چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر:

رمز پیروزی محور مقاومت مقابل استکبار جهانی در صحنه بودن مردم است

امام جمعه فریدونشهر با اشاره به شکست‌های پی در پی آمریکا و رژیم صهیونیستی طی دو دهه گذشته در منطقه آسیای غربی، علت پیروزی کشورهای محور مقاومت در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی را اتکای مسلمین به خداوند و در میدان بودن مردم این کشورها عنوان کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فریدونشهر با بیان این که تحولات منطقه غرب آسیا به سرعت در حال وقوع است، اظهار کرد: این سرعت سبب شده است انسان‌های غیرمتکی به خداوند گیج و سرگردان شده و در تصمیم‌گیری‌های خودشان دچار اشتباه شوند همچون ماه‌های منتهی به انقلاب اسلامی ایران که آن قدر تحولات سریع شده بود که سیاستمداران هم گیج شده بودند و نمی‌دانستند برای ایران باید چه نسخه‌ای بپیچند؛ کارتر به شاه می‌گفت از کشور خارج شود و برژینسکی می‌گفت شاه باید در کشور بماند و خروجش موقعیت او را بدتر خواهد کرد.

امام جمعه فریدونشهر توقیف نفتکش آمریکایی توسط ارتش مقتدر کشور را یکی از تحولات روزهای گذشته منطقه خواند که به دشمن تفهیم کرد شیر این بیشه یعنی منطقه آسیای غربی، ایران اسلامی است و اگر اراده کند کسی بدون اذن این شیر نمی‌تواند وارد این قلمرو شود.

وی تحول دوم این روزهای منطقه آسیای غربی را حمله یمن به ناو آمریکا با 20 پهپاد و چند موشک بعد از تلاش آمریکا برای ایجاد ائتلاف برای حمله به یمن خواند که به آمریکا و هم‌پیمانانش این پیام را صادر کردن که این منطقه کافه نیست که هر کسی سرش را پایین انداخته وارد شود بلکه این منطقه صاحب دارد.

خطیب جمعه فریدونشهر از مصیبت‌های پی در پی آمریکا در آسیای غربی طی روزهای اخیر سخن به میان آورد و افزود: وقتی آمریکا و اسرائیل دیدند دریای سرخ و تنگه باب المندب توسط یمن ناامن شده است تصمیم گرفتند کشتی‌های خود را با دور زدن آفریقا به رژیم صهیونیستی برسانند که این کار علاوه بر تحمیل هزینه‌های سنگین به این کشورها و افزایش 14روزی به مسیر کشتی‌ها، مصیبت دیگری را برای این دو کشور به همراه داشت و آن ناامن کردن تنگه جبل الطارق توسط لیبی بود.

حجت‌الاسلام شامحمدی با اشاره به در تنگنا قرار گرفتن رژیم صهیونیستی و آمریکا در این روزها توسط گروه‌های مقاومت منطقه، اظهار کرد: اگر همان زمان که جنگ غزه آغاز شد، کشورهای اسلامی به امر رهبر انقلاب گوش می‌دادند در کمتر از یک هفته آمریکا را برای همیشه از منطقه بیرون رانده و کار رژیم غاصب صهیونیستی را یکسره می‌کردند.

امام جمعه فریدونشهر اقدام کشور آفریقای جنوبی برای شکایت از رژیم صهیونیستی به جرم «نسل‌کشی در غزه» در دادگاه بین‌المللی لاهه را از دیگر تحولات روزهای اخیر و مصیبتی دیگر برای آمریکا و اسرائیل دانست و افزود: هرچند کارشناسان مواجب‌بگیر آمریکا و استکبار جهانی زیر بار این حقیقت نمی‌روند، اما مردم دنیا کشتار 24 هزار نفر ظرف مدت سه ماه را می‌بینند و آن را قضاوت می‌کنند.

