چاپ خبــر

ضرورت تلاش برای استمرار خط فکری شهید رئیسی در دولت/ پیشرفت جامعه با حضور همه مردم اتفاق می‌افتد نه فقط با متدینین

فرماندار فریدونشهر در مراسم معارفه فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر: در آستانه انتخابات همه ما وظیفه داریم با تبیین، روشنگری و آگاه‌سازی عموم مردم تلاش کنیم خط فکری و خط کاری که در راستای دولت‌سازی اسلامی در مجموعه دولت شکل گرفته است را حفظ کنیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، سرهنگ پاسدار محسن پاشایی در مراسم تودیع خود از سمت فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فریدونشهر گفت: رویکرد سپاه در این سال‌ها در فریدونشهر رویکرد محرومیت‌زدایی و امیدآفرینی همراه با جهاد تبیین و جهاد علمی به منظور پیش‌روندگی و پیش‌برندگی بوده است.

فرمانده سابق ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر برگزاری مناسبت‌های ملی- مذهبی، برگزاری یادواره‌های شهدا، برگزاری مراسم روز شهرستان به عنوان شاخص‌ترین مناسبت فرهنگی، بزرگداشت هفته دفاع مقدس، هفته بسیج و سایر مناسبت‌های مقاومت، برگزاری جشن‌های عید غدیر، روز دختر و غیره را از جمله اقدامات فرهنگی سپاه در طول سال‌های مسئولیت خود برشمرد.

**پیشرفت جامعه با حضور همه مردم اتفاق می‌افتد نه تنها با متدینین

وی در حوزه اجتماعی از برگزاری دوره‌ها و برنامه‌ها حول موضوعات سبک زندگی ایرانی – اسلامی، ایران جوان بمان، مقابله با اعتیاد و سازندگی در قریب به اتفاق روستاهای این شهرستان از نزدیک‌ترین تا دوردست‌ترین روستاها سخن گفت.

سرهنگ پاشایی احداث، مرمت و بازسازی خانه‎‌های محرومین، مساجد، غسالخانه‌ها، مدارس، شبکه آبرسانی آب شرب، شبکه آبرسانی کشاورزی و غیره را از جمله خدمات سپاه و بسیج در حوزه سازندگی در این شهرستان بیان کرد.

فرمانده سابق ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر در حوزه اقتصاد مقاومتی از حمایت برای راه‌اندازی کارگاه‌های زودبازده، حمایت از واحدهای تولیدی دامپروری و کشاورزی و از اعضای وام‌های اشتغال‌زایی در عرصه‌های مختلف سخن گفت.

وی برگزاری باشکوه انتخابات 11 اسفند 1402 را یک آزمون سیاسی عنوان کرد که مردم فریدونشهر با مشارکت 74 درصدی از آن سربلند بیرون آمدند و نظام را روسفید کردند و ابراز امیدواری کرد در هشتم تیر ماه نیز این حماسه با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری تکرار شود.

پاشایی تأکید کرد: حرکت ما در فریدونشهر به سمت رسیدن به شهرستانی در تراز انقلاب اسلامی است و برای رسیدن به این هدف باید نگاه‌ها بلند باشد.

فرمانده سابق ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر از ضرورت وحدت بین اقشار مختلف مردم و مسئولان سخن گفت و عنوان کرد: امام خمینی -رحمة الله علیه- انقلاب را تنها با متدینین به پیروزی نرساند بلکه این موفقیت را با حضور همه مردم به دست آورد و اکنون نیز ما برای پیشرفت شهرستان نیاز به همه مردم داریم.

**بسیج مانند آب، پاک‌کننده است

حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی نیز در این مراسم با تبریک فرا رسیدن روز عرفه و عید قربان، تشبیه بسیج و سپاه به شجره طیبه توسط امام راحل را تشبیهی درخور دانست و معنی آن را خیر بی‌وقفه این سازمان عنوان کرد.

امام جمعه فریدونشهر بسیج و سپاه را مانند آب موجب زنده کردن کشور و نظام دانست و گفت: حیات کشور وابسته به سپاه و بسیج است و همان طور که امام فرمودند که سپاه انقلاب و کشور را حفظ کرده است، ما دیدیم بحران‌هایی از سر این کشور گذشت که اگر سپاه و بسیج نبود، نمی‌توانستیم از آن عبور کنیم.

