چاپ خبــر
جانشین فرمانده انتظامی استان:

در حوزه سواد رسانه ای نیاز به نهضت سواد آموزی داریم

فرار دختران از خانه، از بین رفتن قبح مصرف مشروب وروابط دختر وپسر تنها گوشه ای از پس لرزه های ماهواره است که به دلیل نبود سواد رسانه ای اتفاق می افتد.

به گزارش پونه زار به نقل از  صاحب نیوز، جانشین فرمانده انتظامی استان در همایش پلیس و روابط عمومی گفت: سواد رسانه ای مردم در اصفهان وسایر نقاط کشور ضعیف است و ما در این خصوص سه سال قبل به شورای فرهنگ عمومی استان هشدارهای لازم را دادیم.

سرهنگ حسین حسین زاده افزود: در حوزه سواد رسانه ای نیاز به نهضت سواد آموزی داریم.

وی با تاکید بر این نکته که هیچ کس نمی تواند توانایی تجزیه وتحلیل فیلم ها وبرنامه های ماهواره که توسط ده ها روانشانس وجامعه شناس پشتیبانی می شود را ندار د گفت: فرار دختران از خانه، از بین رفتن قبح مصرف مشروب وروابط دختر وپسر تنها گوشه ای از پس لرزه های ماهواره است که به دلیل نبود سواد رسانه ای اتفاق می افتد.

وی در ادامه سخنانش به مقوله احساس امنیت اشاره کرد وگفت: در خارج از کشور مدیریت ذهن اتفاق می افتد که باید در داخل کشور به آن پاسخی شایسته داد.

حسین زاده با بیان اینکه با وجود کاهش امار جرایم این مساله در افزایش احساس امنیت مردم نمود نداشته است اظهار کرد: تحقیقات نشان داده است که مواردی همانند موتور سواران مزاحم، عبور از چراغ قرمز، الودگی صوتی وتصادفات با ایجاد ناامنی ، احساس امنیت را کاهش می دهند.

وی افزود: در شهرهای بزرگ رسیدن به احساس امنیت از ارزوهای بزرگ است چرا که فاکتورهای عدم احساس امنیت بسیار هستند.

حسین زاده با بیان اینکه پلیس به همکاری روابط عمومیها احتیاج دارد گفت: روابط عمومیها در تعاملی که با پلیس دارند یک رابطه یاد گیرندگی ویاد دهندگی ایجاد میشود.

Go to TOP