چاپ خبــر

ثبت 34 کانون فرهنگی – هنری مساجد در فریدونشهر

: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدونشهر از ثبت و ساماندهی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در روستاها و در سطح شهرستان فریدونشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری فریدونشهر – پونه زار؛ نور محمد رحیمی  اظهار داشت: ساماندهی کانونهای روستایی در تمام روستاها، از روستای دورک که دورترین روستا به مرکز شهرستان است تا روستای خویگان این شهرستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در باب قرآنی، روستاها در اولویت قرار دارند، افزود: زمینه فعالیت آنها برطبق اساسنامه، دارای 7 نفر عضو است که دبیران کانون های روستایی تمام فعالیت های فرهنگی، هنری، آموزشی و غیره را در روستاها انجام می دهند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدونشهر بیان کرد: کانونهای فعال در روستاها به تناسب فعالیت های انجام شده،سرانه دریافت می کنند که بهترین راه برای جذب و تشویق نوجوانان و جوانان روستایی به مساجد و فعالیت های فرهنگی و آموزشی است.

وی گفت: علاوه بر ساماندهی کانونهای روستایی، 2 باب کتابخانه روستایی نیز در مساجد راه اندازی شده که با تحویل کتاب، این کتابخانه در شبستان مسجد پاسخگوی ارباب رجوع است.

رحیمی تصریح کرد: ثبت و سامان دهی 2 واحد موسسه فرهنگی و هنری تک منظوره ، تشکیل و راه اندازی دفتر انجمن هنرهای نمایشی در شهرستان، پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به تعدادی از هنرمندان رشته های مختلف هنری، ساماندهی خبرگزاری های شهرستان، برگزاری نمایشگاه های متعدد، راه اندازی آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی، تشکیل انجمن فیلم سازان جوان و غیره از جمله فعالیت های فرهنگی و هنری صورت گرفته در سال جاری و سال قبل است.

Go to TOP