چاپ خبــر

چرا شبه رسانه سعودیِ «ایران اینترنشنال» سازمان تروریستی شناخته شد

تلویزیون سعودیِ «ایران اینترنشنال» یکی از رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی است که در جنگ ادراکی کنونی اقدامات متعددی در راستای هدف قرار دادن امنیت ملی کشورمان و تلاش برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام داده است. طبیعی است در جنگی که امروز در آن قرار داریم تنها نمی‌توان سازمان‌هایی را که نسبت به عملیات‌های مسلحانه تروریستی اقدام می‌کنند را سازمان تروریستی نامید بلکه سازمان‌هایی از قبیل ایران اینترنشنال که در مدت فعالیت خود با تشویق و ترغیب مردم، عامل اصلی هزاران جنایت سنگین در کشور شده‌اند نیز در جرگه سازمان‌های تروریستی قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، جمهوری اسلامی ایران در اقدامی قابل توجه شبکه تلویزیونی «ایران اینترنشنال» تحت حمایت مالی رژیم آل سعود را به عنوان سازمان تروریستی معرفی و اعلام کرد عوامل این سازمان از این پس تحت تعقیب وزارت اطلاعات قرار خواهند گرفت و از این پس هر نوع ارتباط با این سازمان تروریستی به عنوان ورود به حوزه تروریستی و تهدید امنیت ملی تلقی خواهد شد.

هرچند این روزها در جریان اغتشاشات فعالیت‌های ضدّ ایرانی این رسانه سعودی بسیار شدت گرفته است اما راهبردی که از بدو تأسیس دنبال می‌کرده است تاکنون همواره اقدام علیه امنیت کشور و ضربه وارد کردن به ایران و تلاش برای براندازی حکومت جمهوری اسلامی ایران بوده است.

رسانه‌ای که هیچ محدودیتی برای تعامل و ارتباط با تروریست‌های شناخته شده‌ای نظیر سازمان مجاهدین خلق که 17 هزار نفر از مردم کشورمان را با ترورهای ناجوانمردانه به شهادت رسانده است و یا کوموله‌ای که از دوران دفاع مقدس دستش به خون رزمندگانی که به خط مقدم رفته بودند تا از تمامیت ارضی کشورمان در برابر رژیم بعث عراق دفاع کنند و یا گروهک تجزیه طلب و تروریست الأهوازیه که مردم عادی کوچه و خیابان را به رگبار بسته و سیل‌بندهایی که برای حفظ جان مردم ایجاد شده بود را تخریب می‌کند و از این قبیل سازمان‌های تروریستی ندارد.

*تشویق به اغتشاش در کشور

این سؤال مطرح می‌شود که چرا یک رسانه باید به عنوان سازمان تروریستی مطرح شود؟ پاسخ این سؤال برمی‌گردد به اقداماتی که این سازمان علیه امنیت ملی کشور ما داشته است. به ویژه این که جنگ تمام عیاری که امروز درگیر آن هستیم، از جنس رسانه است. یکی از مهمترین ارکان جنگ ترکیبی امروز، جنگ شناختی و یا ادراکی است که با ابزار رسانه دنبال می‌شود.

ایران اینترنشنال یکی از رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی است که از ابتدای تأسیس در سال 1396 تاکنون اقدامات متعددی در راستای هدف قرار دادن امنیت ملی کشورمان و تلاش برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام داده است.

طبیعی است در جنگی که امروز در آن قرار داریم تنها نمی‌توان سازمان‌هایی را که نسبت به عملیات‌های مسلحانه تروریستی اقدام می‌کنند را سازمان تروریستی نامید بلکه سازمان‌هایی از قبیل ایران اینترنشنال که در مدت فعالیت خود با تشویق و ترغیب مردم، عامل اصلی هزاران جنایت سنگین در کشور شده‌اند نیز در جرگه سازمان‌های تروریستی قرار می‌گیرند.

در اغتشاشات اخیر این رسانه همه برنامه‌های خود را تعطیل کرده و به صورت ٢٤ ساعته به تحریک مستقیم و غیرمستقم مردم برای آمدن به خیابان‌ها، اجتماع و ایجاد بی‌نظمی، سر دادن شعارهای ساختارشکنانه، آسیب رساندن به اموال عمومی، به قتل رساندن نیروهای امنیتی و حافظان نظم و امنیت، بر هم زدن آرامش شهرهای ایران و از این قبیل می‌پرداخت.

