چاپ خبــر

تغییر معادلات نظامی منطقه بعد از حمله به عین الأسد/ حمله ایران، آمریکا را به گوشه رینگ کشاند

یک نماینده مجلس با بیان این که با حمله نظامی ایران به پایگاه آمریکایی عین الأسد در عراق، معادلات نظامی منطقه تغییر کرد، از حملات نظامی به پایگاه‌های آمریکا در منطقه توسط دیگران بعد از این حمله خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، علی اکبر علیزاده برمی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز حمله ایران به پایگاه نظامی عین الأسد آمریکا بعد از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی را موجب تغییر در معادلات نظامی در منطقه دانست.

این دانش آموخته دکترای علوم نظامی اظهار کرد: آمریکایی‌ها برای خودشان حلقه آهنینی درست کرده و این طور جا انداخته بودند که هیچ کس در جهان جرأت حمله به این کشور را ندارد و آمریکا این حق را دارد که به هر جا خواست حمله کند و کشورهای دیگر هم در صورتی که معترض بودند تنها می‌توانستند به سازمان ملل شکایت ببرند که اعتراضشان هم در نهایت به جایی نمی‌رسید.

این عضو مجمع نمایندگان استان سمنان با بیان این که ایران با کمال قدرت حمله به پایگاه آمریکایی عین الأسد در عراق را انجام داد و با کمال شجاعت اعلام کرد این انتقام خون شهید سلیمانی هم نیست بلکه تنها یک سیلی بود، تأکید کرد: با این اقدام ایران ابهت پوشالی آمریکا و غرب شکسته شد.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه این حمله این بود که جهان فهمید آمریکا ضربه پذیر است، ایران ابرقدرت است و آمریکا در برابر ایران هیچ غلطی نمی تواند بکند.

این فرمانده سابق سپاه افزود: با این اتفاق معادله نظامی بین ایران و آمریکا برعکس شد و این ایران بود که قدرت حمله داشت و در طرف مقابل آمریکا بود که هیچ قدرتی در برابر هجمه ایران نداشت و بعد از حمله ایران به عین الأسد شاهد آن بودیم که صحنه رفته رفته دستخوش تغییر شده و حمله به آمریکا در نقاط مختلف شکل گرفت. امروز رزمندگان سوری و عراقی به پایگاه‌های آمریکایی حمله می‌کنند و از ان سو آمریکایی‌ها نمی‌توانند جوابی بدهند.

سردار علیزاده گفت: اکنون آمریکا علناً در خلیج فارس اعلام کرد که ما ده‌ها سال پوشش و قدرت هوایی منطقه را به صورت بلامنازع در اختیار داشتیم ولی الان ایران قدرت بلامنازع آب‌های خلیج فارس و دریای عمان است و ما دیگر قدرت اول منطقه نیستیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: امروز بچه‌های نیروی دریایی ما در سپاه و ارتش به نزدیکی ناوهای آمریکایی می‌روند و به آن‌ها اخطار می‌دهند و آن‌ها مجبورند گوش دهند.

این کارشناس تظامی گفت: بعد از حمله به عین الأسد معادله قدرت در غرب آسیا بهم خورده و این تغییر معادله بزرگترین دستاورد ما  از این اقدام نظامی بود که آمریکا را به موضع پدافند و ایران را به موضع آفند درآورد.

انتهای پیام/

Go to TOP