چاپ خبــر

کیفیت آب شرب اصفهان مطابق با استانداردهای بین المللی است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با تأکید بر کیفیت آب شرب اصفهان گفت: مرکز بهداشت استان، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و آزمایشگاه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان آب شرب اصفهان را دارای بالا‌ترین استانداردهای بین المللی و بهداشت جهانی می‌دانند.

به گزارش تیم رصد فضای مجازی پایگاه خبری پونه زار، هاشم امینی افزود: روزانه بیش از ۳۰ نمونه کلرسنجی و نیز بیش از ۱۲ نمونه میکروبی از آب شرب اصفهان توسط شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان انجام می‌گیرد با رصد کردن شبکه آب اصفهان بزرگ توسط مراجع ذی صلاح همچون مرکز بهداشت استان و دانشگاه علوم پزشکی کیفیت آب شرب اصفهان مورد تأیید قرار گرفته و کیفیت آب شرب اصفهان را مطابق با استانداردهای تعریف شده می‌دانند.

وی افزود: با توجه به نمونه گیری روزانه آب در شهر اصفهان و ۹۲ شهر استان اصفهان روزانه متناسب با جمعیت‌شان چندین نمونه‌گیری کلرسنجی و میکروبی از آب شرب توزیعی آن‌ها صورت می‌گیرد.

امینی با بیان اینکه در تمام فصول کیفیت آب شرب اصفهان مطابق با استانداردهای تعریف شده است، خاطرنشان ساخت: کیفیت آب شرب خط قرمز شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان است. در فصول سرد و گرم سال کیفیت آب شرب در اولویت قرار دارد و هیچ‌گاه کیفیت قربانی کمیت آب نمی‌گردد

وی در پاسخ به اینکه استفاده از منابع زیرزمینی چاه‌ها در فصل تابستان کیفیت آب شرب را تحت تأثیر قرار نداده است گفت: با رصد کردن تمامی منابعی که آب شرب را تأمین می‌کنند مطلوبیت میکروبی آب ۹/۹۹ درصد بوده که در حد عالی قرار دارد به طوری‌که کیفیت آب مورد تأیید مسئولان ذیصلاح قرار گرفته است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

Go to TOP