چاپ خبــر
استاندار اصفهان:

سطح تحمل اعضای شورا بالاتر بیاید

استاندار اصفهان بر لزوم بالا رفتن سطح تحمل اعضای شورای اسلامی شهرها تاکید کرد و از آنان خواست تا به نظر اکثریت احترام بگذارند.

به گزارش خبرگزاری پونه زار به نقل از فارس از اصفهان، رسول زرگرپور پیش از ظهر امروز در جمع روسای شورای استان اصفهان اظهار کرد: باید در شوراهای شهر سطح تحمل‌ها را بالا ببریم و قبول کنیم رأی اکثریت بر اقلیت غالب است، چرا که پذیرفتن این موضوع نخستین اصل مردم سالاری دینی تلقی می‌گردد.

وی اظهار کرد: قرار نیست همیشه و در همه جا همه مسایل بر وفق مراد ما پیش برود، در شورا نظرات مختلف است و مهم‌ترین خاصیت آن نیز این است که مردم آنها را انتخاب کرده‌اند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: اعضای شوراهای شهر به طور کامل بر اختیارات خود مسلط هستند، اما بعضی مواقع از برخی از این اختیارات عدول می‌کنند و این در حالی است که وظایف اعضای شورای اسلامی شهرها مشخص است و شان اعضای شورا نیز بالاتر از این است که بتوانند در مسایل اجرایی ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: مسئولیت‌های اعضای شوراهای شهر باید به طرز ظریف و شفافی تبیین شود و اعضای شوراها نیز باید تعامل خوبی با نهادهای دولتی داشته باشند.

زرگرپور اضافه کرد: بدون تعامل کاری از پیش نمی‌رود و کارهم که از پیش نرود، کارهای مردم روی زمین می‌افتد.

وی افزود: شوراها حق حضور در مسایل سیاسی را هم ندارند و این در حالی است که هر فردی تمایلات سیاسی خود را دارد، اما اعضای شوراهای شهرها نباید این تمایلات را در مسایل اجرایی شهرها دخیل کنند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه بیش از 75 درصد از اعضای شوراهای شهر استان اصفهان مدرک بالای کارشناسی دارند ، خاطرنشان کرد: این رقم بسیار خوب و قابل توجه است و مطمئنا هر چه از عمر شوراها بگذرد، این رقم بیشتر هم خواهد شد.

وی گفت: 34 درصد از اعضای شوراهای اسلامی شهرها حداقل سابقه یک دوره حضور در شورا را دارند، اما این موضوع مانع آن نمی‌شود که از مقوله آموزش غافل شویم و اعضای شوراهای اسلامی شهرها همچنان به آموزش نیاز دارند.

زرگرپور اظهار کرد: مردم به امید بهبود اوضاع به اعضای شوراهای اسلامی شهرها رای دادند و امام راحل نیز در این زمینه یک نگاه عمیق و توسعه‌ای به حاکمیت مردم بر مردم داشتند.

وی ضمن تاکید بر اینکه اسلامیت و جمهوریت در دیدگاه امام راحل دو بال ارزشمند اداره حکومت ایران بعد از انقلاب بود، افزود: برخی می خواهند به اشتباه بال جمهوریت را کم ارزش جلوه دهند، اما امام خمینی (ره) با فرمان تاریخی خود در زمینه شوراها در روز نهم اردیبهشت ماه سال 58 که تنها چند ماه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذشت، تکلیف این موضوع را مشخص و پس از ایشان نیز مقام معظم رهبری از حضور مردم در عرصه‌های مختلف اداره امور بر مردم از مردم سالاری دینی یاد کردند.

به گزارش خبرگزاری پونه زار به نقل از فارس، استان اصفهان دارای 2 هزار و 12 شورا با حدود 4 هزار عضو است که از این تعداد حدود 10 شورای شهر، 50 شورای بخش، 24 شورای شهرستان و یک هزار و 832 شورای روستایی وجود دارد.

Go to TOP