چاپ خبــر
کلید فرمانداری فریدونشهر به چه کسی خواهد رسید؟

تاجمیری، یسلیانی، طرقی یا میرمعنی/ چه کسی فرماندار بام ایران خواهد شد؟

این سئوال ذهن مردم شهرستان فریدونشهر را به خود مشغول ساخته و مردم می‌پرسند چه کسی به عنوان فرماندار بام ایران انتخاب خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فریدونشهر- پونه زار؛  بعد از استعفا یا پایان ماموریت مهدی سلیمی در شهرستان فریدونشهر به عنوان فرماندار گزینه های جدید هر روز برای گرفتن بلیط اتوبوس دولت اعتدال مطرح می شوند.

انتخاب فرماندار هر شهرستان با نظر مستقیم استاندار انجام می گیرد و وی می تواند هر شخصی را به صلاح دید خود به عنوان نفر اول اجرایی یک شهرستان معرفی کند.اما با توجه به میانه روی دولت یازدهم حداقل در شعار و بعضا در عملکرد خود و نیز انتخاب های متفاوت استانداران و موضع سیاسی شخص رییس جمهور به نظر می رسد رای و نظر نمایندگان مجلس و نماینده ولی فقیه در حوزه مربوطه بیشتر از دوره های قبلی از اهمیت خاصی برخوردار باشد.

بعد از انتخاب های قبلی برای فرمانداری فریدونشهر که نشان از چالش انتخاب گران برای حضور نیروی بومی یا غیر بومی میدهد و در زمان حضور اسفنانی نماینده مردم در مجلس و پایان دوره نمایندگی محمدی، فرمانداران فریدونشهر غیر بومی انتخاب شدند، این بار هم به دلیل شروع تازه دولت جدید، حساسیت انتخابات پیش روی مجلس، مشکلات اقتصادی و اشتغال و مهاجرت در شهرستان ، مسئله کمبود منابع آب در سطح استان و نیز عدم همگرایی جریان های سیاسی در منطقه و حق خواهی هر حزب و جناح برای حضور در راس قدرت سیاسی، انتخاب فرماندار شهرستان را  سخت کرده است.

اهرم های قدرت یا فشار در شهرستان فریدونشهر برای انتخاب فرماندار قبلی به تفاهم نرسیدند و گزینه های مطرح شده بومی، نتوانستند رای  و نظر جناح مقابل را تامین کنند و در آخر سلیمی جوان به عنوان فرماندار شهرستان انتخاب شد. البته سلیمی  با تعامل خوب خود با اسفنانی نماینده مردم در مجلس شاید از بروز مشکلات جدید ناشی از عدم استحکام آرا و نظرات در سطح اول شهرستان جلوگیری کرد ولی اینگونه انتخاب ها می تواند در نهایت به ضرر مردم شهرستان تمام شود. به نظر می رسد تفاهم جناحی و حزبی و رساندن توقعات و خواسته های خود به حداقل برای انتخاب یک فرد بومی به سود شهرستان باشد.

در این میان انتظار مردم شهرستان انتخاب گزینه ای است که درد مردم این منطقه را درک کرده باشد وضمن آشنایی با ظرفیت ها و توانمندی های شهرستان  از سختی شرایط جغرافیایی و کمبود زمان کار و مشکل جوانان، اصناف و کشاورزان و دامداران آگاه باشد. گفتگوهای ما با مردم نشان از این می دهد که اکثر آن ها علاقه ای به رویکردهای سیاسی فرد مورد نظر ندارند و فقط  تعهد، وجدان کاری وقدرت اجرایی را ملاک و دلیل انتخاب درخواست می کنند.

اینکه چه کسی فرماندار فریدونشهر خواهد شد را نمی توان پیشبینی کرد زیرا در موارد قبلی نیز انتخاب های نهایی متفاوت از پیش بینی ها بوده است ولی در زیر به شنیده هایی اکتفا می کنیم  تا ما هم در بازار داغ شایعه ها سهمی داشته باشیم.

شنیده های ما حکایت از این دارد که اسفنانی نماینده مردم در مجلس نقش بسزایی در معرفی فرماندار دارد این نکته را می توان از اسامی مطرح شده برای این پست حدس زد اسامی که در دوران انتخابات مجلس حامی اصلی نماینده برای کسب آراء بودند.

خبرها و شنیده های ما حکایت ازاحتمال انتخاب محسن میرمعنی که امسال عضو علی البدل شورای شهر نجف آباد شد به عنوان فرماندار شهرستان فریدونشهر می داد که هرچند هنوز هم محتمل به نظر می رسد ولی گذر از فیلتر استانداری به این سادگی نیست و شاید نیاز به زمان دارد.  عیدی محمد طرقی، غلامرضا یسلیانی و تاجمیری نیز جزو کاندیدهای احتمالی معرفی شده به استان جهت سکان داری برای فریدونشهر نیز مطرح هستند.

