چاپ خبــر

راه‌های فریدونشهر نیازمند نگاه متوازن و عدالتمندانه وزارت راه و شهرسازی

جاده‌های فریدونشهر حداقل کیفیت لازم برای عبور و مرور خودروها را ندارند در حالی که مبالغ هنگفتی در سایر نقاط استان صرف ارتقای کیفیت جاده‌های باکیفیت می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، این عکس وضعیت نامناسب آسفالت محور فریدونشهر-سیبک را نشان می‌دهد که چند سالی است به این حال و روز افتاده است. هم خطرآفرین است و هم موجب وارد آمدن خسارت به خودروهای عبوری می‌شود. نقاط زیادی از جاده‌های این شهرستان وضعیت این چنینی دارند.

وقتی مشکلات جاده‌های شهرستان را با احمدرضا فقیهی، معاون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان، در میان گذاشتیم، وی مهمترین مشکل در رسیدگی، ترمیم و بهسازی این راه‌ها را محدودیت اعتبارات و بودجه خواند و گفت به همین علت راهداری مجبور است تنها به بخش محدودی از جاده‌های هر شهرستان، بر اساس اعلام اولویت فرمانداری، رسیدگی کند.

این در حالی است که همین الان در شرق اصفهان، آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان در حال ساخت است که ۳۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن تخصیص داده شده و علاوه بر آن به گفته مجربی طرح‌هایی زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان قرار است امسال عملیات احداث آزادراه دیگری آغاز شود که این کنارگذر را به آزادراه شیراز-اصفهان متصل کند در حالی که در این فاصله یعنی از اصفهان تا ابتدای آزادراه شیراز-اصفهان (واقع در شهر ایزدخواست) بزرگراه شش بانده اصفهان-شهرضا با کیفیت بالا وجود دارد.

وزارت راه و شهرسازی قصد دارد با این پروژه کریدور آزادراهی شمال به جنوب کشور را تکمیل کند و سرعت و کیفیت تردد در این مسیر را بهبود ببخشد که کار بسیار خوبی است. اما وقتی این وزارتخانه چنین بودجه کلانی را برای ارتقای کیفیت حمل و نقل و تردد در یک مسیر در نظر می‌گیرد، باید اعتبار کافی نیز برای رساندن کیفیت آسفالت دیگر نقاط مانند شهرستان ما به حداقل کیفیت لازم برای تردد خودروها را هم اختصاص دهد.

این موضوع باید در سطح پایتخت مطرح و بودجه آن از وزارتخانه دریافت شود همان گونه که در برخی از شهرستان‌ها این اتفاق افتاده است.

انتهای خبر/

Go to TOP