چاپ خبــر

داعش نقشه آمریکا برای شکستن وحدت ایران، عراق و سوریه بود

فرمانده لشکر هشت نجف اشرف با بیان چرایی حضور ایران در مقابله با تکفیری‌ها در عراق و سوریه، جنایات اغتشاشگران در ماه‌های اخیر در کشور را مشابه جنایات داعش خواند و گفت: داعش نقشه آمریکا برای شکستن وحدت بین ایران، عراق و سوریه بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، سرتیپ پاسدار مصطفی محمدی در یادواره شهدای شهر برف انبار با تأکید بر این سخن شهید محمدابراهیم همت که گفت «اگر راه را گم کردید ببینید توپخانه دشمن به کدام سمت شلیک می‌کند همان جبهه خودی است» به بیان علت حضور ایران در سوریه و عراق برای جنگ با داعش پرداخت.

سرتیپ پاسدار مصطفی محمدی با تأکید بر این که سوریه و عراق دو کشوری بودند که در جبهه مقاومت ایران را همراهی می‌کردند، تصریح کرد: حفظ سوربه به دلیل داشتن مرزهای طولانی با رژیم صهیونیستی و نقشی که بدین جهت در پشتیبانی از گروه‌های مقاومت فلسطین دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: ضمن این که این کشور در دوران دفاع مقدس که صدام و رژیم سفّاک بعث بر عراق مسلط شده بودند و با حمایت ده‌ها کشور دیگر به مرزهای ما هجمه آوردند، تنها کشوری بود که در کنار جمهوری اسلامی قرار داشت. مرحوم حافظ اسد، رئیس جمهور سابق سوریه، راه را برای شهید حاج حسن طهرانی مقدم و همکاراتش باز کرد و هر آن چه نیاز داشتند در اختیار ایشان قرار داد تا به دانش ساخت موشک دست پیدا کنند. در همان زمان سوریه خط لوله صادرات نفت عراق به اروپا را که از خاک سوریه می‌گذشت در حمایت از ایران و در حالی که به ضرر اقتصادی خودش بود، بست و ما از این بابت مدیون سوریه هستیم.

این فرمانده مدافع حرم عنوان کرد: با تمام شدن تاریخ مصرف صدام در منطقه، آمریکا درصدد برکناری وی و ایجاد حکومتی علیه جمهوری اسلامی ایران در عراق برآمد اما برخلاف محاسباتش، با رفتن صدام حکومتی در عراق تشکیل شد که در تاریخ این کشور بی‌سابقه بود. تا آن زمان هیچ گاه در بغداد حکومت شیعی تشکیل نشده بود اما با رفتن صدام، مردم عراق قانون اساسی خود را طوری تصویب کردند که شخص اول مملکت در این کشور باید شیعه باشد و اتفاقاً آن زمان فردی در عراق بر مسند حکومت قرار گرفت که همسو با ایران بوده و حتی در جنگ نیز در کنار رزمندگان اسلام با رژیم بعث عراق جنگیده بود. بنابراین نقشه دشمن برای ایجاد تفرقه و جدایی بین دو ملت ایران و عراق محقق نشد.

فرمانده لشکر هشت نجف اشرف افزود: از طرف دیگر آمریکا به دنبال شکستن اتحاد بین سوریه و ایران نیز بود. لذا بعد از درگذشت حافظ اسد، زمانی که فرزندش بشار اسد به عنوان رئیس جمهور عراق انتخاب شد، آمریکا با وی وارد مذاکره شد و به او قول برقراری حکومت دایمی در سوریه و تغییر نام سوریه به سوریة الأسد را داد به شرطی که از حمایت ایران و حزب الله لبنان دست بردارد. گمان می‌کردند بشار اسد که یک چشم پزشک بود به راحتی شروط ایشان را خواهد پذیرفت ولی وی زیر بار این شروط نرفت.