تاجمیری در استانداری اصفهان سمت کارشناسی دارد و طرقی نیز از اعضای علل بدل  شورای شهر نجف آباد  است.

یسلیانی معاونت فعلی فرمانداری فریدونشهر است که با استعفای فرماندار و نزدیکی تعطیلات عید و نیز پشتوانه مردمی و جناحی که دارد احتمالا به عنوان سرپرست تا چند ماهی فرمانداری را اداره کند و در گرفتن پست ها آخرین پله را نیز بالا رود و بعد از حضور در شورای شهر و ریاست چند ساله برآن و حال معاونت فرمانداری طعم ریاست را نیز بچشد.

یسلیانی گزینه ای است که می تواند هم جناح های سیاسی شهرستان را راضی کند و هم پشتوانه مردمی داشته باشد. از این رو مردم‌داری و مردم‌مداری و بهره‌مندی از حداکثر فرصت‌ها برای خدمتگزاری به مردم و برای مردم، این ولی نعمتان جامعه ضرورتی آشکار است که این خصیصه همواره مهمترین مسئولیت همه خدمتگزاران است و مسئولانی که به موقع و در هنگام تصدی مسئولیت‌ها به این مهم توجه داشته‌اند، نام نیک آنها در هر کوی و برزن بر سر زبان‌ها جاویدان مانده است.

به نظر می رسد تا اواخر هفته آینده فرماندار جدید  یا سرپرست فرمانداری  شهرستان معرفی شود ولی احتمال مطرح شدن یا وجود گزینه های دیگر نیز بسیار زیاد است که شاید هنوز بر سر زبان ها نیافتاده اند در کل شاید  ضرب المثل گرجی ها هم در اینجا کاربرد جالبی داشته باشد که می گوید:

در خانه دختر عروسی است ، خانه پسر خبری نیست!

  1. رضا گفت:

    پونه زار تو که یک خبر گزاری حرفه هستی با یک اشتباه سطح خودت پایین نیار میرمعنا نه میرمعنی

  2. مهدی گفت:

    سلام.چه فرقی میکنه کدوم بشه؟
    وقتی نه قرار هست نه مشکلی حل بشه،اصلا مشکلی مطرح نشه که قرار باشه حل بشه،وقتی قراره بوجه ناچیزی هم که به شهرستان طعلق میگیره برگشت داده بشه،وقتی قراره فرماندار فقط بره روی اون صندلی بشینه که نگن شهر فرماندار نداره،وقتی اولش خالی بندی و آخرش هم فرار چه فرقی میکنه کی باشه؟

  3. ای کاش این ضربالمثلا به گرجی میگفتی

  4. ر گفت:

    با سلام وخسته نباشید . فکر می کنم مردم داری تنها خسیس فرماندار نمی تونه باشه .

  5. مجید گفت:

    با سلام. آقا محسن هیچکدوم از این گزینه ها نیست.ولی هر کی باشه و معرفی بشه باید توسط همه مردم فارق از حذب و دسته ازش حمایت کنند.دیگه دوران(( چ)) و(( ر)) گذشته؛باید با دنیا اومد جلو ؛باید حرکت کرد و شما به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه فرهنگ در فریدونشهر عزیز باید به سمت توسعه فرهنگ اقدام کنی و همه را حرکت بدی حتی اگه شده یک نفر را.باید به همدیگه کمک کنیم که اون جهان بینیه کمی از نوک بینی فاصله بگیره.فریدونشهر نیاز به حرکت فرهنگی با این محور داره.خواهشن حرکتی بکنید!!!!!!!! هم شما و هم همه مردم و هم همه خواننده های عزیز

  6. مگه سليمي توي اين مدت چيكار كرد؟

  7. رحیمی گفت:

    پس میگن اقای توکلی قرار بیاد فرماندار بشه شایعه است ؟؟؟؟؟؟؟؟

  8. فرماندار بايد مردم دار ومردمي باشه واز هيچ گروه وحزبي نباشد وفقط به درد دل مردم برسد اسفناني نبايد از دولت فبلي انتقاد كنه

  9. مردم فریدونشهر باید به فکر آدمهای قوی وتوانمدی باشند که جسارت اجرا وکار داشته باشند متاسفانه از این آدمها که اسم امده عملا هیچ کاری برنمی اید مخصوصا میرمعنی و طرقی

  10. جناب احمد ای کاش بغض ناشی از جهل را همگی به کنار نهیم، الله اعلم حیث یجعل رسالته. شما چون اهل تحقیق نیستی، اینگونه قضاوت نمودی وگرنه نام و آوازه ی افتخارات شان الحمدلله همه جا هست.

Go to TOP