چاپ خبــر

انجام بیش از ۲۰۰۰ سی‌تی‌اسکن در بیمارستان حضرت رسول اکرم فریدونشهر

بیش از ۲۰۰۰ سی‌تی‌اسکن در بیمارستان حضرت رسول اکرم فریدونشهر انجام گرفته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، راه‌اندازی دستگاه سی‌تی‌اسکن در بیمارستان حضرت رسول اکرم -صلی الله علیه و آله- فریدونشهر یکی از مطالبات مردم بود که به ویژه با همه‌گیری کرونا و نقش سی‌تی‌اسکن در تشخیص این بیماری به ویژه در ماه‌های ابتدایی اپیدمی نیاز آن احساس می‌شد تا دیگر برای یک عکس‌برداری مجبور به رفتن به شهرهای دیگر و گرفتار شدن در صف‌ها و نوبت‌ها نباشند.

شبکه بهداشت و درمان تلاش خود را برای پاسخ به این درخواست مردمی به کار بست و مردم نیز با راه‌اندازی یک پویش مبلغی را برای کمک به خریداری و‌ راه‌اندازی این دستگاه جمع‌آوری کردند و در اختیار کادر درمان قرار دادند.

عملیات عمرانی مربوط به استقرار دستگاه سی‌تی‌اسکن از همان زمان در بیمارستان آغاز شد اما تحول در رسیدن به این امکان با روی کار آمدن دولت آیت‌الله رئیسی و اختصاص بودجه حدود ۱۰ میلیارد تومانی برای آن رخ داد. خرداد ماه سال گذشته دستگاه خریداری و به فریدونشهر انتقال پیدا کرد.

اما بهره‌برداری از دستگاه نیازمند تأمین تجهیزات و تهیه مقدماتی مانند راه‌اندازی سیستم رادیویی پکس بود که اواخر فصل بهار امسال این کار نیز انجام شد و عملاً سی‌تی‌اسکن فریدونشهر به بهره‌‌برداری رسید.

دستگاه سی‌تی‌اسکن شهریور امسال به مناسبت هفته دولت با حضور مسئولان و نماینده خیّران، افتتاح شد و طبق اعلام این بیمارستان تاکنون شمار تصاویر تهیه شده توسط این دستگاه به حدود ۲۰۰۰ عکس می‌رسد.

جالب‌تر آن که از حدود سه هفته پیش دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان شهید رجایی داران دچار مشکل شده و در این مدت بیمارستان فریدونشهر علاوه بر پاسخ‌دهی به مراجعان فریدونشهری، از مراجعان شهرستان‌های چادگان، فریدن و بوئین میاندشت نیز عکس‌برداری می‌کند که اگر چنین نبود همه این بیماران مجبور می‌شدند برای یک عکس سی‌تی‌اسکن آواره اصفهان، نجف‌آباد یا گلپایگان شوند.

نمایندگان خیّران در مراسم افتتاحیه این دستگاه از مسئولان خواستند برای تأمین پزشک متخصص دایمی و همچنین تأمین دستگاه ام‌آرآی برای این بیمارستان کمر همت ببندند.

انتهای خبر/

Go to TOP