چاپ خبــر

اختلال در جایگاه‌های سوخت‌رسانی کشور/ ۴۰ درصد جایگاه‌های سوخت به مدار بهره‌برداری بازگشته‌اند

در اثر حمله سایبری سوخت‌رسانی در جایگاه‌های عرضه سوخت کشور دچار اختلال شد که این مشکل با اقدام سریع شرکت پخش و پالایش فراورده‌های نفتی ایران در حال رفع است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، از حدود ساعت ۱۱ امروز جایگاه‌های سوخت کشور دچار اختلال شدند. وزیر نفت علت این مسأله را حمله سایبری اعلام کرد. اما بلافاصله کارشناسان وارد کار شده و با آفلاین کردن عرضه سوخت، جایگاه‌های سوخت‌رسانی را در مدار بهره‌برداری قرار دادند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران:

– تا این لحظه ۱۸۰۰ جایگاه عرضه سوخت از مجموع ۴۳۰۰ جایگاه، به‌مدار بهره‌برداری وارد شده‌اند و با توجه به سرعت گرفتن ورود جایگاه‌ها به مدار بهره‌برداری، تا دو ساعت آینده تمامی جایگاه‌ها به‌صورت آفلاین وارد مدار خواهند شد.

– مردم در سوخت‌گیری با نرخ ۳۰۰۰ تومانی بنزین که نرخ آزاد است هیچ مشکلی در سراسر کشور ندارند، اما با تمهیداتی که اندیشیده شده، عرضه بنزین ۱۵۰۰ تومانی در برخی جایگاه‌ها آغاز شده است و مردم با کارت‌های سوخت خود در این جایگاه‌ها در حال دریافت بنزین ۱۵۰۰ تومانی هستند.

– با هماهنگی و تعامل وزارت نفت و سازمان پدافند غیرعامل، بازگشت سامانه هوشمند سوخت به مدار در دستور کار قرار گرفته است و با توجه به ضرورت دقت نظر در این زمینه، ممکن است به‌تدریج و طی چند روز، سامانه هوشمند به وضعیت سابق بازگردد.

– علت بروز این رخداد در دست بررسی است و شرایط ایمن در کل نظام عرضه و توزیع سوخت کشور هم‌اکنون حاکم است، مردم هیچ نگرانی بابت کمبود یا قیمت عرضه سوخت نداشته باشند و تا زمان بازگشت سامانه هوشمند سوخت به روال سابق، بنزین بدون مشکل و بدون وقفه به مردم عرضه خواهد شد.

انتهای خبر/

Go to TOP