چاپ خبــر
سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی

اسفنانی: لایحه حمایت از کودکان کار در دست بررسی است

کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه حمایت از کودکان کار بزهه دیده و در معرض بزهه در کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از ایسنا، محمدعلی اسفنانی، سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون فعلی حمایت از کودکان و نوجوانان دارای نقض‌های جدی است گفت: به همین دلیل یک لایحه جدید برای الحاق به قانون فعلی حمایت از کودکان و نوجوانان در کمیسیون حقوقی در حال بررسی است.

اسفنانی ادامه داد: قانون فعلی حمایت از کودکان و نوجوانان تنها دو ماده دارد و دارای نقض‌های جدی است؛ به همین دلیل لایحه‌ای به عنوان حمایت از کودکان و نوجوانان از سوی دستگاه قضا به کمیسیون ارائه شده است که در آن پیش‌بینی‌های برای حمایت از کودکان و نوجوانان کار،‌ کودکان و نوجوانان بزهه دیده و کودکان و نوجوانان در معرض بزهه آورده شده است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این لایحه در حال حاضر در کمیته حقوق خصوصی این کمیسیون در حال بررسی است گفت: تاکنون بیش از هشت ماده از این لایحه به تصویب رسیده است اما پیش‌بینی می‌شود که اتمام بررسی آن حداقل دو تا سه ماه دیگر زمان لازم داشته باشد.

وی در مورد زمان بررسی این لایحه در کمیسیون گفت: بعد از پایان بررسی و تصویب لایحه در کمیته حقوق خصوصی لایحه به صحن کمیسیون خواهد بود تا به تصویب کمیسیون برسد.

Go to TOP