چاپ خبــر
فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج):

طوفان الاقصی عملیات پیش‌دستانه حماس علیه توطئه بزرگ رژیم صهیونیستی بود

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) گفت: رژیم صهیونیستی، با معاهده‌ای که با اردن و مصر امضا کرده بود، قرار بود مردم کرانه باختری و غزه را از فلسطین اخراج و در صحرای سینا و صحرای مصر مهاجرت دهد که طوفان الاقصی اقدامی پیش دستانه در مقابل این توطئه‌ها بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، شامگاه دوشنبه یادواره شهدای مظلوم غزه با سخنرانی فرمانده سپاه صاحب الزمان -عجّل الله تعالی فرجه الشّریف- استان اصفهان در حسینیه گلستان شهدای فریدونشهر با حضور پرشور مردم این شهرستان برگزار شد.

سردار مجتبی فدا در این مراسم با بیان این که با وقوع انقلاب اسلامی ایران امام خمینی -رحمة الله علیه- حفظ و نگهداری از انقلاب را به مردم سپردند چرا که مردم ظرفیت تمام ناشدنی دارند، اظهار کرد: مردم 45 سال است این وظیفه را به خوبی انجام داده‌اند و کشور را از جنگ، فتنه‌ها، حوادث گوناگون، توطئه‌های دشمنان و غیره به سلامت عبور دادند.

وی ادامه داد: امام راحل برای این که نقش‌آفرینی مردم در اداره کشور تکمیل شده و از ظرفیت‌های گوناگون مردمی در راه اهداف نظام استفاده شود سازمان بسیج را تأسیس کردند و بسیج هم در این مدت به واسطه ظرفیت مردمی خود با آموزش، جذب، سازمان‌دهی و توانمندسازی ظرفیت مردمی را در حوادث مختلف پای کار می‌آورد.

این یادگار دوران دفاع مقدس با اشاره به این که کارنامه بسیج کارنامه قابل قبولی است چرا که امام دعا کرد که با بسیجیان محشور شود، تأکید کرد همین موفقیت سبب شد فرهنگ بسیج علاوه بر ایران، در نقاط کشورهای دیگر به ویژه کشورهای منطقه مورد توجه قرار بگیرد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان بسیج را موجب مقاوم‌سازی حداکثری کشور در مقابل تهدیدها و خطرها عنوان کرد و گفت: هفته قبل رهبر معظم انقلاب با تکیه بر فرمایشات امام(ره) دو ویژگی بسیج را یادآور شدند که «بسیج لشکر مخلص خداست» و «بسیج مدرسه عشق است.»

سردار فدا با تأکید بر این که بسیج همواره موانع و چالش‌های پیش روی نظام را برداشته و‌ سرمشقی برای گروه‌های مقاومت شده است، فرهنگ بسیج را عشق به خدا و معنویت و خدمت بی‌مزد، بی‌منت، به موقع و به جا به مردم بیان کرد و انعطاف‌پذیری، چابکی و چالاکی، تابع مقررات دست و پاگیر اداری نبودن را از ویژگی‌های دیگر بسیج برشمرد و خاطرنشان کرد: هر کس دلش برای جمهوری اسلامی می‌تپد و سربلند کشور را می‌خواهد بسیجی است.

این فرمانده بسیجی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان رهبر انقلاب که فرمودند اتفاقات 55 روز اخیر غزه، عصاره 70 سال فشار روی این مردم بود، از عواملی سخن گفت که راهی را جز انجام عملیات پیش‌دستانه در مقابل رژیم صهیونیستی پیش پای مردم غزه باقی نگذاشت.

وی تصریح کرد: قبل از جنگ جهانی دوم همه ملت‌های منطقه تحت امپراطوری عثمانی بودند اما انگلیسی‌ها برنامه‌ریزی کردند وحدت بین این ملت‌ها را از بین ببرند و چون در جنگ جهانی اول امپراتوری عثمانی با آلمان متحد شد، با شکست آلمان، دولت عثمانی هم شکست خورد و به کشورهای کوچکی همچون مصر، لبنان و غیره تقسیم شد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان ادامه داد: از طرف دیگر قبل از سال 1900 یهودی‌ها به دنبال سرزمین موعود و محلی برای تأسیس کشوری یهودی بودند و برای این منظور آرژانتین، آفریقا، فیلیپین و غیره را مطرح کرده بودند اما انگلیسی‌ها که می‌خواستند جای پایی بین کشورهای مسلمان داشته باشند، فلسطین را برای این هدف انتخاب کردند تا نطفه نامشروع حکومت صهیونیستی را در آن‌جا پایه‌گذاری کنند.

