چاپ خبــر

عملکرد دستگاه های اجرایی و سیستم بانکی استان اصفهان قابل قبول نیست!

استاندار اصفهان عملکرد ارائه شده توسط دستگاه های اجرایی و سیستم بانکی استان اصفهان را به هیچ وجه قابل قبول ندانست و گفت : این در شأن مردم اصفهان نیست که نیاز به تسهیلات بانکی داشته باشند واین انتقاد به ‘کارگروه اشتغال’، سیستم بانکی و دستگاه های اجرایی استان وارد است.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از قدس آنلاین، رسول زرگرپور  پس از اتمام “کارگروه اشتغال استان اصفهان” در جمع خبرنگاران رسانه های مکتوب و دیجیتال افزود: شورای عالی اشتغال کشور در سال گذشته یک هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای اشتغال در بخش های صنعت، کشاورزی، خانگی و شرکت های دانش بنیان به استان ابلاغ کرد اما سیستم بانکی این مبلغ را به یک هزار و 160 میلیارد تومان کاهش داده است.

وی با اشاره به اینکه در سال 92 کارگروه های مختلف، طرح هایی به میزان 2 هزار و 200 میلیارد تومان یعنی 1.5 برابر تسهیلاتی که در اختیار بوده را به سیستم بانکی استان معرفی کرده است، تصریح کرد: سیستم بانکی استان هم از 2 هزار و 200 میلیارد تومان، یک سوم آن یعنی فقط 800 میلیارد تومان را مصوب کرده است.

استاندار اصفهان تاکید کرد: در استان اصفهان شدیداً نیازمند تسهیلات بانکی برای سرمایه در گردش، اشتغال جدید، صنعت و کشاورزی هستیم.
وی با اشاره به اینکه اصفهان به لحاظ ظرفیت بالای صنعتی، دانشگاهی و نیروهای متخصص جزء استان های برتر کشور است اما رویه موجود، قابل انتقاد است، گفت: این اشکال مربوط به ضوابط و مقررات بانک ها بوده و بخشی هم به عدم همکاری با دولت و سیاست های استان برمی گردد.

زرگرپور یادآور شد:در جایگاه مدیریت استان پیگیر این قضیه خواهم بود و 3 ماه به سیستم بانکی و مدیران اجرایی استان فرصت دادم که این رویه را تغییر دهند تا متوجه حساسیت مدیریت استان روی این موضوع شوند.
وی با اشاره به اینکه امسال، عدد قابل قبولی از تسهیلات بانکی برای استان درنظر گرفته شده است، افزود: باید به این سمت برویم که 100 درصد این تسهیلات و اعتبارات کشوری را جذب کنیم.
استاندار اصفهان بیان داشت: بخشی از مشکلات استان به این دلیل است که مشکلات در سال های گذشته به صورت جدی پیگیری نشده است.

وی با اشاره به اینکه در سال 92 توسط شورای عالی اشتغال کشور درمجموع یک هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال در بخش های صنعت، کشاورزی، خانگی و شرکت های دانش بنیان به استان ابلاغ شد، گفت: در پایان سال 92، تنها 430 میلیارد تومان یعنی 37 درصد این تسهیلات محقق شد.
زرگر پور در ادامه به وضعیت اشتغال در این استان اشاره کرد و با بیان اینکه متوسط نرخ بیکاری در استان اصفهان از متوسط کشوری بالاتر است، گفت: متوسط نرخ بیکاری در کشور حدود 11 درصد و در استان اصفهان حدود 12 درصد است.

وی افزود: با توجه به اینکه اصفهان یکی از استان های بزرگ و صنعتی ترین استان کشور است که علاوه بر صنعت در بخش کشاورزی و خدمات حرف های زیادی برای گفتن دارد، نرخ بیکاری در استان باید یک رقمی باشد، که متأسفانه به دلیل مشکلاتی که از چند سال قبل روی هم انباشته شده، این امر محقق نشده است.

Go to TOP