چاپ خبــر
مدیر پالایشگاه اصفهان خبر داد:

توزیع بنزین تولیدی پالایشگاه اصفهان در استان

مدیر پالایشگاه اصفهان گفت: بنزین تولیدی پالایشگاه اصفهان ابتدا در استان توزیع و مازاد آن به سایر استان ها ارسال می شود.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از ایمنا، لطفعلی چاووشی در نشست مشترک با فعالان اقتصادی استان اصفهان در پاسخ به انتقادهایی مبنی بر اینکه پالایشگاه سوخت یورو ۴ به سایر شهرها ارسال می کند و در اصفهان عرضه نمی شود، اظهار داشت: مدیریت پخش فرآورده های نفتی بر اساس نیاز شهرها سوخت را توزیع می کند و پالایشگاه نقشی در توزیع سوخت ندارد.

وی ادامه داد: پالایشگاه نفت خام را در محدوده پالایشگاه دریافت و تولیدات خود را در آن محدوده به مرکز پخش تحویل می دهد.
مدیر پالایشگاه اصفهان از افزایش کیفیت بنزین های تولید شده توسط پالایشگاه اصفهان و دستیابی به استاندارد نزدیک به یورو ۴ برای این محصول خبر داد.

وی یکی از عوامل آلایندگی هوای اصفهان را استفاده از نفت کوره عنوان کرد و گفت: سوخت کنونی نیروگاه های برق نفت کوره است و وزارت نفت تلاش می کند با توسعه فازهای عسلویه گاز مورد نیاز نیروگاه تامین شود.
چاووشی تصریح کرد: نوع سوخت تنها عامل آلودگی ناشی از خودروها نیست و کیفیت سوخت و ساخت خودرو باید افزایش یابد تا شاهد پایین آمدن آلایندگی هوا باشیم و به طور همزمان باید کیفیت دو بخش افزایش یابد.

وی استفاده از ظرفیت های استان در انجام پروژه های نگهداری و طرح های توسعه پالایشگاه را یکی از اولویت های این واحد برشمرد و بیان داشت: وجود پیمانکاران توانمند در استان می تواند زمینه همکاری پالایشگاه را با واحدهای تولیدی و صنعتی استان تقویت سازد.

مدیر پالایشگاه اصفهان این بخش را نخستین مرکز پالایش نفت در کشور خواند که استانداردهای زیست محیطی را دریافت کرده است و افزود: این گواهینامه هر سال به دلیل رعایت موارد زیست محیطی تمدید می شود و از سال ۸۹ گواهی عدم آلایندگی صادر شده است.

وی کیفی سازی محصولات پالایشگاه را از اهداف این واحد برشمرد و افزود: از مهرماه سال جاری مجموعه بنزین سازی با تکمیل دو واحد از سه واحد در حال فعالیت است.
چاووشی تصریح کرد: در گذشته سالانه ۴۹۰ میلیارد تومان مواد اکتان افزا برای تولید بنزین خریداری می شد که با راه اندازی واحد جدید از خرید این مواد بی نیاز شدیم.

وی اتصال به شبکه ریلی را یکی از پروژ های تعریف شده این واحد برشمرد و گفت: یکی از مهمترین موانع پیش روی این پروژه مالکیت زمین ها در مسیر خطوط ریلی است.

Go to TOP