چاپ خبــر

دولت، انتقال آب به استان اصفهان را جدی بگیرد

استاندار اصفهان گفت: نگرانی های موجود در آب شرب استان اصفهان به دلیل مشکلات انتقال آب و نه کمبود این مایع حیاتی است بنابراین دولت باید انتقال آب به استان اصفهان را جدی بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از ایمنا، رسول زرگرپور در جلسه مدیریت بحران استان که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، افزود: مصوبه ۹ ماده ای احیای حوضه آبریز زاینده رود در شورای عالی آب به تصویب رسید و هر ماه، دو جلسه در سطح عالی کشور در این باره برگزار می شود.

وی با بیان اینکه هنوز تعدادی از این مصوبات اجرایی نشده است، افزود: لازم است رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مورد پیگیری علل اجرایی نشدن این مصوبات همت ویژه داشته باشند.
استاندار تصریح کرد: تمام برداشت ها در استان به وسیله دستگاه کنترل می شود در حالیکه در بالادست، برداشت ها کنترل نمی شود و برداشت های غیر مجاز همچنان انجام می شود.
وی با بیان اینکه در حوضه آبریز زاینده رود ۸۰ هزار بهره بردار وجود دارد، گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر، این بهره برداران با مشکل معاش روبرو هستند و باید خسارت معقولی به آنان پرداخت شود.

زرگرپور افزود: ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد خسارت امسال است و از معاون وزیر کشور درخواست می کنیم به این مقوله توجه ویژه داشته باشند.
وی، با بیان اینکه نگرانی های موجود در آب شرب به دلیل انتقال آب است و نه کمبود آب، تصریح کرد: با اینکه تونل گلاب در استان اصفهان است اما احداث این تونل مدتی متوقف شده است.
وی گفت: در مدت سه ماه اخیر بررسی های لازم از سوی وزیر کشور و وزارت نیرو در این باره انجام شده است اما همچنان مشکلات وجود دارد و دولت باید مشکل انتقال آب استان اصفهان را جدی بگیرد.

استاندار یادآور شد: مردم اصفهان مردمانی انقلابی، ولایتمدار و شهیدپرور هستند و دولت باید توجه ویژه ای به مشکلات موجود در این استان داشته باشد.
معاون وزیر کشور نیز در این جلسه گفت: بخشی از خشکسالی های صورت گرفته به تغییر اقلیم منطقه مربوط می شود.

اسماعیل نجار افزود: میانگین مصرف آب شرب ایران بالاتر از میانگین جهانی است و باید به این موضوع توجه ویژه ای شود.
وی ادامه داد: هدر رفت آب در لوله ها به دلیل فرسودگی زیاد یکی از دلایل مهم بالا رفتن میانگین مصرف است.

معاون وزیر کشور بابیان اینکه سفره های آب زیرزمینی به شدت کاهش یافته است، افزود: در موضوع مدیریت آب به ویژه در بحث کشاورزی باید تغییرات عمده ای انجام شود.

وی بر بهره داری بهینه و جلوگیری از هدر رفت آب در بخش کشاورزی تاکید کرد و از کشاورزان خواست تا تغییر الگوی کشت و مدیریت کشت را مورد توجه قرار دهند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، آموزش مدیریت بحران را امری اساسی دانست و افزود: موضوع آموزش بسیار مهم است و باید در سطح بالاتر مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: در زمینه آموزش درست و صحیح برای استفاده مردم از آب، باید بیشتر تلاش کنیم.

  1. میخواین آب خونه هامون هم قطع کنید + آب سراب و سراب وحدت آباد و دید رووی و ناظومی هم بدیم اصفهانیها یا میخواین یه برزنت بکشیم سر شهرستان فریدونشهر اصلا اینجا برف و بارون نیاد پایین زهی کشی هوایی بشه بره برا اصفهان !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اینو نذاری تو نظرات مرسی

Go to TOP