چاپ خبــر
در شب میلاد حضرت زهرا(س)؛

رونمایی از بزرگترین مجموعه گردشگری شهرستان فریدونشهر با 40 درصد پیشرفت فیزیکی+تصاویر

بزرگترین طرح گردشگری شهرستان فریدونشهر با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شامل مجموعه تفریحی، اقامتی و گردشگری هفت هکتاری با امکانات فراوان و بعضاً کم‌نظیر در سال جاری عملیاتی شده و تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، عملیات احداث بزرگترین مجموعه گردشگری، تفریحی و اقامتی شهرستان فریدونشهر با عنوان مجتمع گردشگری «ساقی زمزم» به همت بخش خصوصی در سال جاری آغاز شده و تاکنون با صرف 60 میلیارد تومان هزینه، 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این مجتمع گردشگری در فضایی به مساحت حدود هفت هکتار مشتمل بر امکانات گوناگون گردشگری، تفریحی و اقامتی است که در مزرعه قلعه سبزعلی در حاشیه محله وحدت آباد و در مکانی با امتیازات متعدد همچون برخورداری از چشم‌انداز زیبا، مرتفع بودن، دسترسی آسان و غیره احداث شده است.

شهرستان فریدونشهر با ویژگی‌های خاص آب و هوایی و جغرافیایی را می‌توان رتبه اول دارا بودن جاذبه‌های متعدد گردشگری و تفریحی طبیعی در استان اصفهان دانست. ارتفاعات زیبا، چشمه‌ها، رودخانه‌ها و آبشارهای فراوان، پوشش گیاهی خاص و متنوع، زمستان برفی، دارا بودن بیشترین منابع آبی استان، دارا بودن هوای خنک و پاک و غیره در کنار مرتفع‌ترین شهر کشور بودن، ویژگی‌های طبیعی و به عبارت بهتر جاذبه‌های طبیعی این شهرستان است.

بیش از 20 سال از سرازیر شدن گردشگران به شهرستان فریدونشهر می‌گذرد اما در این مدت اتفاق خاصی در حوزه صنعت گردشگری در این شهرستان به منظور استفاده از این ظرفیت برای رشد و پیشرفت فریدونشهر نیافتاده است.

در حالی که با نگاهی به 20 سال گذشته بسیاری از شهرهای گردشگری دنیا، تحولات غیرقابل توصیفی را در آن‌ها می‌توانیم ببینیم که حتی بعضاً ظرفیتی برای جذب گردشگر نداشته‌اند و با ساخت جاذبه‌های گردشگری به مطرح‌ترین شهرهای گردشگری دنیا تبدیل شده‌اند. در صورتی که شهرستان ما با وجود برخورداری از جاذبه‌های طبیعی گردشگری نتوانسته است از این ظرفیت برای رشد خود استفاده کند.

عامل به ثمر ننشستن صنعت گردشگری بعد از 20 سال ورود گردشگر چهار فصل به شهرستان فریدونشهر را هم باید در مسئولان و برنامه‌ریزان این شهرستان و هم در مردم آن جستجو کرد.

سرمایه‌گذار مجموعه گردشگری «ساقی زمزم» با سابقه‌ای طولانی در حوزه صنعت گردشگری در نقاط مختلف کشور و با بررسی پارامترهای مختلف این صنعت در شهرستان فریدونشهر، پا به عرصه اقتصاد بام ایران گذاشته است.

این مجتمع گردشگری که اعتبار مورد نیاز برای احداث آن 200 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، برای چهار فصل سال و برای سلیقه‌ها و نیازهای مختلف گردشگری و بومی طراحی شده، مراحل کسب مجوزها، طراحی و نقشه‌کشی را گذرانده و وارد مرحله عملیات اجرایی احداث شده است.

یکصد ویلای اقامتی، تالار عروسی، پارکینگ طبقاتی، سالن ورزش‌های متنوع بزرگسالان، سالن اجتماعات، سالن بازی‌ها و سرگرمی‌های برقی، پیست اسب‌دوانی، رستوران‌های دوقلو پوشیده و روباز سنتی و مدرن، قایق‌سواری، پنجاه آلاچیق، هفت فروشگاه و غیره از جمله امکانات طراحی شده برای مجتمع گردشگری ساقی زمزم است.

با احداث و شروع به کار این مجتمع گردشگری برای اولین بار امکاناتی در فریدونشهر استقرار پیدا خواهند کرد که برخی حتی در سطح کشور کم‌نظیر است.

در حال حاضر مراحل قانونی دریافت مجوزها، طراحی و نقشه‌کشی، تسطیح، خاک برداری، خیابان‌کشی، لکه گذاری، تعیین بر و کف و سفت‌کاری برخی از ساختمان‌های مجموعه گردشگری ساقی زمزم به اتمام رسیده است.

این مجموعه گردشگری را می‌توان جدی‌ترین حرکت در شهرستان فریدونشهر برای استفاده از فرصت گردشگرپذیری آن در جهت درآمدزایی و اشتغال‌آفرینی دانست. مطابق برنامه زمان‌بندی و با توجه به سرعت پیشرفت این پروژه، در صورت تأمین اعتبار، بهره‌برداری اولیه از آن در سال 1403 و تکمیل آن در سال 1404 برآورد شده است.

انتهای خبر/

Go to TOP