چاپ خبــر

گزارش کامل از اولين روز گام دوم هدفمندی

تا پایان روز نخست ثبت‌نام برای دریافت یارانه نقدی در گام دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها در حالی کمتر از چند ساعت باقیمانده که هنوز بسیاری از مردم نتوانسته‌اند برای ثبت نام وارد سامانه رفاهی شوند.

به گزارش تیم رصد فضای مجازی پونه زار؛ از نخستین دقایق بامداد امروز (چهارشنبه)، در حالی دومین گام هدفمندی‌ یارانه‌ها با ثبت نام اینترنتی از نخستین گروه سرپرستان خانوار متقاضی دریافت یارانه آغاز شد که از دسترس خارج شدن سایت مشکلات بسیاری را برای آن‌ها آفرید. سامانه رفاهی از ابتدای شروع نام نویسی با حجم بالایی از بازدیدکنندگانی روبرو شد که قصد داشتند در نخستین دقایق نام خود را در لیست ثبت کنند. این مساله باعث شد این سامانه برای چندین ساعت از دسترس خارج شده و یا با ایرادهای مختلف امکان ثبت نهایی اطلاعات را بگیرد.

این در حالی بود که در روزهای گذشته مسوولان مختلف بارها و بارها از پیش بینی تمام شرایط لازم برای تضمین کارکرد سامانه رفاهی خبر داده بودند و واعظی وزیر ارتباطات نیز از پیش بینی 10 برابری حجم مورد نیاز برای ثبت نام‌ها گفته بود. در ساعات نخستین روز چهارشنبه سامانه رفاهی با ایرادهای مختلفی اجازه ثبت اطلاعات را نمی‌داد مشخص نشدن کد امنیتی، ثبت نشدن تعداد اعضای خانوار، ایراد در ثبت تاریخ و زمان دستگاه و حتی در بعضی مرورگرها در حال به روزرسانی بودن سامانه جزو ایرادهایی بود که در سراسر کشور بارها و بارها گزارش شد.

اختلالات این سایت در ساعاتی پس از ظهر روز چهارشنبه بر جای باقی ماند تا سرانجام و با کندی بسیار امکان دسترسی محدود به سامانه رفاهی و ثبت‌نام پدید آید و عده بیشتری از مردم بتوانند در این گام وارد شوند. تمامی این مسائل در حالی رخ داد که هیچ یک از مسوولان حاضر در سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها در طول تمام این ساعات پاسخی قانع‌کننده از دلایل اختلالات و زمان بازگشایی سایت ارائه ندادند. این امر درحالی اتفاق افتاد که در طول روزها و حتی ماه‌های گذشته بسیاری از مسوولان اقتصادی دولت در زمینه هدفمندی‌ یارانه‌ها ورود کرده و از برنامه‌های جامع و کامل دولت در این حوزه خبر داده بودند.

تنها مسوول دولتی که در این روز حاضر شد درباره اختلالات اظهارنظر رسمی کند وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی بود که در حاشیه جلسه هیات دولت از وضعیت مناسب سامانه نام نویسی خبر داده و گفته بود ثبت نام مردم بدون هیچ مشکلی انجام شده است. ادعایی که با توجه به اخبار متناقضی که از سراسر کشور به دست می‌رسید چندان با واقعیت همخوانی نداشت. تمامی این مشکلات و اختلالات در حالی رخ داد که امروز روز نخست نام نویسی در سامانه رفاهی بود و طبق برنامه ریزی‌ها مردم باید بر حسب شماره ملی خود تا 9 روز آینده نیز به این سامانه مراجعه کرده و نام نویسی کنند مساله‌ای که باعث ایجاد نگرانی‌های مختلفی در بین گروه‌های مردمی شده که در روزهای آینده باید به این سامانه مراجعه کنند.

البته در این مسیر صبر و حوصله و استفاده از تمامی ساعات روز می‌تواند باعث پایین آمدن ترافیک موجود در سامانه رفاهی شده و کار متقاضیان را نیز راحت‌تر کند.  از نخستین دقایق بامداد روز پنجشنبه نام نویسی از سرپرستان خانواری که متقاضی دریافت یارانه هستند و البته شماره سمت راست کارت ملی‌شان یک است آغاز خواهد شد و تا 24 ساعت ادامه می‌یابد.

Go to TOP