چاپ خبــر

هشدار فتا در خصوص نقل و انتقال اینترنتی

سرهنگ حسین رمضانی اظهار داشت: در ماههای اخیر عده ای از مجرمان سایبری و هکرها پس از شناسایی تاجران، صرافان و شرکتهای صادرات و واردات اقدام به هک ایمیل آنها می کنند.

به گزارش تیم رصد فضای مجازی پایگاه خبری پونه زار، رمضانی ادامه داد: این در حالی است که ایمیل ساخته شده نسبت به ایمیل اصلی دارای تغییرات بسیاری جزئی است که در نگاه اولیه به چشم نمی آید.

به گفته معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا، خریداران یا وارد کنندگان کالا بدون اینکه موضوع را از شرکت فروشنده به صورت تلفنی استعلام کنند وجه را به حساب اعلام شده واریز می کنند. خریداران پس از اینکه محصول خریداری شده به دستشان نرسید موضوع را از فروشنده پیگیری می کنند که آن موقع فروشنده مدعی می شود هیچ وجهی به حسابش واریز نشده و در آن زمان جعلی بودن حسابها مشخص می شود.

رمضانی با اعلام اینکه تا کنون چندین میلیون دلار از حساب وارد کنندگان و صرافان ایرانی به همین روش کلاهبرداری شده است، تاکید کرد: این جرم بین المللی است و به این دلیل که بلافاصله پس از واریز وجه به حساب فرد کلاهبردار در کشور مقصد این پول برداشت و پس از چند بار گردش در حسابهای مختلف به مقاصد نامعلومی منتقل می شود پیگیریهای بین المللی نیز بسیار سخت و در برخی مواقع امکان پذیر نیست.

Go to TOP