چاپ خبــر

پرت آب در شهرستان چادگان از 50 درصد به 15 درصد کاهش یافت

فرماندار شهرستان چادگان گفت: امسال مشکل آب شرب 5 روستای شهرستان چادگان با حفر چاه برطرف شد و این امر سبب کاهش پرت آب از 50 درصد به زیر 15 درصد شد.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از مهر، حبیب الله معتمدی در جلسه مدیریت بحران شهرستان چادگان و در جمع دهیاران گفت: علی رغم بحران آب در کشور، خوشبختانه در هیچ روستای شهرستان چادگان شاهد کمبود آب نیستیم و روستاهایی که با کمبود آب مواجه هستند آبرسانی سیار در آن روستاها انجام می گیرد.

وی ادامه داد: امسال مشکل آب شرب 5 روستای شهرستان چادگان با حفر چاه برطرف شد و این امر سبب کاهش پرت آب از 50 درصد به زیر 15 درصد شد.

فرماندار چادگان در ادامه افزود: در حال حاضر در بخش امور برق شهرستان چادگان، پیک بار 47 هزار مگاوات است و پیش بینی می کنیم به 50 هزار مگاوات نیز برسد که در این صورت برای جبران کمبود برق در منطقه، خاموشی را در شهرستان خواهیم داشت.

وی استفاده از لامپ های کم مصرف ، و همچنین کاهش مصرف برق توسط کشاورزان از ساعت 11 صبح الی 3 بعد از ظهر و همچنین صرفه جویی برای مصارف خانگی از 7 عصر الی 11 شب را تنها راه کار مناسب برای جلوگیری از خاموشی ها عنوان کرد.

ابلاغ مدیران روستا به دهیاران و همچنین برگزاری کلاسهای آموزشی اطفاء حریق توسط اداره منابع طبیعی به دهیاران از دیگر مصوبات این جلسه بود.

طرح بهسازی معابر به طور کامل در روستای کمیتک برای نخستین بار اجرایی می شود

همچنین فرماندار شهرستان چادگان در دیدار با مردم روستای کمیتک اظهار داشت: برای اولین بار طرح هادی با مشارکت 50 درصدی اهالی روستای کمیتک در حال اجراست.

وی در دیدار با مردم روستای کمیتک گفت: حدود 40 درصد طرح هادی در این روستا انجام شده و مابقی آن نیز با مشارکت و همیاری اهالی روستا و دهیاری انجام می شود.

معتمدی در ادامه افزود: روستای کمیتک تنها روستایی است که طرح هادی به طور کامل در آن انجام خواهد شد.

فرماندار چادگان تصریح داشت: بعد از تکمیل طرح بهسازی روستای کمیتک ، روستاهای دیگر شهرستان که اعلام  آمادگی با مشارکت اهالی آن روستا در زمینه بهسای معابر داشته باشند آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: تخصیص 100 میلیون ریال اعتبار برای خرید لوله های انتقال آب کشاورزی به طول 2 کیلومتر بری روستای کمیتک از مصوبات دیگر این نشست بود.

Go to TOP