چاپ خبــر

حمل و نقل استان اصفهان نیاز به حمایت مسئولان دارد

حمل و نقل استان باید در شرایط بهتری قرار بگیرد و این وضعیت نیاز به همکاری بیشتر مسؤلان دولتی دارد.

به گزارش تیم رصد فضای مجازی پایگاه خبری پونه زار، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان در جلسه بررسی و رفع معضلات و مشکلات بخش حمل و نقل استان اصفهان گفت: حمل و نقل از مشاغلی است که به عنوان یک صنعت ارز شمند در بین دیگر صنایع است و این استان از نظر جایگاه حمل و نقل توانسته به عنوان بزرگ‌ترین استان در کشور شناخته شود.

داریوش امانی تصریح کرد: استان اصفهان توانسته رتبه اول را در تناژ کالای حمل شده، تعداد پایانه بار، تعداد پایانه مسافر وتعداد مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی را به خود اختصاص دهد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان با اشاره به قدمت پایانه امیر کبیر و مشکلات رانندگان و شرکتهای مستقر در این پایانه و همچنین نیاز به هزینه‌های فراوان جهت احداث شهرک حمل و نقل تصریح کرد: خواهان آن هستیم که با کمک همه مسولان بتوانیم شهرک حمل و نقل اصفهان رابه زودی راه اندازی کنیم و وضعیت استان اصفهان را که قطب حمل و نقل کشور است در این زمینه رو به روز بهبود بخشیم.

وی در رابطه با اقدامات صورت گرفته درنوروز سال ۹۳ گفت: این اداره کل در بخش حمل و نقل مسافر اقداماتی از جمله آموزش ویژه برای رانندگان بخش مسافر، هماهنگ کردن مدیر فنی برای بازدید از ناوگان قبل از سفر انجام داده است.

امانی افزود: لازم است همکاری همه مسولان در بخش حمل و نقل افزایش یابد و موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی هموار گردد تا فعالیت در این بخش تسهیل شود.

مدیر کل حمل و نقل وپایانه‌های استان خاطر نشان کرد: بیشتر اقدامات حمل ونقلی کشور از طریق بخش خصوصی صورت می‌گیرد و سرمایه گذاری مردم در این بخش مناسب است اما سازمانهای دولتی هم و ظیفه دارند به کمک این بخش بیایند و بخش خصوصی را حمایت نمایند.

در ادامه این جلسه نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با اینکه حمل و نقل یکی از پایه‌های اساسی اقتصاد و در آمد ملی یک کشور محسوب می‌شود اذعان کرد: رونق اقتصاد یک جامعه به حمل و نقل بستگی دارد و ما باید به فکر ارتقا جایگاه حمل و نقل استان در کشور باشیم.

عباس مقتدایی با اشاره به جایگاه ویژه حمل و نقل در کشور اعلام کرد: با همکاری مردم و اصناف از یک سو و از سویی دیگر وزارتخانه‌ها، فراکسیون توسعه حمل و نقل کشور را در مجلس تشکیل داده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: در این فراکسیون به بیان مسائل و مشکلات بخش حمل و نقل پرداخته می‌شود و مشکلات و راهکارهای لازم به گوش مسولان رسیده و پیگیری می‌شود.

نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارهای بر زمین مانده در بخش حمل و نقل بسیار است تصریح کرد: ما نمایندگان مجلس باید به این مشکلات رسیدگی کنیم و انشاالله در ماههای آینده فعالیت‌های قابل توجهی انجام خواهیم داد.

وی اظهار امید واری کرد: با دقت نطر و تدبیر دست اندر کاران بخش حمل و نقل جاده‌ای کشور و دیگر مسولان وضعیت حمل و نقل استان به صورت هرچه مطلوب‌تر پیشرفت کند.

گفتنی است در جلسه بررسی و رفع معضلات و مشکلات بخش حمل و نقل استان اصفهان، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل، معاونان، روسای ادارات اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان و روسا کانون‌ها و انجمن‌های صنفی شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر در اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان حضور داشتند.

Go to TOP