این رسانه آغازگر شایعه پردازی دروغی در مورد مرگ مهسا امینی بود که بهانه‌ای شد که تا امروز که نزدیک دو ماه از آغاز این بلوا می‌گذرد کشور در آشوب و اغتشاش به سر ببرد، ده‌ها نفر از نیروهای امنیتی به شهادت برسد، چندین نفر در فضای بی نظمی به وجود آمده در راستای پروژه کشته سازی دشمنان به قتل برسند و ده‌ها میلیارد تومان خسارت به اموال عمومی و خصوصی مردم وارد شود.

*تلاش برای تجزیه ایران

یکی از دیگر اقدامات مهم ایران اینترنشنال یا به عبارت بهتر سعودی اینترنشنال تلاش برای تجزیه ایران بود. چند روز پیش بود که یک فایل صوتی از رعنا رحیم پور، مجری شبکه بی بی سی، به عنوان فایل صوتی لو رفته از او منتشر شد که اظهار می‌کرد هدف اصلی اینترنشنال تلاش برای تجزیه ایران است و به همین سبب هم مرتب با رهبران گروه‌های تجزیه طلب مصاحبه می‌کند.

سوای این موضوع که شواهد نشان می‌دهد این فایل عمدا لو داده شده بود تا بی بی سی را کمی در اذهان عمومی تطهیر کند، اما واقعیت امر نیز این است که ایران اینترنشنال مرتب با سرکرده‌های گروهک‌های تجزیه طلبی مانند کوموله، الاهوازیه و غیره گفتگو کرده و فعالیت‌های غیرقانونی و تروریستی آن‌ها را معمولی و حتی مثبت جلوه می‌دهد.

گذشته از این مباحث توجه به ماهیت اینترنشنال چیزی غیر از این که این رسانه به دنبال تجریه ایران باشد را به ذهن متبادر نمی‌کند. این رسانه متعلق به عربستان سعودی است یعنی حکومتی که نه تنها نابودی حکومت جمهوری اسلامی را می‌خواهد بلکه تشنه نابودی ایران است و به شدت با ایران قدرتمند مشکل دارد.

از قدیم الأیام وهابیت سلفی که اکنون سردمداران عربستان سعودی هستند بر اساس تعالیم منحرف خود با شیعیان مشکل داشته و به پیروی از جاهلیت نیاکان خود با ایرانیان پدرکشتگی دارند. به ویژه وقتی اکنون می‌بینند در همسایگی ایشان کشوری است که مردمش از آزادی و دموکراسی برخوردارند و روز به روز پیشرفته تر و مترقی تر می‌شود، طبیعی است که تحمل چنین همسایه‌ای برای ایشان غیرقابل تحمل بوده و وجودش را عامل به خطر افتادن پایه‌های حکومت خود می‌بیند. لذا در صدد نابودی این کشور برخواهد آمد.

از طرفی دیگر این رسانه کاملاً با سیاست‌ها و راهبردهای آمریکا و استکبار جهانی هماهنگ و منطبق است. این کشورها نیز طبیعی است بعد از 43 سال ضربه خوردن از ایران و ایرانی اکنون دیگر چیزی جز نابودی این قوم که اکنون کانون تفکر مقاومت شیعی نیز شده است را نمی‌خواهند. تنها قومی که توانست در اوج قدرت ایشان در مقابلشان ایستاده و با دست خالی وتوکل بر خدای خود، شیطان بزرگ را شکست دهد. لذا فعالیت این رسانه از این وجه نیز طبیعتاً در جهت تجزیه و نابودی ایران است.

*تلاش برای تحریم ایران

یکی دیگر از اقدامات ضد ایرانیِ شبکه تلویزیونی «ایران اینترنشنال» تلاش برای تحریم کشورمان و آسیب وارد کردن به ایران از این طریق است. تحریم ورزش ایران، تحریم اقتصاد ایران و تحریم‌هایی از انواع دیگر یکی از اهدافی بوده که این رسانه چه با گفتگو با سیاستمداران خارجی و چه با راه اندازی کمپینی خواستار آن شده است. مسأله‌ای که مستقیماً به مردم ایران ضربه وارد کرده است.

