چاپ خبــر

20 سال حضور جنایت‌بار آمریکا در منطقه آسیای غربی

حمله افغانستان، عراق، سوریه، یمن و کشتار صدها هزار نفر و آواره کردن میلیون‌ها نفر و غارت میلیاردها دلار از سرمایه این کشورها تنها بخشی از تاریخ 20 ساله حضور آمریکا در منطقه آسیای غربی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، 11 سپتامبر 2001 حمله به برج‌های دوقلو سازمان تجارت جهانی نیویورک اتفاق قابل توجهی در تاریخ معاصر جهان بود که وقایع مهمی را در جهان به ویژه در قاره آسیا رقم زد. این واقعه که موجب کشته شدن حدود سه هزار نفر با برخورد چهار هواپیمای مسافربری ربوده شده توسط گروهک القاعده به برج‌های سازمان تجارت جهانی، ساختمان پنتاگون و یک منطقه دیگر شد، بهانه کافی برای اقناع افکار عمومی جهت لشکرکشی به منطقه آسیای غربی جهت مبارزه با تروریسم را برای ایالات متحده فراهم کرد. حضوری منحوس که موجب کشته و آواره شدن هزاران انسان بی‌گناه شد.

این واقعه پر از ابعاد مبهم و مشکوک بود و سؤالات پاسخ نداده بسیار زیادی را در اذهان مردم جهان به ویژه نخبگان بر جای گذاشت مانند این که چرا در زمان حمله هیچ یهودی در این ساختمان‌ها حضور نداشته است در حالی که یهودیان مهمترین مدیران، سرمایه داران و سرمایه گذاران این مرکز بودند یا این که چرا طرح این حادثه تروریستی پنج سال پیش از واقعه به صورت مخفی بر روی اسکانس‌های دلار نقش بسته است؟

*حمله به افغانستان

همه این شبهات، یک چیز را به ذهن متبادر می‌کند و آن این که شاید این حادثه یک برنامه ریزی قبلی توسط خود آنگلوساکسون‌ها بوده برای اقناع افکار عمومی جهت لشکرکشی به منطقه آسیای غربی به بهانه مبارزه با تروریست تا این که بلکه بتوانند از این طریق زمینه تهاجم به ایران و تسخیر «هارتلند» را فراهم کنند.

کمتر از یک ماه از حادثه 11 سپتامبر آمریکا نیروهای خود را به افغانستان اعزام کرده و پس از یک ماه، دولت طالبان را ساقط و دموکراسی مدّنظر خود را در این کشور پیاده کرد، دموکراسی که در نتیجه حضور  حدود 20 ساله خود در افغانستان مطابق آمارهای خود آمریکا حدود 176 هزار کشته از مردم این کشور گرفت که البته آمارهای واقعی طبیعتاً بسیار بیشتر از این رقم است.

آمریکا 20 سال در افغانستان حضور پیدا کرد و بعد از 20 سال خشونت علیه مردم این کشور، 20 سال دخالت در حکومت افغانستان، 20 سال چپاول منابع آن و 20 سال کشتار مردم بیگناه در نهایت با حمله طالبان، در سال گذشته از این کشور فرار کرد. البته در این مدت شخصی که گفته می‌شد بن لادن سرکرده گروهک تروریستی القاعده است را نیز دستگیر کرد اما نه تروریست را از بین برد و نه حتی القاعده را.

*حمله به عراق

آمریکا بعد از دو سال از آغاز لشکرکشی به منطقه آسیای غربی، به بهانه در اختیار داشتن سلاح‌های کشتار جمعی توسط صدام حسین، رئیس جمهور دیکتاتور حزب بعث عراق، به این کشور حمله نظامی کرد و توانست تنها دو روز بعد از این حمله عراق را به اشغال خود درآورد و سیستم حکومتی تحت نظر خود ایجاد کرد با مدیریت سفارتخانه‌اش در این کشور که پنج هزار نفر کارمند و چند ده هزار نفر نیروی نظامی مستقر در پایگاه‌های نظامی‌اش داشت. ماحصل این حضور که سرانجام بخش اعظمی از نیرو‌های نظامی‌اش طی سال‌های اخیر از این کشور خارج شده‌اند، ایجاد ناامنی در عراق و منطقه و کشتار بیش از 200 هزار نفر از مردم بیگناه این کشور و رقم زدن جنایاتی تلخ در این کشور بود.

