چاپ خبــر

فعالیت کانون‌های مساجد در روستاها، معنای واقعی حماسه اقتصادی است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدونشهر، گفت: فعالیت کانون‌های مساجد در روستاها، معنای واقعی حماسه اقتصادی است زیرا این فعالیت‌ها به اقتصاد روستاها کمک می‌کند.

به گزارش تیم رصد فضای مجازی پایگاه خبری پونه زار، نورمحمد رحیمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدونشهر، با اشاره به بیست ‌و یکمین سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با توجه به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم بر کسی پوشیده نیست و این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به رویکردهای این اداره در زمینه کانون‌های مساجد تصریح کرد: رویکرد اساسی ما، فعایت کانون‌ها در روستاها بوده زیرا در مرکز شهر، فعایت‌های فرهنگی بسیاری صورت می‌گیرد اما در روستاها اینگونه نبوده و ما باید روی این مسئله تمرکز کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدونشهر، با اشاره به تعداد کانون‌های فرهنگی هنری این شهرستان افزود: در این شهرستان 34 کانون مسجد وجود دارد که 29 کانون که معادل بیش از 80 درصد کانون‌ها بوده، در روستاها قرار دارند و قرار است 10 کانون روستایی به این تعداد اضافه شود.

وی اضافه کرد: کانون‌های مساجد در زمینه فعالیت‌های قرآنی بسیار فعال هستند و طرح‌های قرآنی با استقبال قابل توجه روستائیان این شهرستان برگزار می‌شود که این مسئله نعمت بزرگی است.

رحیمی، عنوان کرد: نظارت بر کانون‌های مساجد، مدیریت و اجرای برنامه‌های آنها به خوبی انجام می‌شود و در برنامه‌های ما، نظارت بر کانون‌ها با محوریت امام جماعت مسجد انجام می‌شود.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: روستاها همواره به بحث اقتصاد مقاومتی توجه دارند و فعالیت‌های کانون‌های مساجد در روستاها، همان حماسه اقتصادی به معنای واقعی است زیرا باعث رشد اقتصادی روستاها می‌شود.

Go to TOP