چاپ خبــر

همایش شوراهای اسلامی و دهیاران شهرستان فریدونشهر برگزار شد

همایش شوراهای اسلامی و دهیاران شهرستان فریدونشهر به میزبانی فرمانداری فریدونشهر و در سالن همایش های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار؛ یسلیانی فرماندار شهرستان فریدونشهر در این همایش با بیان این مطلب  که شوراها می توانند نقش مهمی را در ایجاد فرهنگ عمومی در روستا ایفا نمایند افزود : ایجاد زمینه های فرهنگ سازی در روستاها یکی از نیازهای اولیه برای توسعه و آبادانی روستاهاست و مردم باید در جریان فعالیت های در حال اجرا باشند و فرهنگ سازی باید صورت گیرد و مردم هم با آگاهی کامل می توانند در اجرای طرح ها سهیم باشند و در آن مشارکت کنند . وی خواستار آموزش روستائیان در زمینه استقبال از بیمه در موارد مختلف توسط شوراها شد و گفت : از همین امروز شوراها فعالیت خود را در زمینه آموزش و اطلاع رسانی شروع کنند و دولت هم در کنار فعالیت شوراها خدمات رسانی خواهد نمود. در ادامه ایشان با تأکید بر اهمیت زکات از شوراها و دهیاران خواست در پرداخت زکات و تشویق مردم به انجام این فریضه کوشا باشند.

shora 3 5 2014 (4)

همچنین حسین گوگونانی رئیس شورای شهر فریدونشهر هم با اشاره به رشد منفی جمعیت در شهر فریدونشهر و روستاها گفت : شوراهای روستا ها می توانند با دعوت از مهاجران بومی روستا که به شهرها مهاجرت کرده اند جلسات مشترک برای تعامل و هم فکری تشکیل دهند و کسانی را که توان مالی دارند ترغیب نمایند تا در زمینه گردشگری و کشاورزی سرمایه گذاری کنند . وی فعالیت در بخش گردشگری و جذب سرمایه گذار را از فعالیت های شوراها خواند.

shora 3 5 2014 (2)

در ادامه جلسه به ترتیب نماینده شورای اسلامی فریدونشهر،نماینده شورای اسلامی برف انبار، نماینده شورای اسلامی بخش مرکزی، نماینده سمن ها، جناب آقای مهندس یوسفی مسئول گروه وصول مطالبات بانک کشاورزی استان اصفهان، جناب آقای جهانبخش معاون محترم مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان به عنوان مهمان ویژه به ایراد سخن پرداختند و در نهایت پس از پرسش و پاسخ مسئولین شوراها، بخشدار مرکزی به جمع بندی مطالب پرداختند. لازم به ذکر است جلسه با اقامه نماز و صرف نهار ختم گردید.

shora 3 5 2014 (1) shora 3 5 2014 (3)

 

Go to TOP