چاپ خبــر

کاهش 25 درصدی مصرف با افزایش بهای سوخت در اصفهان

نایب رییس انجمن صنفی جایگاه‌های سوخت استان اصفهان گفت: پس از افزایش قیمت مصرف سوخت 20 تا 25 درصد در اصفهان کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از ایسنا، مرتضی پهلوان‌نژاد با بیان اینکه اکنون بیشتر مردم از بنزین سهمیه‌ای 400 تومانی استفاده می‌کنند و مصرف بنزین آزاد بسیار کم است، اظهار کرد: نزدیک به 30 درصد از شهروندان اصفهانی ذخیره بنزین 400 تومانی دارند و 70 درصد دیگر از بنزین 700 تومانی و آزاد استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: کاهش مصرف سوخت با افزایش قیمت در ماه‌های آینده قابل پیش‌بینی نیست و احتمال می‌رود پس از اتمام ذخیره 400 تومانی استفاده از سوخت 700 تومانی جایگزین آن شود و میزان مصرف به روال سابق برگردد.

نایب رییس انجمن صنفی جایگاه‌های سوخت استان اصفهان با بیان اینکه احتمال بازگشت به میزان مصرف سوخت به اندازه مصرف سوخت قبل از نوروز بسیار زیاد است، تصریح کرد: با توجه به موازنه و گزارش فروشی که در روزهای گذشته ارایه شده است به احتمال زیاد با پایان سهمیه 400 تومانی مصرف سوخت به میزان پیش از افزایش نرخ آن باز می‌گردد.

پهلوان‌نژاد با اشاره به تاثیر نرخ سوخت بر میزان مصرف آن خاطر نشان کرد: تا پایان سهمیه بنزین 400 تومانی نمی‌توان قطعا در مورد کاهش مصرف سوخت در دراز مدت پیش‌بینی کرد و باید منتظر ماند تا مشخص شود آیا مردم قدرت خرید بنزین 700 و هزار تومانی را دارند یا خیر.

وی با بیان این که میزان استفاده سوخت در ایام گوناگون سال و بر اساس مسافرت‌ها متغیر است، تصریح کرد: نتیجه نهایی میزان مصرف سوخت در اواخر خرداد ماه یعنی با پایان بنزین 400 تومانی و ایام مسافرت مشخص خواهد شد.

پهلوان نژاد اضافه کرد: در اواخر خرداد معلوم خواهد شد که کاهش 25 درصدی در میزان مصرف سوخت اصفهان پایدار است یا خیر.

Go to TOP