سردار فدا اظهار کرد: هنگام شروع جنگ جهانی اول در سال 1414 جمعیت یهودی تنها سه درصد از جمعیت فلسطین را تشکیل می‌داد اما به واسطه برنامه‌ریزی انگلیسی‌ها و حمایت دولت فرانسه، 26 سال بعد هنگام آغاز جنگ جهانی دوم این نسبت 36 درصد شده بود. یهودی‌ها ابتدا با خرید زمین، بعد با تهدید و بعد با کشت و کشتار و ترور و ایجاد رعب و وحشت بخش اعظمی از خانه‌های فلسطینی‌ها را از ایشان گرفتند و آن‌ها را از سرزمین‌های خود بیرون راندند تا این که در سال 1948 تشکیل کشور اسرائیل را اعلام کردند.

این فرمانده بسیجی تصریح کرد: یهودی‌ها در طول تاریخ همیشه دنبال این بودند که وارد فلسطین و مسجدالاقصی شوند و قبلاً یک بار لشکری یک میلیون نفری به راه انداختند و هر آن چه پیش پایشان بود از بین بردند و ۲۷۱ سال جنگ‌های صلیبی را به مسلمانان تحمیل کردند تا توانستند بر بیت المقدس حاکم شوند و ۴۰ سال در آن جا حکومت کنند که سرانجام این حکومت توسط صلاح الدینی ایوبی از بین رفت ولی مسلمانان هیچ گاه جنایاتی که یهودیان در حق ایشان کرده بودند را انجام ندادند.

وی عامل اغلب اختلافات بین کشورهای اسلامی و قتل و کشتار بین این کشورها و حتی اختلافات بین ایران و عثمانی در دوران صفویه را زیر سر یهودی‌ها عنوان کرد و گفت: صهیونیست‌ها از ابتدا در سال 1948 با کشتار آمدند و کشورهای عربی از آن سال سه بار با صهیونیست‌ها درگیر جنگ شدند که بار اول مصر، فلسطین، اردن، سوریه، لبنان و عراق ظرف مدت 24 ساعت توسط صهیونیست‌ها با حمایت کشورهای غربی شکست خوردند، بار دوم در سال 1953 مصر به این رژیم حمله کرد که دوباره با حمایت آمریکایی‌ها شکست خورد و بار سوم در سال ۱۹۷۳ جنگ دیگری بین مصر و رژیم صهیونیستی درگرفت که این دفعه خطوط دفاعی صهیونیست‌ها شکست خورد اما دوباره سازمان‌های بین‌المللی و‌ آمریکایی‌ها وارد کار شدند کار را به میز مذاکره کشاندند و نگذاشتند این جنگ به سرانجام برسد و صهیونیست‌ها شکست بخورند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان افزود: صهیونیست‌ها بزرگترین گروه مبارز فلسطینی به رهبری یاسر عرافات با سابقه 40 سال مبارزه با اسرائیل را نیز پای میز مذاکره نشاندند و در پیمان کمپ دیوید، با دادن کرانه باختری به فلسطینی‌ها تحت قیمومیت اسرائیل، موافقت این گروه را نیز برای به رسمیت شناختن کشور اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین کسب کردند. 70 سال است هر چه فلسطینی‌ها با صهیونیست‌ها مذاکره کردند، امتیاز از دست دادند و چیزی به دست نیاوردند.

سردار فدا عنوان کرد: در شرایطی که مبارزان فلسطینی این چنین با فریب مذاکره صهیونیست‌ها منفعل شده بودند، انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و بنیانگذار کبیر انقلاب فرمودند «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود» و روز قدس را پایه‌گذاری کردند که در سال‌های ابتدایی انقلاب در این روز تنها مردم ایران به راهپیمایی می‌پرداختند ولی رفته رفته این تفکر راهبردی امام به ثمر نشست و بعد از ایشان نیز با رهبری هوشمندانه، با درایت و آگاهانه امام خامنه‌ای به منصه ظهور نشست و اوضاع رژیم صهیونیستی را به اینجا رساند.

