چاپ خبــر
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فریدونشهر:

مردم، محرومین شهرستان را در روزهای پایانی سال در یابند

به مناسبت نزدیکی به سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفتگوی کوتاهی با مرتضی حمرا طلایی مسئول این نهاد در شهرستان فریدونشهر داشتیم تا از برنامه های این نهاد برای جشن نیکوکاری امسال مطلع شویم و هم وضعیت محرومیت شهرستان را نگاهی اجمالی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار؛ حمرا طلایی با اشاره به سالروز تاسیس این نهاد مقدس به فرمان بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران و اهداف والای آن، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: حدود 3400 خانوداه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فریدونشهر هستند که جمعیتی بالغ بر 10 هزار نفر را شمال می شوند که این میزان با توجه به کل جمعیت نسبت به شهرستان های دیگر آمار بالای محرومیت را در شهرستان ما نشان می دهد. مسئول کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فریدونشهر در ادامه گفت: بر همین اساس تمام تلاش مجموعه کمیته امداد در جهت شناسایی محرومین و حمایت مستمر تا رسیدن خانواده ها به توانمند شدن می باشد و هدف نهایی ما شناخت استعدادها و کمک در جهت رشد خانواده ها و قطع وابستگی است. در همین راستا اقدامات متعدد و برنامه های مختلفی را پیگیری و انجام داده ایم تا با هویت بخشیدن به نهاد خانواده های تحت پوشش و احساس اعتماد به نفس و تاثیر گذاری در جامعه، محرومیت را به دارا بودن و توانمند بودن تبدیل کنیم. از مهمترین اقدامات صورت گرفته اعطای تسهیلات اشتغال زایی به افراد تحت پوشش برای حدود 2400 طرح  مختلف در زمینه های گوناگون بوده است که نتایج مثبتی را به همراه داشته است.

talaei komite (3)

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دیگر برنامه های ما شامل پرداخت مستمری ها و کمک های درمانی، تامین جهیزیه و  مسکن، اجرای برنامه های فرهنگی برای خانواده ها به خصوص دانش اموزان و دانشجویان، انجام مشاوره های حقوقی و خانوادگی، آموزش افراد در قالب طرح فنی و حرفه ای،تقویت اعتقادات دینی و بنیادی خانواده ها و بسیاری موارد دیگر بوده است که بازهم در راستای هویت بخشی و توانمندسازی خانواده ها جهت رسیدن به عدم وابستگی صورت گرفته است.

وی با نزدیک خواندن سال نو و به مناسبت سالروز تشکیل کیته امداد و جشن نیکوکاری برنامه های این نهاد در شهرستان را اینگونه تشریح کرد:

صبح روز 14 اسفند ماه برگزاری مراسم دعای زیارت عاشورا در محل کمیته و برگزاری جلسه با مسئولین شهرستان با حضور نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی و پس از ان نواختن زنگ نیکوکاری در یکی از مدارس شهرستان با همکاری اداره آموزش و پرورش.

روز پنج شنبه برپایی ستادهای دریافت کمک های مردمی در سطح شهر فریدونشهر در قالب جشن نیکوکاری.

و روز جمعه حضور در مراسم نماز جمعه و ایراد برنامه ها و جمع آوری کمک های مردمی نمازگزاران و اعزام 200 دانش آموز تحت پوشش به اردوی یک روزه اصفهان جهت خرید عیدانه آنان.

وی تصریح کرد: با یاری خداوند متعال امسال موفق شدیم به تمام نوعروسان مبلغ 1 میلیون تومان و تازه دامادها 200 هزار تومان به عنوان کمک هزینه ازدواج  پرداخت کنیم.

حمراطلایی در پاسخ به چند سوال خبرنگار پونه زار نیز چنین گفت:

– آیا شهرستان فریدونشهر محروم ترین شهرستان استان اصفهان است؟

– خیر اگر به پتانسیل های موجود و نعمت های الهی در اختیار مردم شهرستان خوب توجه کنیم و اگر در جهت استفاده از آن ها حرکت کنیم باید گفت می توان شهرستان فریدونشهردر جهت توسعه حرکت خواهد کرد. ولی باید پذیرفت به جهت تعداد خانواده های تحت پوشش و نسبت آن به جمعیت جزو محروم ترین شهرستان ها هستیم.

– میزان کمک و مشارکت خود مردم شهرستان چه میزان است و آیا راضیکننده است؟

– بله باز هم با توجه به میزان خانواده های تحت پوشش، مشارکت مردم در دادن صدقات و زکات و سایر موارد مشارکت خوب است. که با شفاف سازی برای خیرین و مردم می توان این مشارکت را بیشتر نیز کرد.

– مهمترین دستاورد و موفقیت کمیته امداد امام خمینی شهرستان فریدونشهر در سال گذشته چیست؟

– ما در استان اصفهان در زمینه تامین مسکن خانواده های تحت پوشش و مقاوم سازی آن رتبه اول را داریم.

– آخرین سوال: اینکه گفته میشه بعضی روستاها و مناطق شهرستان در بحث محرومت به نقطه بحران رسده اند، حقیقت دارد؟

– خیر توجه مسئولین به تمامی بخش ها ویژه است و خدمات همه دستگاه های اجرایی و کمیته امداد در راستای محرومیت زدایی و مساعدت با تمام توان  بوده است و این موضوع که مطرح کردید صحت ندارد.

در پایان حمرا طلایی ضمن تشکر از پایگاه فعال خبری شهرستان فریدونشهر، سایت پونه زار؛ به عنوان حلقه واسط جهت شفاف سازی و ترویج فرهنگ کمک و مشارکت خیرین و ابراز آمادگی جهت شنیدن انتقادات و پیشنهادات همشهریان بزرگوار فریدونشهر، خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و نزدیکی سال نو از مردم با فرهنگ و دین دارشهرستان فریدونشهر خواهشمندم از هیچ کمک و مساعدتی برای کمک به ایتام و محرومان مثل سالیان قبل دریغ نکنند و مردم محروم را دریابند.

talaei komite (1)

 

  1. موسی گفت:

    واقعا کمیته امداد شهرستان ما کارش زیاده ولی سوال من اینه که نمیشه این اعتبارات را جمع کرد یه جایی یه کارخونه چیزی ساخت؟ اخه مشکل همه مردم ما اشتغاله

Go to TOP