چاپ خبــر

سعودی اینترنشنال؛ بنگاه دروغ‌پراکنی ضددموکراسی‌ترین کشور دنیا علیه ایران

«ایران اینترنشنال» رسانه متعلق به آل سعود است که همان طور که این رژیم فاسق بغض ایران را دارد، دشمنی با کشور ما را در ابعاد و عرصه‌های مختلف دنبال می‌کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، رسانه را رکن چهارم دموکراسی می‌خوانند و جای تأمّل دارد که حکومت دیکتاتوری مانند آل سعود که تاکنون رنگ انتخابات را به روی خود ندیده است، زن‌ها را به عنوان شهروندان درجه دو می‌شناسد، منتقد خود را با اره تکه تکه می‌کند و خلاصه بویی از دموکراسی نبرده است، می‌آید و رسانه «ایران اینترنشنال» را تأسیس می‌کند، البته نه برای مردم خودش بلکه برای کشوری که آن را دشمن خود می‌داند یعنی جمهوری اسلامی ایران.

این رسانه متعلق به حکومت فاسد و فاسق آل سعود معنی کامل خیانت در امانت است. اصل اول در رسانه رعایت امانتداری در انتقال مطالب است اما آن چیزی که در این رسانه دیده می‌شود تنها خیانت است چرا که دروغ و فریب پایه و اساس فعالیت ایران اینترنشنال یا به عبارت بهتر سعودی اینترنشنال است.

بررسی عملکرد رسانه ایران اینترنشنال از اردیبهشت 1396 که پخش برنامه‌های این شبکه آغاز شده است تاکنون از دیدگاه فنی و تخصصی علم رسانه، این را اثبات می‌کند که این شبکه مصداق کامل علم و فناوری است که نه در اختیار بهبود شرایط زندگی انسانیت بلکه در اختیار نفرت پراکنی، دروغ پردازی و در یک کلام کاهش کیفیت زندگی بشری در بین جامعه مخاطبین خود قرار گرفته است.

البته وقتی آل سعود به عنوان یکی از ضددموکراسی‌ترین رژیم‌های دنیا روی به رکن چهارم دموکراسی می‌آورد پیداست که حتما هدفی پست را از راه اندازی این شبکه در نظر دارد. با نخ نما شدن فساد و شومی رسانه‌های فارسی زبانی مانند منوتو و بی‌بی‌سی و کاهش مخاطبین این رسانه‌ها، استکبار جهانی درصدد راه اندازی یک رسانه جدید برای پیگیری عملیات روانی و نقشه براندازی نرم خود برآمد.

دروغ‌های ایران اینترنشنال آن قدر زیاد است که می‌توان مطمئن بود با دست گذاشتن بر روی هر نقطه از تایم لاین پخش این رسانه، بر روی یک دروغ آن دست گذاشته‌ایم و این موضوع کاملاً با احاطه داشتن بر روی جنگ ادراکی و شناختی که دشمنان انقلاب اسلامی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفته‌اند قابل درک است وقتی مهمترین ابزار پیشبرد اهداف در این جنگ دروغ‌پردازی‌ها و روایت‌سازی‌های بی‌امان است.

مرکز افکارسنجی خبرگزاری فارس با پژوهشی پیرامون این مسأله با پیمایش صرفا وب سایت، کانال تلگرام، صفحات توئیتر و اینستاگرام ایران اینترنشنال اعلام کرده است این رسانه تنها در بازه زمانی 23 شهریور تا 16 مهر از بین 11426 خبر منتشر شده 6026 خبر دروغ منتشر کرده است که معادل 53 درصد کل اخبارش بوده است.

گاف این رسانه در ماجرای آتش سوزی زندان اوین و نمایش زیرنویس «تیتر فعلا این باشه: چهل کشته و بیش از صد زخمی در آتش سوزی زندان اوین» به خوبی غیرحرفه‌ای بودن و به عبارت درست‌تر ضدحرفه‌ای بودن این رسانه را افشا کرد. وقتی رسانه‌ای با این حجم از مخاطب به همین راحتی با افکار عمومی بازی می‌کند مصداق همان انرژی اتمی است که نه در خدمت رفاه بشریت بلکه برای ساخت بمب اتم به کار گرفته شود.

دشمنی این رسانه با وجود همه ژست مردمی بودنش و فارسی زبان بودن عوامل آن، با ایران و ایرانی بر کسی پوشیده نیست. راه اندازی و حمایت از کمپین تحریم ایران، مصاحبه‌های پی در پی با چهره‌های ضدایرانی، تحریک گروهک‌های تجزیه طلب و غیره همه و همه مصادیق این دشمنی آشکار هستند.

صوت منتشر شده از رعنا رحیم پور، مجری بی‌بی‌سی فارسی، این روزها در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است. صوتی که پرده از هدف تلویزیون فارسی زبان ایران اینترنشنال برداشته است. در این صوت مجری بی‌بی‌سی فارسی به فردی بیان می‌کند مسئولان ایران اینترنشنال در جریان اغتشاشات بر گفتگو با احزاب جدایی طلب مخالف ایران تأکید کرده‌اند و اظهار می‌کند: ایشان به دنبال دموکراسی نیستند زیرا اگر دموکراسی در ایران برقرار شود و زنان به حق و حقوق خود برسند مردم و به ویژه زنان کشورهای همسایه مثل عربستان سعودی هم خواستار دموکراسی می‌شوند و این برای این کشورها خوشایند نیست.

تجزیه ایران که در این فایل صوتی نیز به آن اشاره شده است هدفی است که اپوزیسیون ایران مستقیم و غیرمستقیم آن را بیان کرده‌اند.

انتهای پیام/

Go to TOP