چاپ خبــر

تشریح برنامه‌های هفته بسیج در فریدونشهر/ افتخار بسیج خدمت رسانی بی‌وقفه به مردم است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر با برگزاری نشست خبری به تشریح برنامه‌های هفته بسیج و خدمات انجام شده سپاه و بسیج در حوزه‌های اشتغال زایی، عمرانی، دستگیری از نیازمندان، بهداشت و درمان و غیره در سال 1401 در فریدونشهر پرداخت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فریدونشهر با برگزاری نشست خبری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم مدافع امنیت که در اغتشاشات اخیر به خیل عظیم شهدا پیوستند و تبریک فرا رسیدن هفته بسیج به تشریح ویژه برنامه‌های این ناحیه مقاومت در طول این هفته پرداخت.

سرهنگ پاسدار محسن پاشایی با بیان این که هفته بسیج از امروز یکشنبه 29 آبان ماه آغاز شده و تا شنبه 5 آذر مصادف با سالروز تأسیس بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی – رحمة الله علیه- ادامه دارد، آغازین برنامه این هفته را عطرافشانی مزار شهدای گمنام فریدونشهر همراه با قرائت زیارت عاشورا توسط مسئولان شهرستان عنوان کرد.

وی برگزاری همایش دختران حاج قاسم با حضور عموم خواهران بسیجی، برگزاری نشست‌های متعدد بصیرتی و تبیینی، برگزاری نشست فرماندهان اسبق رده‌های مختلف بسیج فریدونشهر، برگزاری نشست صمیمی با بسیج اصناف، دیدار بازاریان و اصناف با امام جمعه فریدونشهر، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و محصولات محلی، برگزاری شب شعر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدونشهر و برگزاری مسابقات چند جانبه کشتی با حضور 150 کشتی گیر از چندین شهرستان استان به میزبانی شهر برف انبار را از جمله مهمترین برنامه‌های این هفته در شهرستان فریدونشهر برشمرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر شاخص ترین برنامه هفته بسیج فریدونشهر را اجتماع بسیجیان شهرستان با عنوان «همایش اقتدار» دانست که با حضور رده‌های مختلف بسیج اعمّ از پایگاه‌های بسیج محلات و ادارات، حوزه‌های مقاومت شهری و عشایری و گردان‌های مختلف این ناحیه در صبح روز شنبه 5 آذر برگزار خواهد شد.

سرهنگ پاشایی مأموریت‌های بسیج را علاوه بر بُعد نظامی و تأمین امنیت، عمرانی و محرومیت زدایی، کمک به اشتغال زایی، ارتقای صنعت کشاورزی، کمک به دستگاه‌های خدمات رسان در جهت خدمت رسانی به مردم و غیره عنوان کرد و افزود کارنامه ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر مبیّن این موضوع است که سپاه و بسیج همواره در کف میدان خدمت به مردم حضور داشته‌اند.

وی گفت: معرفی برای اخذ تسهیلات جهت راه اندازی کارگاه‌های اقتصادی خُرد به ارزش مجموع 900 میلیون تومان، معرفی متقاضیان احداث نیروگاه‌های خورشیدی خانگی برای اخذ تسهیلات با سهمیه 130 واحد، راه اندازی 24 صندوق قرض الحسنه محلی با قریب چهار هزار نفر عضو، برگزاری کلاس‌های آموزش کشاورزی و دامپروری برای ارتقای سطح کیفیت محصولات و افزایش بهره وری و سوددهی و راه اندازی شرکت تعاونی تولید و توزیع گیاهان دارویی به منظور بهره مندی از ظرفیت خدادادی شهرستان در تولید این محصولات ارزشمند از جمله خدمات بسیج در جهت اشتغال زایی و بهبود شرایط کسب و کار در این شهرستان در سال 1401 بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر عقد تفاهم نامه با کمیته امداد و بهزیستی به منظور ترمیم، مرمت، بازسازی و احداث خانه محرومین، اصلاح و تعویض شبکه آب روستای گوکان، انتقال آب شرب به 14 روستای پیشکوه و برف انبار به طول 50 کیلومتر که 32 کیلومتر آن به پایان رسیده است و مابقی در حال انجام است، تأمین مصالح مورد نیاز کشاورزان فریدونشهر برای انجام امور عمرانی همچون زهکشی، تأمین یک دستگاه بولدوزر برای شهرداری فریدونشهر به منظور انجام امور عمرانی شهر و غیره را نیز از جمله فعالیت‌های عمرانی این ناحیه در سطح شهرستان در سال جاری عنوان کرد.

سرهنگ پاشایی اعزام گروه‌های جهادی پزشکی و دندان پزشکی به مناطق روستایی و محروم شهرستان، استقرار یک دستگاه یونیت دندان پزشکی سیار در منطقه پشتکوه دوم، واکسیناسیون 40 هزار رأس دام با همکاری شبکه دامپزشکی فریدونشهر و برگزاری کلاس‌های پیشگیری از ابتلای دام به بیماری‌ها برای دامداران را از جمله اقدامات دیگر این ناحیه مقاومت بسیج در سال جاری در جهت خدمت رسانی به مردم عنوان کرد.

وی رسیدگی به مستضعفین و محرومین را وظیفه بسیج دانست و از توزیع بیش از هزار بسته معیشتی بین نیازمندان شهرستان، تأمین چندین مورد کمک جهیزیه برای این قشر و اعطای وام به ایشان خبر داد.

47 مورد برقراری مستمری رزمندگان، اعزام 500 نفر به مشهد مقدس و قم و جمکران، برگزاری کلاس‌های قرآن با حضور 300 قرآن آموز، برگزاری لیگ فوتسال صالحین با حضور 15 تیم و غیره را از جمله فعالیت‌های فرهنگی 1401 ناحیه مقاومت بسیج در فریدونشهر بود که فرمانده این ناحیه در این نشست خبری به آن اشاره کرد.

سرهنگ پاشایی خدمات سپاه و بسیج در شهرستان فریدونشهر را بسیار بیشتر از موارد ذکر شده عنوان کرد و موارد برشمرده شده را تنها بخشی از خدمات شاخص ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر دانست.

انتهای پیام/

Go to TOP