چاپ خبــر
رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشكی كشور خبر داد:‌

استان اصفهان، بر پله ششم حوادث چهارشنبه سوری در سطح كشور

استان اصفهان، بر پله ششم حوادث چهارشنبه سوری در سطح كشور ایستاده است.

به گزارش تیم رصد فضای مجازی پایگاه خبری پونه زار، محمدتقی طالبیان رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشكی كشور عنوان كرد:‌ در چهارشنبه آخر سال ۹۱، تعداد یك هزار و ۹۸۷ نفر دچار حادثه شدند كه افراد در رده‌ی سنی ۱۵ تا ۲۴ سال، بیشترین قشر آسیب دیده را به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینكه در چهارشنبه‌سوری سال قبل، مردان، ۳ و نیم برابر بیش از زنان دچار حادثه شدند، افزود: ترقه، آتش و نارنجك بیشترین عوامل ایجاد حوادث در این روز بود.

رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشكی كشور، زخم، پارگی، بریدگی و سوختگی درجه یك را بیشترین حوادث چهارشنبه آخر سال ۹۱ و دست و چشم را به ترتیب بیشترین نواحی آسیب‌دیده عنوان كرد و خاطرنشان ساخت: ۴۷.۹ درصد از حادثه دیدگان در هنگام بازی با مواد محترقه و ۲۶.۲ درصد هنگام عبور به صورت عابر پیاده و حین تماشا دچار آسیب شدند.

طالبیان تصریح كرد: در چهارشنبه‌سوری سال ۹۱، ۵۹۵ نفر از هموطنان‌مان از خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی بهره‌مند شدند كه تكنسین‌های فوریت‌های پزشكی، ۱۸۵ نفر از آنها را در محل حادثه، درمان و ۴۰۳ نفر را به مراكز درمانی و بیمارستان‌ها منتقل كردند.

وی با بیان اینكه در این روز، ۸ نفر در كل كشور دچار قطع عضو شدند، اظهار كرد:‌ استان اصفهان، بر پله ششم حوادث چهارشنبه سوری در سطح كشور ایستاده است.

Go to TOP