سردار محمدی خاطرنشان کرد: آمریکا پیش از این نیز این امتیازها را به خاندان آل سعود داده بود و در ازای تأمین امنیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و حفاظت از منافع آمریکا در منطقه، هم حکومت دایمی برای خاندان آل سعود در عربستان برقرار کرده بود و هم نام عربستان را به نام عربستان سعودی تغییر داده بود. در نتیجه این تلاش آمریکا حکومت ظالم پادشاهی در سرزمین وحی شکل گرفته است که روزانه تعداد زیادی از مسلمانان بیگناه را گردن می‌زند و احکام گروهی اعدام برای شیعیان صادر می‌کند تا جایی که در یک روز 81 جوان زیر 20 سال را گردن زدند در حالی که از هیچ یک از نهادهای بین المللی اعتراضی در مورد این نقض آشکار حقوق بشر و ذبح انسانیت در این کشور برنمی‌آید.

وی ادامه داد: با شکست نقشه‌های آمریکا در ایجاد جدایی بین ملت ایران با کشورهای سوریه و عراق، از سراسر دنیا جنایتکاران را جمع آوری کردند آموزش دادند، تسلیح کردند و در قالب یک گروه مسلح وارد سوریه کردند تا شنیع ترین جنایات عالم را در منطقه رقم زده و بتوانند حکومت عراق و سوریه را ساقط کنند.

این فرمانده مدافع حرم از زمینه‌های جنگ داخلی در سوریه پیش از شکل گیری داعش سخن به میان آورد و افزود: حاج قاسم سلیمانی جنگ داخلی در سوریه را قبل از شروع جنگ پیش بینی کرده و به سران این کشور هشدار داده بود. سردار سلیمانی به ایشان گفته بود که ارتش سوریه ظرفیت و توان مقابله با جنگ داخلی پیش رو را ندارد و نیاز است هر چه زودتر بسیج مردمی در سوریه شکل بگیرد اما امرای ارتش سوریه زیر بار این حرف نرفته و اذعان می‌کردند ارتش به تنهایی قادر است هر تهدید داخلی و خارجی علیه سوریه را دفع کند.

این همرزم سردار سلیمانی در دفاع از حرم گفت: در ماه اول شروع جنگ در سوریه، 86 درصد خاک این کشور از دست رفت. سلفی‌ها معتقد بودند تمام شیعیان رافضی و محدور الدم بوده و حتی توبه ایشان هم پذیرفته نیست و باید کشته شوند و حتی اهل تسننی که همراه شیعیان هستند نیز باید کشته شوند و توبه ایشان پذیرفته نیست.

فرمانده لشکر زرهی عملیاتی هشت نجف اشرف با اشاره به جنایات ضدبشری توسط داعش تحت حمایت غرب، اعدام گروهی صدها نیروی ارتشی تحت تعلیم در شهر رقه، وادار کردن کودکان 10 ساله به بریدن سر اعضای خانواده خود و از این قبیل را از جمله جنایات داعش در سوریه و عراق برشمرد.

سردار محمدی تصریح کرد: دوراندیشی و تدبیر رهبر انقلاب سبب شد ما اجازه ندهیم داعشی که شمّه از آن را در حرم شاهچراغ و همچنین در آشوب‌های اخیر در کف خیابان‌های تهران در شکنجه و به شهادت رساندن امثال شهید عجمیان دیدیم به مرزهای ما نزدیک شوند و جبهه مبارزه با کفر را صدها کیلومتر دورتر از مرزهای ما بردند.

وی از این که هنوز عده‌ای می‌پرسند چرا ایران در سوریه وارد جنگ با داعش شد اظهار تعجب کرده و گفت: ما اگر در سوریه ورود نمی‌کردیم باید در شهرهای خودمان با داعش می‌جنگیدیم، در اغتشاشات اخیر گوشه‌ای از این وضعیت را دیدم که کسانی که دم از آزادی می‌زدند و مرگ بر دیکتاتور می‌گفتند به چه جنایاتی دست زدند و چه کارهایی که نکردند.

این همرزم سردار سلیمانی بیان کرد: حاج قاسم گفتند سران سوریه زمانی زیر بار تشکیل نیروی مردمی رفتند که موشک آرپی‌جی به دیوارهای کاخ ریاست جمهوری رسید (برد موشک آر‌پی‌جی 500 متر است). سران سیاسی و نظامی سوریه به بشار اسد توصیه کرده بودند تسلیم شده و خانواده خود را برداشته و فرار کند اما بشار اسد به توصیه ایران ماند و مقاومت کرد.

