چاپ خبــر
مسئول کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان:

وضع ذخایر آب استان بحرانی است/بالادستی‌ها حق پایین دستی‌ها را مصرف می‌کنند

مسئول کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در شرایطی هستیم که باید بگویم وضع ذخایر آب استان بحرانی است و نیاز است فکری اساسی به حال این وضع شود در غیر این‌صورت در آینده با مشکلات بسیار زیادتری روبرو می‌شویم.

به گزارش پونه زار به نقل از خبرنگار صاحب نیور مهدی بصیری اظهار کرد: متاسفانه وضعیت استان اصفهان به خاطر کم آبی مناسب نیست و مشکلات زیادی به خاطر کم آبی به وجود آمده است.

وی ادامه داد: کشاورزی استان اصفهان به خاطر کمبود آب خساراتی دید که تاکنون این‌گونه آسیب ندیده بود.

مسئول کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان یادآور شد: ذخایر آب استان بسیار محدود است و دلیل آن هم مصارف زیادی است که در استان وجود دارد.

وی گفت: در شرایطی هستیم که باید بگویم وضع آب استان بحرانی است و نیاز است فکری اساسی به حال این وضع شود در غیر این‌صورت در آینده با مشکلات بسیار زیادتری روبرو می‌شویم.

بصیری اضافه کرد: متاسفانه وضعیت طرح‌های آبرسانی به استان همچون تونل سوم یا بهشت آباد هم مشخص نیست و این در حالی است که تونل سوم باید زودتر از این‌ها به بهره‌برداری می‌رسید.

وی  با بیان این‌که کشاورزان بالادست از آب برای کشت استفاده می‌کنند ابراز کرد: باید فکری به حال کشاورزان پایین دست رودخانه شود که در این وضع در حال مهاجرت هستند و چاره‌ای جز این هم ندارند.

مسئول کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان اعلام کرد: صنعت گران بالادست آب را برای مصرف استخراج می‌کنند اما صنایع پایین دست مشکلات زیادی دارند.

  1. ... گفت:

    گزارش جالبی بود در اینجا دو نکته اهمیت دارد یکی اینکه این بالادست که گفتند کجاست دومی هم اینکه صنایع بالادست آب رامصرف میکنند .درخصوص نکته اول باید بگویم بالادست منظور فریدونشهر و فریدن و کلیه سرشاخه های زاینده رود میباشند حال نکته ای که باید در آن تامل کرد این است که اصلا در بالادست مگر کارخانه خاصی هم داریم که بخواهد آب مصرف کند یا مگر جز کشاورزی در اینجا کار دیگری هم هست که مردم بخواهند کشاورزی نکنند و در نهایت آبی در بالادست مصرف نشود در ضمن اگر حقی ضایع شد حق همین مردم بالادست است .این گزارش تمامیت خواهی مسئولین استان را نشاد میدهد که میخواهند همه چیز را به نفع مرکز مصادره کنند.

Go to TOP