چاپ خبــر

بسیج فرهنگ برگرفته از قرآن کریم است

امام جمعه فریدونشهر بسیج را فرهنگی برگرفته از قرآن کریم دانست و گفت: همه پیامبران از بسیج مردمی برای پیشبرد اهداف الهی خود بهره می‌بردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، امام جمعه فریدونشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج، بسیج را فرهنگی قرآنی دانست و گفت: همه پیامبران از بسیج مردمی برای پیشبرد اهداف الهی خود بهره می‌بردند و ربیّون در آیه شریفه «و کاین من نبیّ قاتل معه ربیون کثیر» همان بسیجیانی هستند که پا به پای پیامبران در همه عرصه‌ها حضور داشتند.

حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی دو ویژگی ربیّون و بسیجیان را دوری از احساس ضعف و ناتوانی و همواره خود را بدهکار اسلام و انقلاب دانستن عنوان کرده و افزود: بسیجی در هر زمانی به فراخور وضعیت جامعه خود ایفای نقش می‌کند و آنگاه که لازم باشد لباس رزم بر تن کرده و با دشمنان خدا می‌جنگد. امروز نیاز است بسیج در عرصه اقتصادی وارد میدان شده و برای رفع مشکلات اقتصادی مردم و پیشرفت اقتصادی کشور نقش آفرینی کند.

وی با اشاره به روز مجلس، شهید آیت الله مدرس را بزرگ مرد مجلس در تاریخ ایران دانسته و گفت: خصلت شاخص این شهید بزرگ اسلام، استکبارستیزی و قیام کردن بر علیه ظالم بود و وقتی رضا شاه یکصد هزار تومان که آن زمان مبلغ خیلی زیادی بود به عنوان حق السکوت برای شهید مدرس می‌فرستد، ایشان آن را رد کرده و اظهار می‌کند این پول را ببر چرا که اگر اینجا باشد صرف نابودی رضا شاه خواهد شد.

خطیب جمعه فریدونشهر بیان کرد: شهید مدرس به شدت به انگلیس بی‌اعتماد بوده و وقتی خط اول قرارداد ننگین بین ایران و انگلیس موسوم به قرارداد ۱۹۱۹ که طی آن انگلیس استقلال ایران را به رسمیت شناخته بود را خواند با آن مخالفت کرده و گفت: انگلیس سگ کیست که بخواهد ایران را به رسمیت بشناسد و ما اصلاً انگلیس را به رسمیت نمی‌شناسیم و این قرارداد را نیز باطل می‌دانیم که این اقدام شجاعانه او باعث شد وثوق الدوله هیچ گاه نتواند این قرارداد را اجرایی کند.

انتهای پیام/

Go to TOP