*تأسیس داعش

در بحبوحه مناظرات انتخاباتی که معمولاً کاندیداها برای محکوم کردن طرف مقابل و جلب آرای مردم پرده از یک سری رازها برمی‌دارند، فاش شد داعش طرح و برنامه آمریکا برای مقابله با تفکر جبهه مقاومت در آسیای غربی بوده است. مسأله‌ای که البته پیش از این نیز برای جبهه مقاومت روشن بود به ویژه بعد از مشاهده کمک‌های بی امان آمریکا به این گروهک خونخوار تروریستی.

آمریکا با راه اندازی داعش به کمک متحدان خود از جمله رژیم صهیونیستی جنگی نیابتی علیه محور مقاومت به ویژه جمهوری اسلامی را آغاز کرد تا به کمک این حربه بتواند جای پای خود را در منطقه محکم‌تر کرده و تا جایی که بتواند از دولت‌های طرفدار مقاومت رهایی یابد اما با ورود به موقع ایران این فتنه آمریکایی منجر به شکست شد اما بعد از قتل عام، آوارگی و بردگی هزاران نفر از مردم عراق و سوریه. سوریه در این مدت بیش از 160 هزار نفر کشته شدند و 83 درصد منابع نفتی این کشور توسط داعش و آمریکا غارت شد.

*حمله به یمن

یکی دیگر از وقایع 20 ساله حضور آمریکا در منطقه آسیای غربی، چراغ مثبت نشان دادن به عربستان برای حمله به یمن بود. عربستان سعودی که حافظ منافع آمریکا در منطقه است به کمک امارات، آمریکا و رژیم صهیونیستی از سال 2016 جنگ خونینی را علیه مردم یمن که بر علیه رئیس جمهور خائن خود منصور الهادی قیام کرده بودند آغاز کرد و ضمن محاصره شدید این کشور، با بمباران شدید شهرهای این کشور هزاران کودک و زن و غیرنظامی بیگناه را به خاک و خون کشید.

جنایتی بزرگ دیگری از آمریکا و متحدانش در شبه جزیره عربستان آغاز شده و با این که در طول این 6سال مردم یمن به شدت قدرتمندتر و توانمندتر شده‌اند اما همچنان نیز ادامه دارد. در طول این مدت بیش از 150 هزار نفر غیرنظامی در یمن کشته شده و زیرساخت‌های این کشور به نابودی کشیده شدند.

*جنایات متعدد علیه ایران

آمریکا در طول این 20 سال که دورتادور مرزها کشور ما پایگاه نظامی ایجاد کرده، مرتب اقدام به تهدید نظامی ایران کرده است و تلاش داشته از این طریق خواسته‌های خود را به سیاستمداران ما غالب کند.

به غیر از این گهگاهی تجاوزهای نظامی به آب، خاک و آسمان کشور ما داشته که هر بار با پاسخ محکم نیروهای نظامی کشور ما روبرو شده است. تصرف پهپاد RQ-170، ساقط کردن پهپاد گلوبال هاوک و اسارت تفنگداران دریایی آمریکا هنگام تجاوز به مرزهای آبی کشورمان تنها نمونه‌هایی از این ماجرا هستند.

تقویت گروهک‌های تروریستی در شرق و غرب کشور، دست داشتن در ترور نخبگان علمی و دفاعی کشور همچون ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و طراح فتنه‌های داخلی علیه نظام با تربیت لیدرهایی سه اقدام جنایتکارانه و غیرانسانی دیگری از آمریکا است که به واسطه حضور این غده سرطانی در منطقه انجام شده است. جنایاتی که در کنار ظلم‌های دیگر این کشور علیه مردم ایران مانند تحریم‌های ظالمانه سبب وارد آمدن فشار به مردم کشورمان شده است.

*جنایت دیگر آمریکا در 20 سال حضور در آسیای غربی

شیطان بزرگ در طول حضور 20 ساله خود در این منطقه بارها علاوه بر کشورهای یاد شده، در کشورهای دیگر نیز مرتکب جنایاتی شده است. فتنه انگیزی در لبنان، طراحی انقلاب‌های رنگی در کشورهای حوزه قفقاز، تجاوز نظامی به پاکستان و غیره از این جمله جنایات هستند.

انتهای پیام/

Go to TOP