چاپ خبــر

عربستان، آمریکا و متحدانشان با حمایت از اغتشاشات ایران به دنبال چه هستند؟

اعترافات عوامل دستگیر شده اغتشاشات، نقشه‌های لو رفته از دشمن، نگاهی به میدان داری گروهک‌های تجزیه طلب در این اغتشاشات و نگاهی به تاریخ و مشی ابرقدرت‌هایی نظیر آمریکا و انگلیس که حامی اصلی ناامنی و اغتشاش در ایران هستند این موضوع را می‌رساند که اولین اقدام و هدف بعد از شکست جمهوری اسلامی تجزیه این کشور قدرتمند خواهد بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، صوت در ظاهر لو رفته از رعنا رحیم پور، مجری بی‌بی‌سی فارسی، این روزها در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است. صوتی که پرده از هدف تلویزیون فارسی زبان ایران اینترنشنال برداشته است. هر چند این احتمال وجود دارد که این صوت عمداً و با هدف تطهیر بی‌بی‌سی تهیه و منتشر شده باشد اما بی‌پرده در مورد سیاست مسئولان ایران اینترنشنال در رابطه با ایران سخن می‌گوید.

در این صوت رحیم پور به فردی که گویا مادرش است بیان می‌کند مسئولان ایران اینترنشنال که یک رسانه فارسی زبان متعلق به آل سعود است، بر گفتگو با احزاب جدایی طلب مختلف ایران تأکید کرده‌اند و اظهار می‌کند: ایشان به دنبال دموکراسی نیستند زیرا اگر دموکراسی در ایران برقرار شود و زنان به حق و حقوق خود برسند مردم و به ویژه زنان کشورهای همسایه مثل عربستان سعودی هم خواستار دموکراسی می‌شوند و این برای این کشورها خوشایند نیست.

بخش آخر صحبت‌های رحیم پور تقریبا روشن و منطقی است و پیش از این هم توسط کارشناسان داخلی کشورمان بیان شده است. آل سعود همین الان هم با سرکوب شدید، مردم خود را کنترل کرده است و طبیعی است نه به دنبال دموکراسی بلکه به دنبال برهم زدن ایران است تا مردم کشورش از دموکراسی حاکم در ایران وسوسه نشده و علیه حاکمیت دیکتاتور خودشان قیام نکنند.

*میان داری تجزیه طلبان در اغتشاشات اخیر

آری تجزیه ایران که در این فایل صوتی به آن اشاره شده است هدفی است که اپوزیسیون ایران مستقیم و غیرمستقیم آن را بیان کرده‌اند و دلایل منطقی بسیار زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد فردای رفتن جمهوری اسلامی دیگری ایران واحدی وجود نخواهد داشت، ایرانی که الان به خاطر قدرتی که کسب کرده است از طرف نقاط مختلفی در خارج از مرزهای خود همچون مردم نخجوان با تقاضای پیوستن به کشور ما را روبرو است.

امروز در جبهه دشمن ما مبارزان استقلال طلب نقش اصلی را ایفا می‌کنند. مبارزانی که به تحریک بدخواهان جمهوری اسلامی چندین دهه است برای استقلال یافتن از ایران تلاش می‌کنند. کوموله در غرب کشور برای جدا کردن استان‌ها و مناطق کردنشین و ایجاد کشور کردستان، حزب عرب آزاد برای جداسازی استان وخوزستان و شهرهای عربی جنوب غرب کشور، پان ترک‌ها برای جداسازی بخش اعظمی از خاک کشور از میان استان‌های ترک نشین، گروهک‌های تروریستی برای جداسازی سیستان و بلوچستان و غیره.

همین تعدد گروهک‌ها و اختلاف نظر شدیدی که بین ایشان وجود دارد سبب شده بسیاری از اجتماعات ضدحاکمیت جمهوری اسلامی ایران در خارج کشور با دعوا و ضد و خورد به پایان برسد. طبیعی است اگر روزی این احزاب نژادپرست و استقلال طلب در برابر جمهوری اسلامی پیروزی برسند، هر یک به دنبال هدف خود خواهند بود و قطعاً ایران زمین را تکه پاره خواهند کرد.

