چاپ خبــر

ضرورت همکاری ادارات برای فرهنگ‌سازی مطالعه کتاب در شهرستان برای پیشرفت فریدونشهر

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فریدونشهر گفت: جوانان و نوجوانان سرمایه‌های گران‌بهای یک جامعه هستند که با کسب دانش و آگاهی از طریق مطالعه کتاب می‌توانند در جامعه اثرگذار باشند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فریدونشهر در گفتگو با پانا اظهار کرد: با توجه به این که سهم کتاب در انتقال دانش به مراتب بیشتر از ابزارهای دیگر است، ضرورت دارد دسترسی به کتب را برای عموم مردم میسر کنیم و در این راه نیز به علایق و سلایق تمام رده‌های سنی توجه داشته باشیم.

غلامرضا جعفری با تأکید بر ضرورت رسیدن جامعه به حداقل سرانه مطالعه، اقدامات تشویقی همچون برگزاری برنامه‌های خلاقانه با محوریت کتاب و یا راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در مراکز، ادارات و نقاط پر رفت‌وآمد شهر را راهکاری برای این مسأله عنوان کرد.

وی برگزاری نشست کتاب‌خوانی به صورت مدرسه‌ای و کتابخانه‌ای، اجرای مسابقات نقاشی و طراحی با محوریت کتاب، برگزاری جشنواره‌های متعدد اعمّ از جشنواره‌ی رضوی و برگزاری پویش‌هایی همچون نذر کتاب و پویش مجازی با عنوان کتاب دوست‌داشتنی را از جمله اقدامات انجام شده در این اداره در جهت افزایش فرهنگ مطالعه برشمرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فریدونشهر تصریح کرد: جوانان و نوجوانان سرمایه‌های گران‌بهای یک جامعه هستند که با کسب دانش و آگاهی از طریق مطالعه کتاب می‌توانند در جامعه اثرگذار باشند. کتاب‌های انگیزشی، ادبیات، علوم کاربردی و تاریخی جزو کتاب‌هایی هستند که بیشتر مورد توجه این قشر قرار می‌گیرند.

انتهای خبر/

Go to TOP