چاپ خبــر

امام جمعه اصفهان: گرفتن بصره راحت‌تر از فتح خرمشهر بود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: راحتی که امروز داریم به دلیل رشادت بچه‌ها در جبه‌ها به خصوص در جبهه خرمشهر است.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از ایسنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در نمازجمعه این هفته شهر اصفهان به مناسبت‌های این هفته اشاره کرد و گفت: تسلیت نخست به مناسبت درگذشت آیت‌الله حاج شیخ صفرعلی شریعت است که عالمی وارسته و ولایی، رییس حوزه علمیه فلاورجان و موسس آن بودند.

وی به شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع ) اشاره کرد و افزود: تسلیت دوم به مناسبت سالروز شهادت مظلومانه حضرت موسی بن جعفر(ع) است. ایشان از ۵۵ سال عمر شریف خود ۳۵ سال مقام امامت را برعهده داشتند که نزدیک به ۱۰ سال آن در زندان سپری شد.

طباطبایی‌ن‍ژاد تصریح کرد: درسی که از ایشان می‌توانیم بگیریم این است که برای مقابله با دشمن باید استقامت داشته باشیم که ایشان اگر کوتاه می‌آمدند مطمئنا زندانی نمی شدند.

امام جمعه در مورد سالروز آزادی خرمشهر گفت: اولین تبریک من به دلیل تقدم زمانی، تبریک به مناسبت سوم خرداد و فتح خرمشهر است.

وی تصریح کرد: من معتقدم هنوز ملت ما باور نکردند چه کار عظیمی انجام دادند. اعتقاد من این است، راحتی که امروز داریم به دلیل رشادت بچه‌ها در جبهه‌ها به خصوص در جبهه خرمشهر است.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: کاری در دنیا انجام شد که سابقه نداشت. یک حمله نبود، از ۱۰ اردیبهشت عملیات شروع شد و بچه‌ها در چهار حمله، قسمت به قسمت پیش رفتند و دشمن را در فشار قرار دادند.

وی افزود: بعثی‌ها بالای ۴۰ هزار نفر نیرو با تجهیزات مدرن داشتند. صدام گفته بود اگر خرمشهر را تصرف کنند کلید بصره را هم به آنها می‌دهیم که دروغ گفتند و کلید را هم ندادند. اگر می‌خواستیم می‌توانستیم بصره را بگیریم که گرفتن بصره راحت‌تر از خرمشهر بود.

طباطبایی‌نژاد در مورد دستاوردهای فتح خرمشهر گفت: ۱۹ هزار نفر اسیر و ۱۶ هزار نفر هلاک شدند. با این آزادی ۵۴ هزار کیلومتر مربع آزاد شد، ۶۰ فروند هواپیما و سه فروند هلیکوپتر منهدم شد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان این‌که ۴۱۸ دستگاه تانک و نفربر، ۳۰ قبضه توپ، یک هلیکوپتر و ۵۶ دستگاه خودرو غنیمت گرفته شد، تصریح کرد: قطعا در دنیا چنین سابقه‌ای نبوده است که این جمعیت فراوان با همه سلاح جنگی چنین شکستی بخورند.

وی افزود: با پیروزی خرمشهر پیشروی‌ها بیشتر شد و از طرف دیگر وضعیت دشمن عوض شد. حتی آمریکا هم که فریاد هجوم سر می‌داد عقب‌نشینی کرد. این یک شکست فاحش بود و با این پیروزی به تمام ملت‌های دربند نشان دادیم که با ایثار و مقاومت و فداکاری می‌توان بزرگترین قدرت‌های جهان را شکست داد.

امام جمعه اصفهان بر لزوم زنده نگه داشتن این روز تاکید کرد و گفت: با این پیروزی در همه خیابان‌های کشور مردم خوشحالی کردند و جشن عظیمی گرفتند که آن را باید در یاد و خاطره‌ها حفظ کرد تا جوانان بدانند چه کار بزرگی را با استقامت می‌توان انجام داد.

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: با اذن خدا عده کم و پراستقامت می‌توانند بر عده زیاد بی‌استقامت پیروز شوند.

وی ضمن قرائت بخشی از پیام امام خمینی (ره) به مناسبت این پیروزی، اظهار کرد: توجه امام با این پیروزی بر این بود که رزمندگان نباید از یاد خدا غافل شوند و تکبر و غرور ما را بگیرد. با این‌که ما به اسلام توجه داریم و پیروزی به اذن خداوند از آن ماست.

نماینده ولی فقیه در استان در مورد تبریک دوم خود و عید مبعث گفت: مبعث پیامبر اسلام بزرگترین روز در عالم خلقت است. روزی که پیامبر خدا، خاتم پیامبران شد و خداوند نخبه‌ترین مخلوق خودش را برای هدایت بشر تا روز قیامت به نزد ما فرستاد.

وی تصریح کرد: همه پیامبران مقدمه‌ای برای آمدن پیامبر اکرم (ص) بودند که این اتفاق افتاد. بدانید سرمشق همه پیامبر است و بدانید اگر سعادت دنیا و آخرت را می‌خواهیم باید رضایت آن حضرت را جلب کنیم.

Go to TOP