تحریم‌های مانند تحریم تبادلات پولی و تجاری سبب شده است علاوه بر عدم فروش نفت و کاهش تجارت خارجی ایران، ورود داروهایی نظیر داروهای دوران همه گیری کرونا و یا داروهای بیماران خاصی مانند چسب زخم کودکان پروانه‌ای به کشور دچار مشکل شود. به عبارت دیگر اینترنشنال و دیگر دشمنان ایران با این کار یک اقدام کاملاً غیرانسانی را علیه مردم کشور ما رقم زدند.

تحریم بیماران خاص و یا تحریم واکسن و داروی کرونا چیزی نبود که بتواند سبب براندازی جمهوری اسلامی شود اما هدفش آن بود که آن قدر مردم را تحت فشار و زجر قرار دهد که علیه حکومت خود اقدام کنند. بماند که به قول حاج قاسم از دل همین تهدیدها فرصت‌ها پدید می‌آید و این تحریم‌ها موجب شد دانشمندان کشور به پا خیزند و اغلب این داروهایی که نیاز کشور است را خودشان ساخته و تأمین کنند.

تحریم‌ها موجب وارد آمدن ضربه به اقتصاد کشور با فرار سرمایه نیز شد. اقتصاد رکن اصلی هر کشوری است و ضربه به اقتصاد طبیعتاً به معنی ضربه به امنیت آن کشور است. لذا از این جهت نیز سازمان سعودیِ ایران اینترنشنال مجرم شناخته می‌شود.

*تضعیف نیروهای امنیتی کشور

یکی از اقدامات ایران اینترنشنال که به ویژه از بازه زمانی آغاز اغتشاشات اخیر کشور تاکنون زیاد به چشم خورده است، تلاش برای ایجاد حسّ نفرت مردم نسبت به نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشور بوده است. معنی این اقدام یعنی پلیس را تضعیف کردن و تضعیف کردن پلیس یعنی تضعیف کردن امنیت کشور.

این اقدام اینترنشنال مستقیماً به معنی تهدید علیه امنیت ملی کشور ما است و اقدام نیروهای امنیتی ما در سازمان تروریستی خواندن این در ظاهر رسانه اقدام به جایی بوده است.

شایعه سازی علیه پلیس، دروغ پردازی علیه حافظان امنیت اعمّ از پلیس و بسیج، تشویق مردم به ضرب و شتم و به شهادت رساندن نیروهای امنیتی، تشویق مردم به خسارت وارد کردن به تجهیزات و اماکن متعلق به نیروهای امنیتی و از این قبیل، اقداماتی بوده است که ایران اینترنشنال علیه یگان‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور انجام داده است.

همه موارد بالا بخشی از مهمترین اقدامات این شبکه تلویزیونی علیه ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و اقدامات این سازمان تروریستی علیه امنیت ملی کشورمان شامل لیست بلند بالایی از جرایم می‌شود.

با این اوصاف تصمیمی که در مورد این سازمان تروریستی گرفته شده است تصمیمی درست و حکیمانه بوده و از این پس هر کس برای ارتباط با این شبکه اقدامی کند اعمّ از همکاری در تأمین و تولید محتوا حتی در حدّ ارسال عکس و فیلم برای آن، توسط یگان‌های امنیتی کشور به جرم همکاری با سازمان تروریستی تحت تعقیب قضایی قرار خواهد گرفت.

همچنین عوامل این شبکه اعمّ از مجریان، بازیگران، عوامل برنامه سازی و غیره به عنوان تروریست شناخته شده و در هر جای جهان بروند تحت تعقیب نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشور خواهند بود، همان نیروهایی که عبدالمالک ریگی را در پایگاه آمریکایی افغانستان تحت نظر داشتند و در آسمان بازداشت کردند، همان نیروهایی که روح اله زم را کت بسته به کشور آوردند، همان نیروهایی که شهرام جزایری را در خارج از کشور پیدا کرده، بازداشت کردند و به داخل کشور آوردند و همان نیروهایی که از تلاویو با عکس امام خامنه‌ای پیام تصویری ارسال می‌کنند.

انتهای پیام/

Go to TOP