چاپ خبــر

امام جمعه اصفهان: مشکل سوریه تنها با برگزاری انتخابات حل می شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: برای حل مشکل سوریه باید دو طرف درگیر حضور پیدا کنند و بدون هیچ‌گونه قضاوت و حذف طرفین، از راه گفت‌وگو به نتیجه برسند.

به گزارش پایگاه خبری فریدونشهر-پونه زار به نقل از ایسنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نمازجمعه شهر اصفهان در مورد بهمن ماه و حوادث تاریخی این ماه اظهار کرد: بهمن، ماهی غمناک و در عین حال مفرح برای شیعیان، مسلمانان و ایرانیان است.

وی در مورد حادثه تاریخی چهارم بهمن ماه گفت: دولت بختیار روز چهارم بهمن 1357 به کمک نیروهای نظامی خود فرودگاه را اشغال نظامی کرد تا مانع از ورود امام خمینی(ره) به کشور شود.

طباطبایی‌نژاد با بیان این‌که امام روز ششم بهمن ماه قصد ورود به کشور را داشت، ادامه داد: روز ششم بهمن ماه علما، دانشگاهیان و مردم در تهران علیه بسته شدن فرودگاه تظاهرات کردند و سرانجام موفق شدند با اصرار و پافشاری به هدف خود برسند.

وی به مصاحبه امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: از امام سوال شد که اگر در ایران جانتان به خطر بیفتد باز هم به ایران سفر می‌کنید؟ که ایشان پاسخ دادند اگر کشته شوم هم دوست دارم در میان مردم خودم کشته شوم.

وی افزود: امام در روز دوازدهم بهمن ماه با آن شکوه وصف نشدنی وارد ایران شد. مردم به گونه‌ای از امام استقبال کردند که در تاریخ نمونه نداشت.

طباطبایی‌نژاد در مورد حماسه مردم آمل در شش بهمن 1358 اظهار کرد: ضد انقلابی‌ها و کمونیست‌ها از جنگل‌های آمل پیش مردم آمدند تا از آنها برای براندازی جمهوری اسلامی که آن روز نظامی جوان و نوپا بود، کمک بگیرند.

امام جمعه اصفهان با بیان این‌که مردم آمل ضدانقلابی‌ها را تار و مار کردند، تصریح کرد: ما باید برای جوانان خود از فداکاری‌های مردم برای وقوع انقلاب اسلامی و هم‌چنین تلاش‌هایی که بعد از انقلاب برای حفظ نظام شده است، بیشتر صحبت کنیم و به آنها بیشتر بیاموزیم.

وی در مورد نشست ژنو 2 و عدم حضور ایران در این نشست اظهار کرد: پیشتر رئیس سازمان ملل اعلام کرده بود نشست ژنو 2 بدون حضور ایران فایده‌ای ندارد و از ما دعوت به حضور هم کرد.

طباطبایی‌نژاد در مورد موضع‌گیری ایران نسبت به نشست ژنو 2 اظهار کرد: ایران حرف درست را زد که گفت شما داد از دموکراسی می‌زنید، اما به کشورهای دیگر حمله می‌کنید.

امام جمعه اصفهان افزود: برای رسیدن به نتیجه باید انتخابات انجام شود. باید تمام کاندیداها از جمله بشار اسد کاندیدا شوند و طبق رای مردم، فرد اصلح انتخاب شود.

وی از عملکرد سازمان ملل متحد انتقاد کرد و گفت: سازمان ملل برای اصلاح کشورها تاسیس شده است، اما نوکر آمریکاست و آمریکا هم نوکر رژیم صهیونیستی است.

امام جمعه اصفهان با بیان این‌که حامیان تروریست آمده‌اند صلح ایجاد کنند، تصریح کرد: آنها که از تروریست حمایت می‌کنند بدانند که تروریست دامن آنها را نیز خواهد گرفت. این گفته صریح قرآن است که می‌گوید تکیه بر ظلم نکنید؛ آتش ظلم دامن شما را هم خواهد گرفت.

Go to TOP