چاپ خبــر

استقرار ۲۰ ایستگاه سلامت در نقاط فاقد مجتمع خدماتی رفاهی استان اصفهان

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان گفت: ۲۰ ایستگاه سلامت به مناسبت سفرهای نوروزی با همکاری ستاد تسهیلات نوروزی توسط پلیس راه اصفهان در نقاطی که فاقد مجتمع خدمات رفاهی هستند، دایر می شود.

به گزارش تیم رصد فضای مجازی پایگاه خبری پونه زار؛ داریوش امانی در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات و اقدامات اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان در خصوص سفرهای نوروزی، اظهار داشت: موضوع جابه جایی مسافر یکی از بحث های بسیار مهم ستاد نوروزی است که در این خصوص تدابیر زیادی برای رفاه حال هموطنان اندیشیده و عملیاتی شده است.
وی افزود: استان اصفهان طی نوروز سال جاری در زمینه تعداد سوانح رتبه نخست را به خود اختصاص داد که علت های خاص خود را داشته است.
مدیرکل جمل و نقل و پایانه های استان اصفهان ادامه داد: طی یک ماه گذشته یک آموزش اجباری برای رانندگان ناوگان مسافربری با موضوع اخلاق حرفه ای، قوانین و مقررات و نحوه برخورد با مسافران برگزار شد و تاکنون ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه از تاریخ ۱۰ اسفندماه نظارت اکیپ های اداره کل حمل و نقل و پایانه ای استان اصفهان بر پایانه ها آغاز می شود، تصریح کرد: یکی از مهم ترین اقدامات در سفرهای نوروزی بحث معاینه فنی ناوگان مسافربری است که باید به شکل صحیح اجرایی شود که در این خصوص تفاهم نامه ای با انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل مسافربری و شرکت های معاینه فنی منعقد شد.


امانی به وجود تعداد ۸ واحد نظارت معاینه فنی ناوگان مسافربری در سطح استان اصفهان اشاره کرد و گفت: طبق قرارداد منعقد شده مقرر شد شرکت های معاینه فنی در پایانه ای مسافری مستقر شوند تا اینکه قبل از سفر اتوبوس ها بررسی شده که اگر مشکلی دارند از حرکت آنها جلوگیری به عمل آید.
وی با اشاره به آغاز فروش اينترنتي بليت اتوبوس‌هاي بين‌شهري، بیان داشت: در آستانه نوروز ۹۳ و آغاز سفرهاي نوروزي، پيش‌فروش اينترنتي بليت اتوبوس‌‌هاي بين‌ شهري از ۱۱ اسفند و پيش‌ فروش حضوري بليت اتوبوس از ۱۸ اسفندماه آغاز مي‌شود.


مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان ادامه داد: متقاضيان مي‌توانند براي خريد بليت اينترنتي به نشاني www.mosaferyar.ir و يا www.payaneh.ir و همچنين ساير سايت‌هاي اختصاصي شركت‌هاي حمل و نقل مسافر مراجعه كنند.
وی تصریح کرد: توزیع ۲۱ هزار فرم نظرسنجی میان مسافران، تهیه پیام های ترافیکی و امور مسافر و پخش از برنامه بهارستان از صدای مرکز اصفهان در دو نوبت صبح و بعدازظهر، شناسایی نقاط متقاضی سفر و غیره از جمله اقدامات این اداره کل در ایام نوروز است.
امانی اظهار داشت: علاوه بر نظارت اداره کل حمل و نقل و پایانه ها دستگاه هایی از قبیل تعزیرات و بهداشت و درمان نیز بر چگونگی این سفرها نظارت می کنند.


وی یکی از بخش هایی را که نیاز به توجه ویژه دارد بحث مجتمع های خدمات رفاهی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر نزدیک به ۳۳ مجتمع خدمات رفاهی در استان اصفهان واقع شده است که از ۲۰ روز گذشته نظارت و بازدیدی با حضور اعضای بهداشت و درمان تعزیرات حکومتی، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و سازمان حمل و نقل و پایانه ها از این مکان ها انجام گرفته است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان بیان داشت: ۲۰ ایستگاه سلامت به مناسبت سفرهای نوروزی با همکاری ستاد تسهیلات نوروزی توسط پلیس راه اصفهان در نقاطی که فاقد مجتمع خدمات رفاهی هستند، دایر می شود.
وی به سامانه پیام کوتاه اداره کل حمل و نقل و پایانه ها اشاره کرد و افزود: هموطنان می توانند پیشنهادات و انتقادات خود را به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۳ ارسال کنند.


امانی ادامه داد: تهیه فیلم آموزشی کوتاه و بلندمدت برای ناوگان مسافربری یکی دیگر از اقدامات این اداره کل برای نوروز امسال است که نکات آموزشی را پخش خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه در نوروز گذشته تعداد ۱۱ میلیون مسافر توسط ناوگان مسافربری استان جابه جا شد، گفت: برای نوروز سال آینده پیش بینی می شود ۹ درصد افزایش جابه جایی مسافر داشته باشیم.


مدیرکل پایانه های استان اصفهان در خصوص افزایش تعرفه بلیت اتوبوس برای نوروز ۹۳، اظهار داشت: تاکنون در این خصوص ابلاغیه ای صادر نشده اما مطابق با سال های گذشته ۲۰ درصد به قیمت بلیت اتوبوس اضافه می شود.

Go to TOP