چاپ خبــر

صادرات بیش از ۷ میلیون دلاری محصولات کشاورزی اصفهان در فروردین امسال

مدیر کل گمرک اصفهان گفت: ۲ هزار و ۹۵۴ تن محصولات كشاورزي و غذايي به ارزش بالغ بر ۷ ميليون و ۲۹۸ هزار دلار طي يك ماهه نخست امسال از گمركات استان اصفهان صادر شده است.

به گزارش تیم رصد فضای مجازی پایگاه خبری پونه زار، اسدالله احمدی ونهری با اشاره به اینکه صادرات محصولات كشاورزي و غذايي از اصفهان در نخستین ماه سال جاری دو برابر شد، بیان داشت: صادرات محصولات کشاورزی اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل از حيث وزن ۷۴ درصد افزایش و از نظر ارزش ۱۰۸ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه گمرك اصفهان در نخستين ماه امسال با داشتن پنج گمرک تابعه فعال و ۱۳ انبار اختصاصی، تشریفات صادرات ۹۱ هزار و ۸۳۱ تن و به ارزش ۷۵ میلیون و ۱۶ هزار دلار انجام داده است، اظهار داشت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۴۱ درصد و از حیث ارزش ۱۱ درصد کاهش داشته است.

وی یادآور شد: به منظور تسریع، تسهیل در امر صادرات و کاهش هزینه های تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان بیش از ۹۹ درصد کالاهای صادراتی استان در محل تولید و یا بر روی کامیون حامل کالای صادراتی و حتی در خارج از وقت اداری و ایام تعطیل حتي ايام نوروز، بدون تخلیه و بارگیری مجدد در گمرک، ارزیابی و کنترل و پلمپ می شود.

وی ادامه داد: بخش صنعتي و شيميايي با اختصاص ۹۷ درصد از وزن و ۸۷ درصد از ارزش ، بيشترين سهم را طي اين مدت داشته است.

احمدی ونهری با تاکید بر اینکه صادرات اداره كل گمرك استان اصفهان در نخستين ماه ۹۳ شامل ۱۷۶ نوع كالا به ۳۴ كشور جهان بود، تصریح کرد: عراق با وارد کردن ۳۴ ميليون و ۵۲۰ هزار دلار كالا از طريق گمرك استان جايگاه اول را به خود اختصاص داده و در مكان دوم افغانستان با وارد كردن ۱۳ ميليون و ۴۳۷ هزار دلار و پاکستان با ۱۲ ميليون دلار در جايگاه سوم قرار دارد.
وی در خصوص مهمترین کالاهای صادراتی از گمرک اصفهان، بیان داشت: مصنوعات چدن و آهن با ۱۳ ميليون و ۸۷۲ هزار دلار، فراوردهای نفتی با ۱۳ ميليون و ۶۱۹ هزار دلار و محصولات سراميكي با ۱۱ ميليون و ۵۳۰ هزار دلار عمده ترين اقلام صادراتي گمركات استان اصفهان بوده است.

مدیرکل گمرک استان اصفهان در خصوص درآمد عمومی گمرک اصفهان، بیان داشت : طی یك ماهه سال ۹۳ گمرکات استان اصفهان با داشتن ۱۳۶ کارمند، بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۷۱۵ میلیون ریال در آمد کسب و به خزانه واریز کرده که این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود سه درصد كاهش داشته است.

وی در خصوص امور مسافری، گفت: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت به صورت ۲۴ ساعته و به خصوص در ايام نوروز، طی فروردين ماهه ۱۳۹۳ تشریفات امور مسافری بالغ بر ۵۶ هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده است كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل بيش از ۳۱ درصد رشد داشته است.

احمدی ونهری در خصوص مبارزه با قاچاق کالا، اظهار داشت: طی فروردين ماه جاری ۲۷ فقره پرونده مظنون به قاچاق با ارزش ۷ ميليارد و ۵۵۷ ميليون ريال در واحد قضايي گمرك اصفهان تشكيل شده است كه از حيث تعداد ۲۰ درصد كاهش و از نظر ارزش ۱۲۷ درصد افزايش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

Go to TOP