چاپ خبــر

دعوت امام جمعه فریدونشهر از استاندار اصفهان برای حضور در محرومترین نقطه استان

امام جمعه فریدونشهر حضور نیافتن استاندار اصفهان در محرومترین نقطه استان را بعد از یک سال از استقرار دولت برخلاف مشی عدالت‌گستری رئیس جمهور دانسته و از وی دعوت کرد با سفر به این شهرستان از توسعه ناعادلانه در این استان بازدید کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فریدونشهر با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب، در مورد این جمله معظم له در این دیدار که فرمودند «خطیب جمعه سخنگوی انقلاب اسلامی است و هیچ کسی غیر از این توقع از خطیب جمعه نباید داشته باشد سخنگوی انقلاب اسلامی تبیین کننده مبانی انقلاب اسلامی و مطالبه کننده مطالبات انقلاب اسلامی است» گفت: اولین و مهمترین مطالبه از مطالبات انقلاب اسلامی، عدالت و توسعه عادلانه است.

امام جمعه فریدونشهر با بیان این که توسعه در کشور اتفاق افتاده اما عادلانه نبوده است تصریح کرد: توسعه تهران به نسبت سایر استان‌ها عادلانه نبوده است، درون استان‌ها توسعه مرکز استان به نسبت شهرستان‌ها عادلانه نبوده است و درون شهرستان‌ها توسعه مرکز شهرستان به نسبت روستاها و بخش‌ها عادلانه نبوده است.

وی رسیدگی به محرومان، رفق فقر، تأمین رفاه، گسترش معنویت و از این قبیل را از جمله دیگر مطالبات انقلاب اسلامی عنوان کرد.

خطیب جمعه فریدونشهر با اشاره به این که با گذشت بیش از یک سال از استقرار دولت، برخلاف مشی رئیس جمهور که سفرهای خود را از مناطق محروم شروع کردند هنوز استاندار اصفهان به این شهرستان که محروم ترین نقطه استان است سفر نکرده‌اند، گفت: گویا استاندار تمایل به مهمانی سرزده ندارند لذا از این تریبون رسماً از طرف مردم فریدونشهر از ایشان دعوت می‌کنیم به فریدونشهر آمده و از نزدیک بی عدالتی در توسعه استان را مشاهده کنند و از مناطق محروم شهرستان و حتی از نقاط مختلف شهر دیدن کنند.

حجت الاسلام شامحمدی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و آغاز دهه امر به معروف و نهی از منکر، فریضتین امر به معروف و نهی از منکر را در راس اهداف حضرت اباعبدالله الحسین -علیه السلام- دانسته و گفت: امام حسین(ع) فرزندان و ناموس خود را به قتلگاه بردند تا امر به معروف و نهی از منکر کنند، جسم مطهر فرزند امام در مقابل جشمانش ارباً اربا شد و سر امام و یارانش بر سر نیزه رفت تا منکر و معروف فراموش نشوند لذا باید اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را درک کرد.

امام جمعه فریدونشهر بیان کرد تا سخن از امر به معروف و نهی از منکر می‌شود آن را محدود می‌کنند به چند معروف و منکر خاص در حالی که بزرگترین معروفی که در جامعه باید تحقق پیدا کند عدالت است.

وی حیا، غیرت، استقلال و حریت کشور، مواسات و برادری را از جمله معروف‌هایی دانست که باید دیگران را به آن‌ها امر کنیم و بسط بی‌غیرتی و بی‌حیایی، وابستگی کشور و ظلم را از جمله منکراتی دانست که باید دیگران را ارتکاب ان نهی کرد.

خطیب جمعه فریدونشهر تأکید کرد دو چیز در جامعه باید فوری علاج شود که یکی مساله عدالت است و دومین چیز حیا، غیرت و حجاب است که اگر جامعه را در مورد این دو مورد سریعا علاج نکنیم دچار مشکل خواهیم شد و ضرورت دارد برای این امر مردم و مسئولین دست به دست هم داده و تلاش کنند.

حجت الاسلام شامحمدی با اشاره به این که در هیچ شرایطی امر به معروف و نهی از منکر ساقط نمی‌شود تصریح کرد: این که در یک برهه گفته شده است اگر احتمال می‌رود امر به معروف و نهی از منکر فرد اثر نکند این مسأله از وی ساقط می‌شود تفسیر غلطی بوده است زیرا کمترین اثر امر به معروف و نهی از منکر این خواهد بود که جامعه فراموش نخواهد کرد چه چیزی منکر و چه چیزی معروف است کما این که در مواردی چنین شده است و در اثر ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه برخی از معروفات در نظر عده‌ای منکر شده و برخی منکرات در نظر عده‌ای معروف شده است.

انتهای پیام/

Go to TOP