چاپ خبــر

توقيف 326 خودرو با خلافی بيش از 10 ميليون ريال در اصفهان

فرمانده انتظامي استان اصفهان از توقيف 326 دستگاه خودرو با خلافی بيش از 10 ميليون ريال در راه هاي شهري و برون شهري استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل ازباشگاه خبرنگاران، سردار” عبد الرضا آقاخاني”، با بيان اين خبر گفت: با تلاش گشت هاي ويژه نامحسوس پليس راهور و راه استان اصفهان در 20روز گذشته 326 خودروي متخلف با خلافي بيش از10 ميليون ريال شناسايي و توقيف شد.
وي افزود: براساس ماده 8 قانون جديد راهنمايي و رانندگي تمام خودروهاي توقيفي به پاركنيگ منتقل شد و رانندگان خودرو ها با تشكيل پرونده جهت شركت در كلاس هاي آموزشي و سير مراحل قانوني به پليس راه و راهور استان معرفي شدند.
اين مقام مسئول عنوان داشت: برابر قانون در صورتي كه مبلغ جريمه خودرويي به 10 ميليون ريال برسد پليس راهنمايي و رانندگي مراتب را به مالك خودرو اعلام می کند و چنانچه ظرف مدت يك ماه از تاريخ ابلاغ ،مالك خودرو به پرداخت جريمه اقدام نكند خودروي وي توقيف خواهد شد.
فرمانده انتظامي استان اصفهان گفت: همچنين در اين مدت گواهينامه 48 راننده متخلف كه نمره منفي آنان به عدد 30 رسيده بود نيز با اقدام كارشناسان پليس راهور استان ضبط شد.
اين مقام مسئول عنوان داشت: براساس قانون جديد رسيدگي به تخلفات و جرايم راهنمايي و رانندگي پليس به رانندگان متخلف طبق تخلفي كه انجام مي دهند يك نمره منفي در كارنامه آنها ثبت مي كند كه اگر اين نمرات به عدد 30 برسد گواهينامه آنها به مدت سه ماه ضبط خواهد شد.
سردار آقاخاني قانون مداري را يكي از مولفه هاي اصلي اقتدار پليس توصيف كرد و اظهار داشت:پليس نماد قانون در كشور است و بايد با همه آحاد جامعه به يك ميزان برابر با قانون رفتار كند و اجازه ندهد عده كمي كه مرتب مرتكب تخلف می شوند و از انجام تخلف حادثه ساز ابايي ندارند امنيت شهروندان را با تهديد مواجه سازند.

Go to TOP