این یادگار دوران دفاع مقدس با اشاره به جنایات رژیم کودک‌کش و غاصب صهیونیستی علیه مردم فلسطین در اقصی نقاط این کشور اسلامی، فشار بمباران این روزهای غزه برای مردم این منطقه را در برابر جنایات رژیم صهیونیستی مسأله‌ای ناچیز از نظر مردم غزه خواند و گفت: وقتی قبل از طوفان الاقصی از خردسالان فلسطینی می‌پرسیدند دوست دارند در بزرگسالی چکاره شوند، پاسخ می‌دادند آن‌ها هیچگاه بزرگ نخواهند شد و قبل از آن توسط صهیونسیت‌ها کشته می‌شوند.

وی با اشاره به این که فلسطینی‌ها تنها هشت هزار فرزند تولد یافته شده پشت دژبانی‌های صهیونیست‌ها به دلیل تحت فشار قرار دادن مردم فلسطین و اذیت و آزار ایشان دارند، علاوه برآن از شهادت سه هزار و 200 نفر از مردم غزه تنها در یک سال گذشته در اثر سه عملیات بزرگ صهیونیست‌ها علیه مردم بی دفاع این منطقه قبل از عملیات طوفان الاقصی خبر داد و گفت: صهیونیست‌ها از فروردین 1402 تا مهر ماه 1402 27 عملیات در نوار غزه و کرانه باختری انجام دادند و بیش از یکصد نفر را به شهادت رساندند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با بیان این که برخی می‌گویند چرا مردم غزه علیه رژیم صهیونیستی عملیات کردند و این جنگ را آغاز کردند در حالی که این شرایط در آن منطقه حاکم بوده و به قول معروف کارد به استخوانشان رسیده بود.

سردار فدا ادامه داد: فلسطینی‌ها در برابر تحرکات مشکوک رژیم صهیونیستی اطراف مسجد الاقصی هشدار داده بودند و گفته بودند اگر رژیم صهیونیستی بخواهد حرمت مسجد الاقصی را مورد خدشه قرار دهد ساکت نخواهند نشست، اما در صهیونیست‌ها در تعطیلات سال نو خود، فراخوان گرد هم آمدن همه صهیونیست‎‌های عالم برای هجمه به مسجد الاقصی را دادند.

این فرمانده بسیجی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر کشورهای عربی به دنبال عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی بودند، مسأله فلسطین داشت به فراموشی سپرده می‌شد، معاهده ابراهیم مطرح شده بود و در نهایت قرار بود رژیم صهیونیستی طی معاهده‌ای که با اردن و مصر منعقد کرده بود، قرار بود عملیاتی انجام دهد تا با همکاری اردن و مصر همه فلسطینی‌ها را به این دو کشور انتقال دهد.

وی عملیات طوفان الاقصی را یک اقدام پیشگیرانه از طرف حماس دانست تا ضمن مقابله کردن با این توطئه‌ها، کمی فشار بر روی مردم فلسطین را کاهش دهد و ارکان چهارگانه این رژیم را درهم شکند که عبارتند اط پشتوانه غرب، سازمان جاسوسی موساد، ارتش و مدیریت افکار عمومی.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان بیان کرد: غزه تا سال 2005 در اختیار رژیم صهیونیستی بود و چون مردم غزه مرتب علیه سربازان این رژیم عملیات انجام می‌دادند و از آن‌ها تلفات می‌گرفتند، تصمیم گرفتند، غزه را تحویل مردم خودش بدهند و با محاصره اقتصادی و فشار کاری کنند که خود مردم غزه آنجا را ترک کنند و اطراف باریکه غزه هم موانعی به عرض 300 تا 800 متر ایجاد کرده بودند.

