چاپ خبــر

اقتصاد مقاومتی باعث استحکام در پایه‌های اقتصادی می‌شود

نماینده مردم فریدونشهر، داران، بوئین و میاندشت و چادگان در مجلس گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای استحکام در پایه‌های اقتصادی بوده و زمانی اقتصاد پویا می‌شود که پایه‌های آن مستحکم باشد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی پونه زاربه نقل از فارس، محمدعلی اسفنانی در خصوص نام‌گذاری سال 93 از سوی مقام معظم رهبری به نام «فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی» اظهار کرد: همان طور که انتظار می‌رفت مقام معظم رهبری امسال را به دو مقوله مهم اقتصاد و فرهنگ، به ویژه اقتصاد که سال‌هاست با جدیت بر آن تاکید می‌کنند پرداختند.

وی افزود: فرهنگ نیز امروزه با توجه به بیانات مقام معظم رهبری لازمه اقتصاد بوده و اقتصاد مقاومتی نیازمند فرهنگ‌سازی مناسب است.

 نماینده مردم فریدونشهر، داران، بوئین و میاندشت و چادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به هجمه‌هایی که در حال حاضر در کشور از سوی دشمنان به وجود آمده، لازم است به فرهنگ کشور نیز اهمیت بیشتری داده شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد ایجاد نزدیک به 2 هزار و 300 موسسه ایران‌شناسی در آمریکا هستیم خاطرنشان کرد: در این مؤسسات ابعاد مختلف فرهنگ و آداب زندگی ایرانیان مورد بررسی قرارگرفته و راهکارهای مختلف خود را برای نفوذ در فرهنگ کشور و جایگزین کردن فرهنگ غلط خود در جامعه ارائه می‌دهند.

اسفنانی اضافه کرد: در فضای مجازی موجود در کشور و شبکه‌های اجتماعی مختلف نیز امروزه اقدامات مخربی انجام می‌شود که نوک پیکان آنها به سمت فرهنگ ایرانی و ضرورت دارد موضوع فرهنگ با جدیت مورد بررسی قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری توجه و رسیدگی به امور فرهنگی کاری یک‌روزه، یک ساله و یا منحصر به عده‌ای خاص نیست، گرچه مسئولان نظام نقشی مهمی در این امر دارند اما این به این معنا نیست که مردم در رشد فرهنگ تأثیری ندارد، بلکه فرهنگ باید به گونه‌ای مقاوم شود که فرهنگ‌های بیگانه نتوانند بر آن تأثیرگذار باشند.

  نماینده مردم فریدونشهر، داران، بوئین و میاندشت و چادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خوشبختانه سابقه تاریخی نشان می‌دهد که فرهنگ کشور ما به نحوی قوی بوده است،گفت: علی‌رغم حمله‌هایی که به کشور ما شده، نه تنها تأثیری بر فرهنگ نداشته‌اند بلکه در فرهنگ اصیل حل شده‌اند و از آن تأثیر گرفته‌اند که نمونه آن حمله مغول به کشور ما است که در این خصوص مقام معظم رهبری نیز این هشدار را می‌دهند که مسئولان باید مراقب باشند تا در برابر حملاتی که امروزه به کشور ما می‌شود فرهنگ ما آسیب نبیند.

وی همچنین انتخاب اسم «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» را بسیار انتخاب شایسته و به جایی دانست و بیان کرد: با وجود صدها و هزاران بلندگوهای اجتماعی که تلاش می‌کنند تا در این هجمه اقتصادی شرکت کرده و در تلاشند تا به کشور ما آسیب بزنند، پرداختن به اقتصاد و فرهنگ نیازمند عزم ملی و هم مدیریت جهادی است.

اسفنانی با بیان اینکه متأسفانه امروزه اقتصاد مقاومتی در جامعه به درستی تعبیر نمی‌شود، اظهار کرد: تصور این است اقتصاد مقاومتی به این معناست که دولت باید روش‌هایی را پیش گیرد که فشار اقتصادی بر مردم وارد شده و مردم نیز موظف به تحمل این فشار هستند، در حالی‌ که تأکیدات و نظر مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع بوده که اقتصاد زمانی پویا می‌شود که پایه‌های آن مستحکم باشد.

وی گفت: دولت‌ها و کشورهایی که در امر اقتصاد موفق بودند در واقع پایه‌های اقتصادی مقاوم داشته‌ و بنیان‌های اقتصادی خود را قوی کرده‌اند به همین دلیل اقتصاد مقاومتی به معنای استحکام در پایه‌های اقتصادی است.

Go to TOP