چاپ خبــر

تشریح عملکرد سال ۹۲ تبلیغات اسلامی شهرستان فریدونشهر

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فریدونشهر از رشد کمی و کیفی برنامه های فرهنگی و تبلیغی در سطح شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار؛ حجت‌الاسلام اسماعیل سیاوشی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فریدونشهر گفت: ماموریت اصلی سازمان  تبلیغات اسلامی در حوزه مسائل فرهنگی تبلیغی می باشد که خوشبختانه اداره تبلیغات اسلامی بنابر نظر سنجی از فعالان فرهنگی و تبلیغی و خصوصا عموم مردم طی امسال و سالهای گذشته نمره خوبی را کسب کرده است.

وی حوزه های کاری اداره تبلیغات اسلامی در زمینه های فرهنگی،تبلیغی، عمرانی،آموزشی، تشکلهای دینی عنوان کرد و افزود: امسال در بسیاری ازاین زمینه ها هم رشد کمی وهم رشد کیفی داشته ایم.

وی به شناسایی نیازهای فرهنگی شهرستان اشاره و خاطر نشان کرد: در همین راستا گروه فرهنگی متشکل از اساتید دانشگاه و حوزه و همچنین نخبگان علمی و فرهنگی شهرستان را در اداره تبلیغات اسلامی تشکیل داده ایم که با توجه به آشنایی کامل به نیازهای فرهنگی مختلف شهرستان طرحهای ابتکاری فرهنگی و تبلیغی اثر گذار را برای اجرا طراحی نموده اند که همین امر کمک بزرگی به حل مشکلات فرهنگی شهرستان می نماید.

حجت‌الاسلام سیاوشی راه اندازی هیئات مذهبی محله ای را از مهم ترین اقدامات ابتکاری این اداره جهت تقویت زیر ساختهای فرهنگی و مذهبی شهرستان عنوان کرد و افزود: این امر هم جز با رابط قوی و مستحکم مردم و خادمین مردم در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان امکانپذیر نبود.

وی تبلیغات اسلامی فریدونشهر را یکی از دستگاههای فرهنگی فعال شهرستان عنوان کرد و افزود اجرایبسیاری از طرحهای فرهنگی در شهرستان فقط توسط این اداره با استقبال خوب مردم انجام می‌شود.

سیاوشی به برگزاری دوره های آموزشی مختلف برای مسئولین هیئات مذهبی ومداحان وفعالان فرهنگی وقرآنی طی سالهای گذشته و خصوصا امسال پرداخت و افزود: امسال تعداد ۸۰۰ نفر در دوره های آموزشی مختلف اداره تبلیغات اسلامی شرکت نموده اند که موفق به کسب گواهینامه های آموزشی شده اند.

رئیس تبلیغات اسلامی فریدونشهر به شروع ساخت و تکمیل ۵ خانه عالم دیگر درسطح شهرستان با همکاری مردم وبسیج سازندگی فریدونشهر اشاره کرد و گفت:  با آماده سازی این خانه های عالم روحانیون در سطح شهرها وروستاها جهت نشر معارف دینی والهی مستقرخواهند شد.

وی ساماندهی ۳۰ موسسه و خانه قرآن روستایی را ازاقدامات بسیار ارزشمند این اداره در سطح شهرستان فریدونشهر عنوان کرد وافزود برگزاری دوره های مختلف قرآنی از جمله جلسات تفسیر و حفظ برای سنین مختلف ازفعالیتهای موسسات و خانه های قرآنی برشمرد.

حجت‌الاسلام سیاوشی ساماندهی بیش از ۱۵۰ هیئت مذهبی در نقاط مختلف شهری و روستایی و عشایری وشناسایی ۲۰۰نفر مداح در شهرستان را از جمله اقدامات کارشناسی تشکلهای دینی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فریدونشهر عنوان کرد.

وی به برگزاری ۲۱ گفتمان دینی در سطح مدارس  شهرستان در طول شش ماهه دوم سال ۱۳۹۲ نیز اشاره کرد.

Go to TOP