وی حمله آمریکا و انگلیس به یمن را موجب فتح بابی دانست برای اتفاقات و تحولات جدیدی برای عالم اسلام چرا که اولاً یمن با کسی تعارف ندارد، ثانیاً چون انصارالله یمن یک دولت رسمی نیست و شبه دولت است قید و بندی برای پایبندی به قوانین بین‌المللی که عموماً در خدمت ابرقدرت‌ها و کشورهای استعمارگر است نداشته و بدون نگرانی از محکومیت‌های بین‌المللی بی‌مهابا و کوبنده به این جنایات پاسخ می‌دهد و ثالثاً یمنی‌ها تجربه هشت سال جنگ سخت با عربستان و پیروزی در مقابل ائتلاف ضدیمنی را دارند بنابراین دست برتر در این نبرد با یمن است و در این جنگ هم قطعاً شکست با آمریکا خواهد بود.

خطیب جمعه فریدونشهر ادامه داد: آمریکا در دو دهه اخیر هر اقدامی در این منطقه کرده است با شکست مواجه شده و توسط ایران، عراق، سوریه، افغانستان و فلسطین مرتب سیلی خورده است و مهمترین هم‌پیمان او یعنی رژیم صهیونیستی هم در جنگ با حزب الله لبنان و همچنین جنگ با حماس در غزه هر بار اقدام کرده است، با شکست مفتضحانه به جنگ پایان داده است.

حجت‌الاسلام شامحمدی علت پیروزی کشورهای محور مقاومت در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی را اتکای مسلمین به خداوند و در میدان بودن مردم این کشورها عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در عملیات طوفان الاقصی، با حمله فلسطینی‌ها بلافاصله صهیونیست‌ها شهرک‌ها را خالی کردند اما در مقابل بعد از 95 روز بمباران غزه، هنوز مردم این شهر خانه‌های خود را رها نکرده‌اند.

امام جمعه فریدونشهر گفت: ما به آمریکا می‌گوییم کشور شما فرسنگ‌ها از این منطقه فاصله دارد این جا چه می‌کنید و برای چه در این منطقه پایگاه زدید!؟ چرا نمی‌گذارید مردم این منطقه آسوده زندگی خود را کنند!؟ اهل این منطقه از سرزمین خود خارج نمی‌شوند بلکه آن کسی که باید برود شما هستید و این اتفاق هم به زودی خواهد افتاد.

وی جنگ مهم پیش روی مردم ایران را حضور در صحنه انتخابات بیان کرد و از مردم خواست هم خود در انتخابات شرکت کنند و هم تلاش کنند کسانی که تمایلی برای شرکت در انتخابات ندارند را برای این حضور قانع کنند.

حجت‌الاسلام شامحمدی تصریح کرد: همان طور که اهل غزه سرزمین‌های خود را ترک نکردند و با این کار مایه دلگرمی حماس شدند، ما هم باید در میدان باشیم تا محور مقاومت پشتشان گرم شود و این حضور وظیفه تک تک مردم ایران است.

امام جمعه فریدونشهر از مسئولان خواست با حل مشکلات اقتصادی زمینه را برای حضور بیشتر مردم فراهم کنند چرا که خیلی از مردم در اثر فشارهای اقتصادی نسبت به مسائل کشور دلسرد شده‌اند.

وی با بیان این که رهبر انقلاب بر اقتصاد مقاومتی تأکید کردند، از اشتباه برخی در تفسیر عبارت «اقتصاد مقاومتی» سخن به میان آورد و اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی ایجاد اقتصادی مقاوم در برابر آسیب‌ها و تهدیدات بالقوه و بالفعل.

خطیب جمعه فریدونشهر ادامه داد: اقتصاد در شهرستان فریدونشهر مقاومتی نیست و باید مسئولان درصدد حلّ مسائل اقتصادی این شهرستان باشند چرا که اکنون نه کشاورزی و دامداری در این شهرستان وضعیت مطلوبی دارند، نه گردشگری که در طرح آمایش سرزمینی به عنوان راهکار پیشرفت اقتصادی شهرستان مطرح شده است در وضعیتی است که بتواند بار اقتصاد شهرستان را به منزل برساند به ویژه در سالی مانند امسال که با نباریدن برف، به طور کلی خوابیده است.

انتهای خبر/

Go to TOP