانست و ضمن تبریک این روز، گفت: امام خمینی -رضوان الله علیه- در منشور روحانیت خدمات و جانفشانی‌های این قشر را ستودنی دانستند.

امام جمعه فریدونشهر افزود: در شرایطی که کسانی می‌خواستند دفاع مقدس را بدون دستاورد تلقی کرده و درصدد القای پیروزی دشمن بودند و حتی صریحاً اقدام حضرت امام را خسارت‌بار توصیف کرده و شهادت جوانان را نوعی تباه شدن عنوان می‌کردند، امام راحل با نوشتن این منشور، روحانیت را به دو دسته تقسیم کردند.

وی ادامه داد: ابتدا دسته‌ای که از صدر اسلام در تمام جبهه‌ها جانانه مجاهدت کرده و جان خود را تقدیم اسلام کردند و فرقی نمی‌کرد که این جبهه دیوارهای فیضیه باشد یا طناب دار، محراب نماز باشد یا اداره محل کار، جبهه جنگ باشد یا خیابان‌های تهران و تظاهرات علیه شاه و دسته دومِ روحانیت که مورد اشاره حضرت امام قرار گرفته است روحانیونی هستند که به تعبیر امام خمینی -رحمة الله علیه- مارهای خوش خط و خال بلکه افعی‌هایی هستند که اسلام آمریکایی را ترویج می‌کنند و طلاب و روحانیون اصیل و انقلابی باید در مقابل این طیف بی‌عرضه ونق زن مقابله کنند.

خطیب جمعه فریدونشهر وضعیت امروز حوزه‌های علمیه را شبیه وضعیت زمان حضرت امام دانسته و تصریح کرد: امروز نیز بسیاری از این مارهای خوش خط و خال در حوزه‌ها و مسئولیت‌های اجرایی وجود دارند و با توجه به در پیش بودن انتخابات مردم باید مراقب باشند که به صرف روحانی بودن، به این افراد اعتماد نکنند، چرا که حضرت امام در مورد این دسته فرمودند «خون دلی که پدر پیرتان از این دسته از روحانیون می‌خورد از هیچ دشمنی نخورده است».

حجت‌الاسلام شامحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماجرای شعار علیه رئیس جمهور در راهپیمایی ۲۲ بهمن اصفهان، اگرچه آن را مورد نکوهش قرار داد اما به تعقیب این جوانان نیز انتقاد کرد و گفت: چرا وقتی رئیس جمهور بارها و بارها به ملت ایران و به گروه‌های مختلف توهین کرد، رگ گردن‌ها باد نکرد و امروز به جای این که علت عصبانیت مردم را پیدا کنیم، عصبانیت مردم را تعقیب و محکوم می‌کنیم و عامل اصلی را به حال خود رها کرده‌ایم.

امام جمعه فریدونشهر در پایان از خداوند درخواست کرد نیش و زهر این مارها را به خودشان بازگرداند تا شرشان دامن خود ایشان را بگیرد.

انتهای پیام/

  1. همشهری گفت:

    آیا بهتر نیست بجای مطرح کردن اینگونه سخنان و بر هم زدن وحدت در بین مردم ، سخنان مقام معظم رهبری را خوب شنید و درک کرد که فرمودند کسی حق تخریب کردن هیچ مسئولی را ندارد.چرا وقتی مسئولی از خط و خطوط شما بر سرکار می آید و هیچگونه دستاوردی در دوران مسئولیت خود ندارد در صحبتهاتون اثری از انتقاد وجود ندارد.خدا را مدنظر قرار بده.

  2. فریدونشهری گفت:

    باسلام ودرود خدمت امام جمعه انقلابی فریدونشهر که فریاد مظلومیت این مردم رابه مسئولین می رسانند . درکناراین همت برای مظلومیت این شهرستان هم حرفی بزنند روستاهای محروم وشهرهای محروم ومحلات محروم این شهرستان ،ننگ است برای روغن مایع وتخم مرغ صف ایستادن و….و….و….. شهررابوی فاضلاب برداشته برای فاضلاب حرکتی بکنیدشماها مدیونید این آبها وارد رودخانه وخروجی آب چشمه لنگان شده وبه سدزاینده رود وایستگاه باباشیخ علی رفته وخوراک ملیونها مردم استان اسفهان می شود شماها مسئولین مدیونید کاری بکنید محض رضای خدا.

Go to TOP