چاپ خبــر
حجت الاسلام سیاوشی:

مردم شهرستان فریدونشهر جزو پیش قدمان در تمامی مسائل فرهنگی و اجتماعی هستند

امام جمعه فریدونشهر گفت: بدعت های ناپسند و تشریفاتی که در بین مردم شهرستان وجود دارد باید بازنگری و اصلاح شود.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل سیاوشی در خطبه های نماز جمعه این هفته فریدونشهر اظهار داشت: مردم شهرستان فریدونشهر جزو پیش قدمان در تمامی مسائل فرهنگی و اجتماعی  هستند که  این موضوع را می توان در عزاداری ها و حتی شادی ها نیز دید و اکنون  نیز با حمایت خود رسوم  محلی تشریفاتی غلط که در سطح شهر باب شده است را حذف خواهند کرد.

وی ادامه داد: شهروندان فریدونشهری می توانند هزینه های برگزاری چنین مراسماتی را به امور خیریه، خرید تجهیزات پزشکی و حمایت از مددجویان و غیره پرداخت کنند و علاوه بر باقیات و صالحات برای خود به گسترش شیوه پسندیده و الهی را در سطح جامعه کمک کنند.

خطیب جمعه فریدونشهر اضافه کرد: اگر ما امروز مفتخریم که از نظر علمی حرفی برای گفتن داریم و در جهان جزو کشورهای برتر در زمینه های فناوری هسته ای، نانو، پزشکی و غیره هستیم به خاطر وجود دانشمندان مومن و تربیت شده اسلامی است.

وی ادامه داد: دشمنان با بررسی هایی که انجام داده اند به این امر واقف شده اند که در ایران فرزندان این مرز و بوم با سن کم و انگیزه های والای الهی و دلسوزانه در بحث های علمی توانسته اند این کشور را سرافراز نمایند.

سیاوشی با اشاره به 8 اسفندماه، روز امور تربیتی وتربیت اسلامی افزود: فضای عمومی مدارس دخترانه و پسرانه شهرستان فریدونشهر از نظر حجاب و عفاف و تربیت اسلامی رضایت بخش و مطلوب است وفضای علمی و تربیت اسلامی و دینی در تمام مدارس و فضای شهر وجود دارد. البته این فضا لازم است بیش از پیش تقویت و حفظ شود.

وی با بیان اینکه اعمال تحریم های یک جانبه همواره یکی از ابزارهای استکبار جهانی برای وارد آوردن فشار به نظام جمهوری اسلامی ایران بوده استٰ افزود: باید از منابع و امکانات داخلی و ملی حداکثر استفاده بهینه شود.

Go to TOP