*اعتراف برای نقشه تجزیه ایران

چند روز پیش تلویزیون مستند «ژنرال» را در مورد امیر منصور آریا، یک عامل میدانی سرویس‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل در منطقه که در حال تدارک نیرو، تجهیزات و حمایت در افغانستان در قالب گروهی به نام ارتش نوین ایران به منظور حمله به جمهوری اسلامی ایران بود، پخش شد. وی توسط سربازان گمنام امام زمان بازداشت شده و به خاک کشورمان انتقال داده شده بود و اکنون در برابر دوربین جمهوری اسلامی لب به اعتراف گشوده بود.

آریا توانسته بود اعتماد سرویس‌های جاسوسی آمریکا و موساد را کسب و ارتباطات گسترده‌ای با مقامات آمریکایی و اسرائیلی برقرار کند تا جایی که همه گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی موظف می‌شوند با وی هماهنگ شوند. وی در این مستند اظهار می‌کند اولین هدفی که دنبال می‌کردند و قرار بوده برای آن اقدام گسترده نظامی کنند، حمله به ایران از ناحیه سیستان و بلوچستان و تصرف این استان کشور ما بوده است.

نگاهی به دشمنان واقعی‌تر، عظیمتر و دیرینه‌تر ایران قوی که امروز پشت صحنه و روی صحنه از اغتشاشات حمایت کرده و بر آتش اغتشاشات می‌دمند یعنی امریکا، انگلیس و اسرائیل و بیان مشی ایشان و راهکارهای پیش پای ایشان برای کنترل کشور ما تنها این مسأله را نشان می‌دهد فردای بعد از جمهوری اسلامی، ذره‌ای برای حمله به ایران درنگ نخواهند کرد و به محض تضعیف شدن کشور ما حتی قبل از براندازی به ایران حمله خواهند کرد و آن روز، روزی است که بارها تاریخ تجربه کرده است و برای مطالعه کنندگان تاریخ کاملاً قابل تصور است.

*گواه تاریخ بر تجزیه خواهی دشمنان ایران

روز تسلیم بعد از مقاومت در برابر استکبار روز خون باری است که نمونه آن در آخرین قسمت فیلم مختارنامه بعد از تسلیم شدن یاران مختار ثقفی به نمایش درآمد. بارها تاریخ کشور ما و حتی تاریخ کشورهای دیگر این روز را دیده است که ظالمان بعد از مبارزه برای تصرف منطقه‌ای وقتی با فشار، طرف مقابل را بعد از مقاومت، به تسلیم وا می‌داشتند چه جنایاتی که مرتکب نمی‌شدند.

قطعاً غربی که از قدیم سیاست «تفرقه بیانداز و حکومت کن» را دنبال می‌کرده است این بار برای این که دیگر خطری از جانب ایران متوجه ایشان نشود و دستشان از این کشور کوتاه نگردد، علاوه بر کشتار عظیم مردم، نخبگان، علما، بیدار دلان و غیره کشورمان، به سرعت ایران را تجزیه می‌کنند تا آن ایران قوی دیگر به وجود نیاید.

غربی که بعد از انقلاب مردمی سال 1357 ایران با اخراج شدن از این کشور، تسلط خود بر هارتلند جهان را از دست داد، دستش از نفت و سایر منابع و امتیازاتی که بیش از نیم قرن بود در ایران به یغما می‌برد کوتاه شد و بدتر این که همین کشور که روزی حافظ منافعش بود تبدیل شد به ترویج دهنده تفکر مقاومتی که استکبار جهانی و ابرقدرت‌های عالم را به زانو درآورد، اگر به این سرزمین بازگردد دیگر رفتاری طبیعی و مانند گذشته نخواهد داشت و چه از روی عناد و بغض و چه از روی مصلحت اندیشی کاری خواهد کرد که دیگر هیچ کشوری به نام ایران و هیچ توانی به نام ایرانی نباشد که دوباره روزی در برابرش قد عَلَم کند.

انتهای پیام/

Go to TOP