چاپ خبــر

رهبری دینی و سیاسی امام خمینی، سایر فضائل ایشان در بُعد فقهی، فلسفی، کلامی و عرفانی را تحت‌الشعاع قرار داده است

امام جمعه فریدونشهر گفت: ایشان در بین علماء، از صدر اسلام تاکنون، مانند خورشیدی می‌درخشند و با وجود این که در بُعد فقهی، فلسفی، کلامی و عرفانی از نوادر عصر خود بودند، رهبری دینی و سیاسی ایشان، سایر فضائلشان را تحت‌الشعاع قرار داده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فریدونشهر با تسلیت رحلت جانسوز حضرت امام خمینی رحمةالله‌علیه گفت: ایشان در بین علماء، از صدر اسلام تاکنون، مانند خورشیدی می‌درخشند و با وجود این که در بُعد فقهی، فلسفی، کلامی و عرفانی از نوادر عصر خود بودند، رهبری دینی و سیاسی ایشان، سایر فضائلشان را تحت‌الشعاع قرار داده است.

امام جمعه فریدونشهر درباره شخصیت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد: یکی از اندیشمندان و نویسندگان مسیحی گفته است تنها شخصیتی که ندیدم در طول عمر خود، سازش نماید و در برابر استکبار سر تعظیم فرود آورد، آیت الله خمینی بود.

وی با اشاره به تأکید یکی از روحانیون سرشناس مسیحی برای تبعیت از امام خمینی، سخن وی که گفته بود من با این که مسیحی هستم اما خودم و هر مسیحی آزاده جهان از ایشان تبعیت می‌کنیم، را نشان دهنده عظمت شخصیت حضرت امام دانست که موجب جذب قلوب مردم جهان شده است.

خطیب جمعه فریدونشهر همچنین در مورد قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ این سخن امام خمینی را یادآور شد که فرمودند: اگر این قیام محقق نمی‌شد هرگز انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید و در حقیقت قیام ۱۵ خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

وی در مورد لایحه عفاف و حجاب نیز با بیان این که این لایحه گام بسیار ارزشمند و ستودنی در راستای صیانت از حریم حجاب است، از قوای سه‌گانه کشور بابت این طرح تشکر کرده و افزود: هر چند این لایحه نشان از عزم جدی سران کشور برای ریشه‌کن کردن بی‌حجابی است اما بازدارنده نیست و باید با محرومیت‌های اجتماعی جلوی فساد مفسدین را گرفت.

Go to TOP