این فرمانده مدافع حرم خاطرنشان کرد: داعشی‌ها به 1500 متری حرم حضرت زینب سلام‌الله‌علیها رسیده و گمان می‌کردند تا چند ساعت دیگر دست کثیفشان به حرم می‌رسد و صدای نحس آن فرمانده تکفیری ثبت شده است که سرمست از پیروزی وقتی خودش را در آستانه پیروزی می‌بیند خطاب به حضرت زینب می‌گوید به عباست بگو بایستد و از تو دفاع کند تا ساعاتی دیگر به آن جا می‌رسیم و حرمت را ویران خواهیم کرد. همین جا بود که خون مدافعان حرم به جوش آمده و جمله مشهور سید حسن نصرالله در پاسخ به این تکفیری بود که فرمود «کلنا عباسک یا زینب سلام الله علیها».

سردار محمدی در بیان خاطره‌ای از حاج قاسم عنوان کرد: در شهر حلب بودیم. شهری که روزی بزرگترین شهر اقتصادی سوریه بود و اکنون جز ویرانه‌ای باقی نمانده بود. حدود 50 نفر ایرانی بودیم و کاملاً در محاصره قرار گرفته بودیم. دشمن با امکاناتی که داشت حتی اجازه نزدیک شدن بالگرد و هواپیما را هم به حلب نمی‌داد. در چنین شرایطی یک روز صبح خبر دادند در نزدیکی فرودگاه جلسه‌ای است و باید حضور پیدا کنیم. وقتی وارد جلسه شدیم دیدیم حاج قاسم آن جا حضور دارد. ایشان در این شرایط شخصاً خودش را به حلب رسانده بود و وارد شهر شده بود.

وی گفت: در ایام حضور در سوریه متوجه شدیم آن چنان دشمنان علیه ایرانی‌ها در این کشور تبلیغ کرده‌اند که مردمشان باور نمی‌کردند ایرانی‌ها نماز می‌خوانند. دشمنان از طریق رسانه‌هایی که در اختیار دارند، چهره‌ای بسیار سیاه از ایرانی‌ها برای مردم این کشور ساخته بودند.

این فرمانده جبهه مقاومت در نبرد با تکفیری‌ها از رشادت‌های شیعیان پاکستان در عین مظلومیت ایشان سخن گفت و به بیان خاطره‌ای از یکی از مجاهدان پاکستانی پرداخت. یکی از مجاهدان پاستانی سیدی بود به نام سیدتقی از منطقه پاراچنار. شیعیان این منطقه در خود پاکستان هم در امنیت نبوده و مرتب مورد اذیت و آزار و شکنجه قرار می‌گیرند. یک روز داعش با توپ جهنم که از ترکیب مواد منفجره با کپسول گاز درست کرده بود به سمت جبهه نیروهای پاکستانی حمله کرده و با اصابت یکی از این توپ‌ها به سنگر سید تقی وی را به شهادت رسانده بود. آن چنان پیکر سید تقی ارباً اریا شده بود که تکه‌های بدن وی در یک فلاکس مسافرتی جا شد. همرزمش تعریف کرد که مادرش تماس گرفت و حال سید تقی را پرسید. به او گفتیم سیدتقی مجروح شده. پرسید شهید شده است؟ ما که دیدیم مادرش روحیه خوبی دارد خبر شهادت وی را دادیم. مادرش پرسید سید تقی تکه تکه هم شده است یا نه. که ما با تعجب وقتی این مسأله را تأیید کردیم خدا را بابت این که از درستی راه فرزندش مطمئن شده است شکر کرد. وقتی از وی پرسیدیم از کجا خبر دارد. پاسخ داد: دیشب خواب حضرت زهرا را دیدم که به من بابت شهادت فرزندم و سعادتمند شدن او تبریک گفتند و فرمودند او به شهادت رسیده و بدنش تکه تکه شده است.

انتهای پیام/

Go to TOP