چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر:

مردم در اثر بصیرت‌افزایی امثال آیت‌الله مصباح، حماسه تاریخی 9 دی را رقم زدند

امام جمعه فریدونشهر با بیان این که حماسه فراموش‌نشدنی 9 دی در سال 88 چشم فتنه را کور کرد، گفت: اهدافی که سران فتنه دنبال می‌کردند چیزی بود که با رأی آوردن ایشان به دست نمی‌آمد برای همین همیشه در مصاحبه‌های خود می‌گفتند اگر رأی نیاوریم چه کار خواهیم کرد و برنامه‌ای برای بعد از رأی آوردن خود ارائه نمی‌دادند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فریدونشهر با اشاره به سالروز حماسه تاریخی 9 دی، اظهار کرد: نگاهی به صحبت‌ها و رفتارهای سران فتنه 88 این را ثابت می‌کند که آن‌ها از ابتدا برای برهم زدن نظم و امنیت کشور پا به عرصه انتخابات گذاشته بودند.

امام جمعه فریدونشهر با بیان این که اصحاب فتنه در آن زمان هرگاه پشت دوربین قرار می‌گرفتند می‌گفتند اگر رأی نیاوردند چه خواهند کرد و هیچ وقت نمی‌گفتند برنامه‌شان برای بعد از رأی آوردن چیست، گفت: اهدافی که سران فتنه دنبال می‌کردند چیزی بود که با رأی آوردن ایشان به دست نمی‌آمد زیرا در این صورت مجبور بودن در چارچوب قانون رفتار کنند و آنگاه فرصت لگدپراکنی به کشور را پیدا نمی‌کردند.

وی ماهیت فتنه را ایجاد تاریکی در جامعه برای پیگیری اهداف سوء عنوان کرد و افزود: همان طور که دزد دوست دارد چراغ‌ها را خاموش کند تا بدون متوجه شدن دیگران وسایل خانه را بدزدد، فتنه‌گران هم دوست دارند فضای جامعه را تار و تاریک کنند تا بتوانند اهداف سوء خودشان را دنبال کنند و برای همین هم بود که در آن ایام شخصیت‌های روشن و بصیرت‌افزایی نظیر آیت الله مصباح را تخریب می‌کردند، چون ایشان و امثال ایشان چراغ روشنگری جامعه و بصیرت و آگاهی‌افزایی بودند.

خطیب جمعه فریدونشهر اظهار کرد: افروختن چراغ بصیرت و آگاهی راه مقابله با فتنه بود که آن زمان اتفاق افتاد و منجر به حرکت مردمی و فراموش‌نشدنی 9 دی 1388 در تاریخ این مرزوبوم شد، حرکتی که مردم با رقم زدن آن چشم فتنه را کور کردند و رهبر انقلاب آن را یوم اللهی خواندند که هرگز نباید خاموش شود.

حجت‌الاسلام شامحمدی خاطرنشان کرد: فتنه همواره در کشور وجود داشته و هر زمان به شکلی سعی در اغوای مردم کرده است.

امام جمعه فریدونشهر به عنوان مثالی برای فتنه روز کشور اظهار کرد: یکی از مصادیق فتنه امروز فتنه‌انگیزی دشمنان و برخی دوستان جاهل در موضوع ارتباط ایران و روسیه است که در سال‌های اخیر به خاطر مقابله با دشمن مشترک در حد ارتباط تاکتیکی برقرار شده است.

وی ادامه داد: اما دشمن این ارتباط را در ذهن مردم به عنوان یک ارتباط راهبردی معرفی می‌کند و انتظارات مردم را از این ارتباط بالا می‌برد و به محض این که روسیه در مسأله‌ای با کشورمان اختلاف ایجاد می‌کند، دشمن شروع به پمپاژ ناامیدی و تلقین شکست از رابطه با این کشور می‌کند در حالی که از ابتدا هم ارتباط کشور ما با روسیه ارتباط عمیق راهبردی نبوده است و تنها بر سر مسائلی توافق شده تا دو کشور علیه دشمن مشترک اقداماتی صورت بدهند.

خطیب جمعه فریدونشهر خاطرنشان کرد: نباید توقع داشت این ارتباط تاکتیکی کشورمان با روسیه مانند ارتباط راهبردی ایران و عراق و یا ایران و سوریه با پیشینه 1400 ساله و با ریشه‌های عمیق فرهنگی و مذهبی باشد.

حجت‌الاسلام شامحمدی ترور شهید سید رضی موسوی را فتنه دیگری عنوان کرد که توسط رژیم صهیونیستی طراحی شده است تا اکنون که در جنگ با غزه با شکست روبرو شده و در حال فرو رفتن در یک منجلاب است، ایران را نیز با خود به درون این منجلاب بکشد.

امام جمعه فریدونشهر با بیان این که صهیونیست‌ها با ترور سردار سیدرضی موسوی، به دنبال ایجاد توقع در بین مردم ایران برای پاسخگویی سپاه به این حمله موشکی بودند تا پای ایران را به جنگ خودشان باز کنند، گفت: ایران زیرک‌تر از آن است که در بازی صهیونیست‌ها بیافتد و امروز بعد از گذشت 80 روز از جنگ غزه، مردم ما این موضوع را بهتر درک می‌کنند.

وی گفت: ایران باید انتقام خون پاک این سردار عزیز را بگیرد و این کار را نیز خواهد کرد اما انتقام خون این شهید مانند انتقام خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی چیزی نیست جز نابودی صهیونیست‌ها و جمع شدن بساط آمریکا از منطقه.

حجت‌الاسلام شامحمدی اظهار کرد: حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد بعد از ترور حاج قاسم سلیمانی آغازی بود برای حملات بی‌امان موشکی و راکتی و غیره گروه‌های مقاومت سوری و عراقی به پایگاه‌های آمریکا در این دو کشور که تاکنون از ۱۰۰ حمله نیز فراتر رفته است و این‌ها سیلی‌هایی است که آمریکا دارد می‌خورد و در اثر همین سیلی‌ها به زودوی منطقه را ترک خواهد کرد.

امام جمعه فریدونشهر اظهار کرد: چهارشنبه 13 دی ماه مصادف با سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، مراسم بزرگداشت سردار دل‌ها در مسجد جامع برگزار می‌شود.

وی با توجه به در پیش بودن سالروز میلاد حضرت زهرا -سلام الله علیها- گفت: تقوا اگر به صورت یک انسان درمی‌آمد، حضرت زهرا(س) می‌شد که رهبر معظم انقلاب در رابطه ایشان فرمودند «زن مسلمان الگویی بهتر از فاطمه زهرا نمی‌تواند پیدا کند.»

خطیب جمعه فریدونشهر با بیان این که کار کردن زن در خانه وظیفه فقهی و شرعی او نیست بلکه باید بر اساس یک توافق اخلاقی درون خانه با همسر و بر اساس توصیه رسول الله -صلّی الله علیه و آله- باشد، این مسأله را نافی فعالیت و حضور بانوان در سطح جامعه و انجام مشاغل به ویژه مشاغل مرتبط با بانوان ندانست.

حجت‌الاسلام شامحمدی فرزندآوری و فرزندپروری را یکی از مهمترین نقش‌های زن در جامعه خواند و گفت: این نقش زمانی به بهترین وجه توسط زن ایفا خواهد شد که مردم آرامش و امنیت لازم را برای همسرش به وجود آورد.

انتهای خبر/

Go to TOP