سردار فدا لایه‌های موانع اطراف غزه را خاکریز، سیم خاردار خطی، بعد دیوار حایل 9 متر روزمینی و 6 متر زیرزمینی، فنس الکترونیکی، چاه‌های ضدتونل دارای سنسور به عمق ۳۰ متر، رمل، دژ ۱۰ متری، دوربین حرارتی، رادار، سیستم ارتباطی، کوادکوپتر، پهپاد و غیره برشمرد و خاطرنشان کرد: این لایه‌های امنیتی خیال صهیونیست‌ها را از غیرقابل نفوذ بودن موانع اطراف غزه تخت کرده بود و فکرش را نمی‌کردند کسی بتواند از این موانع عبور کند اما هزار رزمنده حماس با عبور از این موانع به عمق ۳۵ کیلومتری سرزمین‌های اشغالی نفوذ کردند و هیمنه ارتش اسرائیل را شکستند، 18 شهرک را آزاد کردند و ۲۳۰ اسیر گرفتند که ۵۰ نفر از آن‌ها دانه درشت هستند.

این فرمانده بسیجی تصریح کرد: طی 70 سال گذشته در هیچ عملیاتی صهیونیست‌ها بیشتر از 20 نفر تلفات نداده بودند اما در این دو ماه برای اولین بار بیش از یکهزار نفر از آن‌ها به درک واصل شدند، برای اولین بار 500 هزار شهرک نشین صهیونیستی آواره شدند، تمام محصولات مزارعشان برداشت نشده باقی مانده چون کارگران مهاجر رها کرده و رفته‌اند، مدارس و کارخانه‌هایشان تعطیل شده است، فرودگاه تلاویو تقریباً تعطیل است، روزانه 500 میلیون دلار هزینه جنگ به اسرائیل تحمیل شده است، گردشگرانی که بخش زیادی از اقتصاد این رژیم را تأمین می‌کردند از سفر به اراضی اشغالی امتناع می‌کنند، یهودی‌ها حاضر نیستند به شهرک‌ها برگردند، امنیت داخلی رژیم خدشه‌دار شده است، مهاجرت معکوس صورت گرفته و از ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره‌ای که فراخوان شدند تنها ۱۴۰ هزار نفر خودشان را معرفی کردند و به ارتش پیوستند.

این فرمان بسیجی ادامه داد: از صدقه سر این عملیات، اعتماد به نفس جبهه مقاومت افزایش پیدا کرده است و شاهد حمله گروه‌های مقاومت علیه استکبار جهانی در یمن و عراق و لبنان هستیم، زمینه حمله به اسرائیل فراهم و تابو قدرت اسرائیل شکسته شده است و دوباره مسأله فلسطین به مسأله اول جهان اسلام تبدیل شده است.

وی با اشاره به راهپیمایی‌های حمایت از فلسطین که در اقصی نقاط عالم در این دو ماه رخ داد، عنوان کرد: این عملیات دل‌های مردم عدالت‌پیشه، آگاه و دارای وجدان را بیدار کرد، اختلافات بین مسلمانان را کنار گذاشت، پوشالی بودن قدرت رژیم صهیونیستی و غرب را ثابت کرد، آبروی آمریکا و اروپا را برد و به جای خاورمیانه جدیدی که غرب دنبال آن بود، خاورمیانه‌ای درست با محوریت مقاومت ایجاد کرد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان پذیرش شروط حماس برای آتش‌بس را نشانه ضعف رژیم صهیونیستی دانست و با اشاره به این که ‌عملیات زمینی، شرایطی را فراهم کرد که صهیونیست‌ها از پشت مواضع خود خارج شده، در تیررس قرار گرفته و آسیب‌پذیر بشوند، گفت: صهیونیست‌ها چون توان مقابله با حماس را نداشتند بمباران مردم بی‌دفاع را آغاز کردند.

سردار فدا در مورد چگونگی حمایت از غزه توسط مردم ما، اولین حمایت را حمایت معنوی با دعا و توسل و حمایت بعدی را حمایت مالی عنوان و تصریح کرد: پرچمدار حرکت جهانی اسلام در دل منطقه کشور ما است و وقایع کشور ما نباید بدون حضور مردم باشد لذا حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن و در میدان انتخابات به معنی حمایت از جبهه مقاومت و فلسطین مظلوم است.

وی خاطرنشان کرد: فلسطین به مشارکت همه جانبه ما نیاز دارد و انقلاب اسلامی نیازمند صبر و مقاومت مردم در کنار روحیه جهادی مسئولان است.

انتهای خبر/

Go to TOP