چاپ خبــر
در محل مسجد جامع و در جمع نمازگزاران فریدونشهر

مهاجرت فریدونشهری‌ها به دلیل بیکاری / لزوم توجه به اشتغال پایدار

مام جمعه فریدونشهر گفت: دین، ولایت و امامت از وجوه مشترک بین اقوام مختلف در این شهرستان به شمار می رود که موجب زندگی صلح آمیز آن ها در کنار یکدیگر شده است.

به گزارش پایگاه خبری فریدونشهر- پونه زار، حجت لاسلام اسماعیل سیاوشی در محل مسجد جامع و در جمع نمازگزاران این شهرستان اظهار داشت: وجود تنوع قومیتی شامل گرج زبانان، فارس ها، ترک ها، بختیاری ها و ارمنه در این شهرستان به عنوان فرصت و بستری مناسب است که می تواند موجب رشد و ترقی این منطقه باشد.
وی با اشاره به اینکه این منطقه دارای یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب می باشد، خاطرنشان کرد: نیمی از این آب به استان اصفهان انتقال داده می شود و این درحالی است که کشاورزان این شهرستان در برخی روستاها و مزارع با مشکل کم آبی مواجه هستند.
امام جمعه فریدونشهر به افزایش مهاجرت ها در این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: کاهش چشمگیر جمعیت شهرستان از ۶۰ هزار نفر به ۳۲ هزار نفر به دلیل نداشتن شغل مناسب و نبود زیرساخت های لازم جهت اشتغالزایی در این شهرستان است.
وی به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و دامپروری و وجود شرایط و بسترهای لازم دراین عرصه اشاره و تاکید کرد: با برنامه ریزی و توجه مسوولان مربوطه به این امر می توان از مهاجرت منفی مردم منطقه جلوگیری کرد./

Go to TOP