وی بسیج را یکی از نهادهای مورد نیاز جامعه در هر شهر و روستایی عنوان کرد و گفت: همان طور که آب پاک‌کننده است، وقتی یک انسان تصمیم می‌گیرد از گناهان خود توبه کند، در پایگاه بسیج حضور پیدا می‌کند و پاک شدن خود را از این جا آغاز می‌کند.

حجت الاسلام شامحمدی افزود: مردم پایگاه بسیج را مانند مسجد مقدس و موجب پاک شدن روح می‌دانند.

**ضرورت تلاش برای استمرار خط فکری شهید رئیسی در دولت

محمدجواد صفا در این مراسم با اشاره به این که جلسات تودیع و معارفه تلنگری است برای همه کسانی که فرصت و مسئولیتی در اختیار دارند تا تفکر کنند و بدانند روزی این فرصت به پایان می‌رسد، تأکید کرد: همه ما باید بدانیم در حرکتی که کشور به سمت تمدن نوین اسلامی دارد، چه نقش و جایگاهی داریم.

فرماندار فریدونشهر اظهار کرد: گاهی صحبتی از زبان رهبر معظم انقلاب جاری می‌شود که ما می‌گوییم چرا ایشان چنین حرفی زدند مانند این که در اوج فتنه داخلی و اغتشاشات خیابانی ایشان در سخنرانی خود می‌فرمایند ما به قله نزدیک شده‌ایم، و ما بعدها پی می‌بریم که نگاه ایشان به مسائل از بالا است و حرکت کلی کشور را می‌بینند.

وی عنوان کرد: ساختار جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای است که زمانی که قسمتی در آن دچار مشکل می‌شود و از مسیر خارج می‌شود، سایر قسمت‌ها آن را جبران می‌کنند و اجازه نمی‌دهند نظام متوقف شود کما این که در دولت قبل چنین اتفاقی افتاد و دیدیم قوه قضائیه با ریاست آیت الله رئیسی با طرح کردن مسأله حقوق عامه و اقدام به راه‌اندازی کارخانه‌های تعطیل شده و سپاه با ایجاد کارگروه‌هایی مختلف سعی کردند توقف دولت قبل را جبران کنند.

مقام عالی دولت در فریدونشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت به ویژه سیدالشهدای خدمت آیت الله شهید سیدابراهیم رئیسی، گفت: شهید رئیسی حرکتی را در دولت آغاز کرد که در این دوره سه ساله منشأ خدمات مهمی به ویژه در حوزه زیرساختی بود که باید استمرار داشته باشد.

صفا اظهار کرد: در آستانه انتخابات همه ما وظیفه داریم با تبیین، روشنگری و آگاه‌سازی عموم مردم تلاش کنیم خط فکری و خط کاری که در راستای دولت‌سازی اسلامی در مجموعه دولت شکل گرفته است را حفظ کنیم.

فرماندار فریدونشهر تأکید کرد: مجموعه بسیج می‌تواند نقش‌آفرینی ویژه‌ای در افزایش مشارکت مردم داشته باشد همان طور که در انتخابات گذشته این اثرگذاری را دیدیم و باید این مجموعه تلاش کند رئیس جمهور بعدی شاخص‌هایی که رهبر معظم انقلاب برای نامزد اصلح بیان کرده‌اند دارا باشد.

وی حضور سرهنگ پاشایی در فریدونشهر را فرصتی برای این شهرستان بیان کرد که خصوصاً در رکودی که به واسطه کرونا به وجود آمده بود اتفاقات خوبی را رقم زد.

مقام عالی دولت در این شهرستان حمایت سپاه از فعالیت‌های سازندگی و اقدامات فرهنگی ویژه را از ویژگی‌های بارز دوره فرماندهی سرهنگ پاشایی بیان کرد.

سرهنگ روح‌الله اکبری نیز در اولین سخنرانی خود بعد از انتصاب به سمت فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فریدونشهر دست همکاری به سمت همه آحاد مردم و مسئولین دراز کرد و دعا کرد خداوند به خدمات وی برکت دهد تا مانند شهید رئیسی که در طول سه سال مسئولیتش خدماتی به اندازه چند دهه را به ثمر نشاند، خدمات وی نیز در این شهرستان پربرکت باشد.

انتهای خبر/

Go to TOP