چاپ خبــر

توزیع عادلانه آب اصفهان با بهره گیری از سیستم تله متری و پایش فشار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت : در تابستان امسال به منظور توزیع عادلانه آب از طریق تله متری و مانیتورینگ به دقت و به موقع دبی و فشار آب شهرهای تحت پوشش آبرسانی اصفهان بزرگ کنترل می‌شود.

به گزارش پابگاه خبری پونه زار به نقل از فارس، هاشم امینی با اشاره به فعالیت کنترل از راه دور تأسیسات آبرسانی اظهار کرد: در حال حاضر 30 ایستگاه تله متری با پیشرفت فیزیکی 80 الی 100 درصدی و 30 ایستگاه دیگر تله متری با پیشرفت فیزیکی 50 درصدی درحال احداث است و این در حالی است که جهت تکمیل پروژه‌های سیستم تله متری به اعتباری بیش از 50 میلیارد ریال نیاز است.

وی در مورد سیستم تله متری آبرسانی اصفهان بزرگ گفت: هم اکنون 16 باب شیرخانه، تصفیه خانه آب باباشیخعلی، 12 ایستگاه پمپاژ، مخازن شهر اصفهان با ظرفیت 540 هزار مترمکعب و 9 حلقه چاه فلمن از طریق سیستم تله متری دبی و فشار آن‌ها مورد بررسی و کنترل قرار می‌گیرد و اجرای این عملیات هزینه‌ای بیش از 40 میلیارد ریال در بر داشته است.

امینی توزیع عادلانه آب را یکی از اولویت‌های مهم آبفای استان اصفهان دانست و تصریح کرد: توزیع عادلانه آب در شهر اصفهان بسیار حائز اهمیت است و در این راستا علاوه بر اجرای سیستم تله متری آبرسانی شهر اصفهان، نصب فلومتر هزار بر روی خط هزار خیابان جی، اصلاح خط هزار شرق (منبع گورت)، نصب گیت والو 400 در پمپاژ هزارجریب، ساخت سیفون فولادی قطر 1400 جهت امکان نصب فلومتر در منابع هزار جریب، نصب اتصال لغزان و فلومتر بر روی دو خط در داخل شیرخانه خروجی پیلاف تعویض والو و اتصال لغزان 1200 و تعبیه شیر تخلیه 500 در شیرخانه فلاورجان، اصلاح خطوط هزار چاه‌های فلمن در دستور کار قرار گرفته است.

وی اعلام کرد: در اتاق کنترل مانیتورینگ سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ تمام ایستگاه‌های تله متری سطح مخازن، فشار خطوط، پارامترهای کمی و کیفی به صورت آنلاین مشاهده می‌شود و باز و بسته نمودن والوهای شیرخانه‌ها کنترل می‌گردد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به دیگر اقدامات جهت توزیع عادلانه آب اشاره و خاطرنشان کرد: شیرخانه های فلمن، هزار جریب و پیلاف در راستای توزیع عادلانه آب مورد اصلاح و بازسازی قرار گرفتند.

Go to TOP