چاپ خبــر

آب شرب سه روستای بوئین میاندشت، نیتراته است

سرپرست فرمانداری بوئین میاندشت گفت: آب شرب سه روستای زرنه، داشکسن و ماربر در این شهرستان نیتراته شده است و آبرسانی سیار به این روستاها انجام می شود.

به گزارش تیم رصد فضای مجازی پایگاه خبری پونه زار، امیر هادی افزود: چهار روستا از جمله قائم آباد نیز با مشکل کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند که برای این روستاها نیز آبرسانی سیار صورت می گیرد.

وی اظهار کرد: برای این کار مبلغ 500 میلیون ریال اعتبار لازم است که تامین می شود.

به گفته وی مقرر شده در یکی از روستاهای دارای آب شرب نیتراته به طور آزمایشی از دستگاه مخصوصی برای سالم سازی و تصفیه آب استفاده شود.

سرپرست فرمانداری بوئین میاندشت تصریح کرد: فرسوده بودن شبکه های آبرسانی بویژه در برخی روستاها نیز موجب هدر رفت آب می شود که برای اصلاح این شبکه به اعتبار زیاد نیاز است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دلیل نیتراته شدن آب روستاها مشخص شده است گفت: یک طرح کارشناسی و مطالعاتی در این زمینه از سال گذشته با همکاری یکی از دانشگاه های اصفهان و فرمانداری فریدن آغاز شد اما از نتایج آن اطلاعی ندارم.

بوئین میاندشت که پیش از این یک بخش در شهرستان فریدن بود، بعنوان بیست و چهارمین شهرستان استان اصفهان در مرداد سال گذشته شناخته شد.

فرماندار پیشین فریدن سال گذشته درباره نیتراته بودن آب روستاها به ایرنا گفت: علت نیتراته شدن آب تعدادی از روستاهای این شهرستان به صورت علمی و توسط یکی از دانشگاههای استان اصفهان بررسی می شود.

هادی با اشاره به وجود نیترات در آب تعدادی از روستاهای این شهرستان تصریح کرد: این آب غیر آشامیدنی است و اهالی این روستاها ناچار به تامین آب شرب از منابع دیگر هستند.

وی با تاکید بر اینکه دلیل قطعی نیتراته شدن آب این روستاها مشخص نیست، گفت: ستاد مدیریت بحران استان اصفهان در قراردادی بررسی این موضوع را به دانشگاه اصفهان محول کرده است.

Go to TOP